کمیته

ژولی دلپی و فلورین زلر به کمیته انتخاب اسکار فرانسه پیوستند

به گزارش باکس افیس ایران: فرانسه اسامی افرادی را که باید در کمیته انتخاب نماینده این کشور برای حضور در رقابت بهترین فیلم بین‌المللی آکادمی ۲۰۲۲ را انتخاب کنند، اعلام کرد.

فرانسه اعضای کمیته انتخاب فیلم بین‌المللی امسالش را برای حضور در رقابت اسکار انتخاب کرد.

امسال برای نخستین بار فلورین زلر کارگردان و فیلمنامه‌نویس و ژولی دلپی بازیگر و کارگردان در میان اعضای کمیته انتخاب جای گرفته‌اند.

هر دوی این چهره‌های هنری فرانسه به دنبال جایگاه مهمی که در اسکار دارند، به این کمیته راه یافته‌اند.

زلر سال پیش با درام «پدر» در ۶ بخش جوایز اسکار ۲۰۲۱ نامزد شد و در نهایت با کریستوفر همپتون جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد. بازیگر این فیلم یعنی آنتونی هاپکینز نیز جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

ژولی دلپی هم ۲ بار برای بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد اسکار شده که یک بار در سال ۲۰۱۴ برای «پیش از نیمه شب» با ریچارد لینک‌لیتر و ایتن هاوک و بار دیگر برای «پیش از غروب» با همین گروه این نامزدی را کسب کرد.

دیگر اعضای جدید کمیته انتخاب فرانسه شامل مدیر اجرایی پیشین کمپانی وارنر برادرز یعنی اریس کنوبلاخ و آلن گولدمن تهیه کننده هستند.

در این کمیته همچنین امیلی ژرژ مدیرعامل کمپانی مومنتو و گرگوری شمبت از مدیران دبلیوتی‌فیلمز جای دارند.

در عین حال تیری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن، سرژ توبیانا رئیس اتحادیه و ورونیک کایلا رئیس پیشین شبکه آرته که اکنون به عنوان رئیس جدید سزار فعالیت دارد، دیگر اعضای این کمیته هستند.

مرکز ملی سینمای فرانسه با معرفی این اعضا اعلام کرد اولین نشست این کمیته ۷ اکتبر انجام می‌شود تا به انتخاب اولیه یک فهرست برای انتخاب فیلم‌هایی که بالقوه امکان حضور در این فهرست را دارند بپردازد. یک نشست دیگر در ۱۲ اکتبر پیش از انتخاب نهایی برگزار خواهد شد.

فرانسه معمولاً از حاضران در میان نامزدهای نهایی بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار است و سال ۲۰۲۰ با فیلم «بینوایان» ساخته لادج لی در این رقابت در فهرست نهایی حضور داشت. با این حال این کشور آخرین بار در سال ۱۹۹۳ با فیلم «هندو چین» ساخته رژیس وارنیه جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را برد و دیگر موفق به کسب این جایزه نشده گرچه در سال ۲۰۱۲ با فیلم سیاه و سفید «آرتیست» ساخته میشل آزاناویسوس برنده بهترین فیلم اسکار شد.

نامزدهای بالقوه امسال می‌توانند «تیتان» ساخته جولیا دوکورنائو برنده نخل طلای کن امسال و «رویداد» ساخته اودری دیوان که به تازگی برنده شیر طلای ونیز شد، باشند.

نودو چهارمین دوره جوایز اسکار ۲۷ مارس ۲۰۲۲ در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند