اکران

«دینامیت» یک میلیارد، «قصه عشق پدرم»‌ یک میلیون

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم‌های «دینامیت» و «درخت گردو» با فاصله زیاد نسبت به دیگر فیلم‌های روی پرده پیشتاز فروش سینما هستند و به نظر نمی‌رسد تا زمان اکران فیلم‌هایی چون «شیشلیک» و «قهرمان» تغییری در این معادله ایجاد شود.

در حال حاضر سه فیلم کمدی «دینامیت»، «کله پوک» و «هفته‌ای یکبار آدم باش» روی پرده سینماها می‌روند که به ترتیب جایگاه اول، سوم و چهارم جدول فروش را به خود اختصاص داده‌اند. در هفته‌ای که گذشت فیلم تازه‌ای روی پرده سینما نرفت اما «شیشلیک» محمدحسین مهدویان و «روزی روزگاری آبادن» ساخته حمیدرضا آذرنگ پروانه نمایش گرفتند و فیلم سینمایی «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نیز درخواست پروانه نمایش داد.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به فروش تمام فیلم‌های سینمایی که روی پرده هستند.

فروش میلیاردی دو فیلم سینمایی!

فیلم سینمایی «دینامیت» با کارگردانی سیدمسعود اطیابی ، دو ماه است که در سینماها اکران می‌شود. این فیلم با بازی پژمان جمشیدی ، نازنین بیاتی ، احمد مهرانفر و زیبا کرمعلی که در ۶۰ روز گذشته صدر نشین گیشه بوده، تا کنون رقم یازده میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش را برای خود به ثبت رسانده است. «دینامیت» در هفته گذشته یک میلیارد تومان فروش داشت و با اختلاف ۶۰۰ میلیون تومانی از «درخت گردو» همچنان صدرنشین جدول فروش باقی ماند. این میزان از فروش نسبت به هفته پیش از آن با ۳۰۰ میلیون تومان افزایش مواجه بوده است.

پس از «دینامیت» جایگاه دوم جدول فروش، به فیلم سینمایی «درخت گردو» پنجمین فیلم محمدحسین مهدویان می‌رسد. این فیلم ۱۹ روز است روی پرده سینما رفته و پیش‌تر هم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر  توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را کسب کند.

فیلم سینمایی «درخت گردو» با بازی پیمان معادی ، مینو شریفی ، مهران مدیری و مینا ساداتی ، اولین‌بار در آبان ۱۳۹۹ و در ۲۸ سانس، به صورت ویژه برای مردم کردستان به نمایش در آمد و فروش یازده میلیون تومانی را برای خود ثبت کرد. پس از آن نیز اعلام شد این فیلم از نهم تیر و همزمان با اکران «دینامیت» روی پرده سینما می‌رود، اما این کار انجام نشد و در نهایت «درخت گردو» پس از دو ماه، از هشتم شهریور روی پرده سینما رفت.

این فیلم که داستان بمباران شیمیایی سردشت را به تصویر می‌کشد، در هفته گذشته، فروش ۴۶۸ میلیون تومانی را برای خود ثبت کرد و با کاهش فروش هفتگی ۲۰ میلیون تومانی، توانست در مدت ۱۹ روز، فروش یک میلیارد و ۱۳۰میلیون تومانی داشته باشد.

«درخت گردو» رکورد «دینامیت» را می‌شکند؟
فیلم سینمایی «درخت گردو»

وضعیت اکران‌های تازه سینما

فیلم سینمایی «کله‌پوک» با کارگردانی جواد مزدابادی و تهیه کنندگی سیدمحمد قاضی، این کار را انجام داد و اکران خود را از ۱۷ شهریور، آغاز کرد. این فیلم سینمایی که ۱۰ روز پیش اکران خود را آغاز کرده است تا کنون فروش ۲۹ میلیون تومان را در گیشه ثبت کرده است.

در فیلم «کله‌ پوک»، هنرمندانی چون یوسف تیموری ، جواد هاشمی ، مرحوم سیروس گرجستانی و عزت‌اله رمضانی‌فر ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم طنز، درباره انتخابات شوراها در یک روستاست. «کله پوک» در هفته گذشته، با فروش ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توانست حایگاه سوم گیشه را به دست آورد.  مزدآبادی پیش از این فیلم سینمایی «ورود زنده‌ها ممنوع» را در سال ۱۳۸۹ با بازی مجید صالحی، علی صادقی، بهنوش بختیاری و علیرضا خمسه ساخته بود.

فیلم سینمایی «هفته‌ای یکبار آدم باش» با کارگردانی شهرام شاه حسینی ، که پیش از این جایگاه سوم گیشه را در اختیار داشت، هفته گذشته با فروش ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی و با اختلاف دو میلیون تومانی پس از «کله پوک» این‌بار در جایگاه چهارم قرار گرفت.

فیلم سینمایی «هفته‌ای یکبار آدم باش» با کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و بازی پژمان جمشیدی و پژمان بازغی از ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ روی پرده سینما رفته است و  پس از شش ماه اکران در سینماها، با ۶۶ هزار مخاطب، مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان را برای خود ثبت کرد.

در همین زمان فیلم سینمایی «مدیترانه» با کارگردانی هادی حاجتمند ، با فروش ۱۹میلیون تومانی افزایش فروش هفتگی ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرد. این فیلم با بازی پوریا پورسرخ و مهرآوه شریفی‌نیا ، پیش از اکران «درخت گردو» در جایگاه دوم پرفروش‌های گیشه قرار داشت. «مدیترانه» اکران را از چهار مرداد آغاز کرد و تا کنون ۱۳۱ میلیون تومان را برای گیشه خود ثبت کرده است.

سه فروش ناامیدکننده 

فیلم سینمایی«گیسوم» با کارگردانی نوید به‌تویی ، تهیه کنندگی سعید سعدی و بازی پگاه آهنگرانی ، رضا داوودنژاد ، مارال بنی‌آدم ، حسین صوفیان، شبنم گودرزی و شاهرخ فروتنیان از دهم شهریور روی پرده سینماها رفته و در هفته گذشته دوازده میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مجموع ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص داده است.

«گیسوم» روایتگر داستان زنی جوان است که پس از مرگ مادرش متوجه می‌شود، پدرش زنده است. او به دلیل کنجکاوی مجبور می‌شود، از فرانسه به ایران بیاید تا پس از ۳۰ سال او را پیدا کند. او به همراه همسرش و گروهی از دوستان قدیمی برای یافتن پدرش به شمال ایران سفر می‌کند. اما به تدریج، در طول این سفر، همسر این زن جوان و دوستانش می‌فهمند که او رازهای نگفته بسیاری دارد.

فیلم سینمایی «سیاه باز» با کارگردانی حمید همتی هم که دو ماه است روی پرده سینما رفته و تا کنون فروش ۷۷میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است، در هفته گذشته موفق شد فروش سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را برای خود ثبت کند. این فیلم قرار بود در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اکران شود، اما در نتوانست در جمع ۱۶فیلم منتخب برای نمایش در جشنواره حضور پیدا کند.

در جایگاه آخر جدول فروش هم فیلم «قصه عشق پدرم» با کارگردانی محمدرضا ورزی قرار دارد. این فیلم که اکران خود را از ابتدای مرداد آغاز کرده است، در هفته گذشته فروش یک میلیون تومانی را تجربه کرد. این فیلم در مجموع ۳۲ میلیون تومان را در گیشه به نام خود ثبت کرده است. مرحوم چنگیز جلیلوند، مهرآوه شریفی‌نیا و مصطفی زمانی از بازیگران این فیلم ملودرام هستند.

«دینامیت» یک میلیارد، «قصه عشق پدرم»‌ یک میلیون
فیلم سینمایی «گیسوم»

رقابت تنگاتنگ «آیدین»، «بوتاکس» و «دشت خاموش»

در هفته آخر تابستان، سینمای هنر و تجربه، مستند«آیدین» با فروش چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی و با ۲۵۲ مخاطب برای سومین هفته متوالی صدرنشین گیشه شد.«آیدین» مستندی از اشکان مهیار است که زندگی آیدین نیکخواه بهرامی ، بسکتبالیست تیم ملی را که در سال ۱۳۸۶ بر اثر سانحه رانندگی درگذشت، به تصویر می‌کشد. این مستند در هفت روز گذشته افزایش فروش دو میلیون تومانی داشت و در مجموع ۲۷ روز توانست ۱۶ میلیون تومان بفروشد.

فیلم «بوتاکس» ساخته کاوه مظاهری نیز با فروش سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در هفته گذشته، کار خود را پایان داد. فیلم «بوتاکس» با بازی سوسن پرور و مهدخت مولایی اولین‌بار در سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در آمد و اکران عمومی خود را در ششم مرداد آغاز کرد، این فیلم پیش از اکران «آیدین» به مدت سه هفته، صدر نشین جدول فروش سینمای هنر و تجربه بود. این فیلم تا کنون ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را برای گیشه خود ثبت کرده است.

«دشت خاموش» با کارگردانی احمد بهرامی نیز از ۲۲ شهریور در سینماهای هنر وتجربه اکران شده و تا کنون سه میلیون ۸۰۰ هزار تومان فروش داشته است.

«دینامیت» یک میلیارد، «قصه عشق پدرم»‌ یک میلیون
فیلم سینمایی «دشت خاموش»

فیلم‌های هنر و تجربه و فروش زیر یک میلیون تومان

فیلم سینمایی «آبجی» با کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و بازی گلاب آدینه ، پانته‌آ پناهی‌ها ، علیرضا استادی ، معصومه قاسمی‌پور، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدان‌بخش و بابک حمیدیان، در هفته گذشته با فروش ۴۸۰ هزار تومانی جایگاه سوم جدول فروش را به خود اختصاص داد.

فیلم سینمایی «پسر» با کارگردانی نوشین معراجی کار خود را از ابتدای تیر آغاز کرده و تا کنون ۱۰ میلیون تومان فروخته است. از این میزان، مبلغ ۳۰۰ هزارتومان سهم هفته اخیر است. این فیلم با بازی سهیل قنادان، ناهید حدادی، مجتبی فالحی و اتابک نادری روایت زندگی پسری ۴۰ ساله و گریزان از تنهایی است که سعی دارد خود را تکیه‌گاه مادر نشان دهد اما با فوت مادرش اوضاع وخیم‌تر می‌شود چون او توانایی برقراری ارتباط درست با دیگران را ندارد.

«فوق ماراتن» با کارگردانی سعید کشاورز هم در هفته گذشته۱۰۰ هزار تومان فروخت. این فیلم روایتگر داستان فردی به نام قدرت است که کارگر یک کشتارگاه است و می‌خواهد طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.خبرآنلاین


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند