مجری

متولدین ۱۹ سپتامبر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ جیمی فَلِن

به گزارش باکس افیس ایران: جیمی فَلِن (متولد: ۱۹ سپتامبر ۱۹۷۴) مجری تلویزیون ، کمدین ، بازیگر ، آهنگساز و تهیه‌کننده آمریکایی است.او در تلویزیون برای کارش در پخش زنده شنبه شب به عنوان عضوی از تیم بازیگران و هم چنین در برنامه گفتگوی شبانه برنامه امشب با اجرای جیمی فلن در نقش مجری شناخته شده‌است.او در بی ریج،بروکلین متولد و در ساگرتیز،نیویورک بزرگ شد.او با علاقه‌ای به کمدی و آهنگ در حین بزرگ شدن،در سن ٢١ سالگی به لس آنجلس رفت تا به دنبال فرصت‌هایی در زمینه ی استندآپ کمدی بگردد.

در سال ١٩٩٨، آرزوی زندگی اش برآورده و با وی قراردادی بسته شد تا به عنوان عضوی از تیم بازیگران به برنامه پخش زنده شنبه شب شبکه ان بی سی ملحق شود. فلن به مدت ۶ سال بین سال‌های ١٩٩٨ و ٢٠٠۴ در پخش زنده شنبه شب باقی ماند و قسمت “آپدیت آخر هفته” را مشترکاً اجرا کرد و در این مدت به عنوان فرد مشهوری درآمد. او این مجموعه را ترک کرد تا به صنعت سینما بپیوندد و در فیلم‌هایی مانند تاکسی (٢٠٠۴) و تب استقرار (۲۰۰۵) بازی کرد.پس از حرفه ی سینمایی اش،در نقش مجری برنامه آخرشب با جیمی فلن شبکه ان بی سی،در سال ٢٠٠٩ به تلویزیون بازگشت؛جایی که فلن مشهور به توجه اش بر موسیقی و بازی شد. او در سال ٢٠١۴ این برنامه را ترک کرد و به برنامه امشب پیوست تا به ششمین مجری دائمی این برنامه ی کهنه کار تبدیل شود.

علاوه بر کارهای تلویزیونی اش،وی دو آلبوم کمدی و سه کتاب منتشر کرده‌است.

دوران ابتدایی

جیمی فلن متولد محله بروکلین در شهر نیویورک است. مادرش گلوریا و پدرش جیمز نام دارد. پدرش از سربازان جنگ ویتنام است و سابقه کار در شرکت آی‌بی‌ام را دارد. وی به همراه خانواده‌اش ساکن نیویورک بودند. مادربزرگش از طرف پدری از مهاجران آلمانی و از طرف مادری، از اجداد نروژی است.

در دوران کودکی، وی به همراه خواهر بزرگ‌ترش، گلوریا، بخش‌های «مناسب» برنامه پخش زنده شنبه شب را که والدینش برایشان ضبط کرده بود را تماشا می‌کرد. جیمی فلن به قدری مجذوب این برنامه شده بود که در زمان دانشجویی و در خوابگاه نقشهٔ ویژه برای مشاهده این برنامه تنظیم کرده بود. وی همچنین از سن ۱۳ سالگی شروع به نواختن گیتار کرد و در چند اجرای موسیقی و برنامه کمدی اجراهایی داشته‌است.

تحصیلات

جیمی فلن دوران مدرسه ابتدایی خود را در مدرسه‌ای کاتولیک به نام «سن ماری آف د اسنو» گذراند. بعدها در سال ۱۹۹۲ هم از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. وی سپس به کالج سن رز (در نیویورک) رفته و مشغول به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر می‌شود که چندی بعد رشته خود را به «ارتباطات» تغییر می‌دهد. خود جیمی فلن سخت بودن رشته علوم کامپیوتر (و دروس محاسباتی آن) را دلیل ترک تحصیل از این رشته عنوان می‌کند. فلن در ۹ می ۲۰۰۹ موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود در رشته ارتباطات می‌شود. در هنگام اعطای این مدرک، وی مدرکی افتخاری هم دریافت می‌کند.

فعالیت‌ها

مجری‌گری

جیمی فلن به غیر از اجراهای تلویزیونی، سابقهٔ اجرای مراسم جوایز امی پرایم تایم در سال ۲۰۱۰ را دارد. وی هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب (۲۰۱۷) را نیز به عنوان مجری اصلی اجرا کرده‌است.

برنامه امشب با اجرای جیمی فلن

در سوم آوریل ٢٠١٣،پس از دوره‌ای حدس و گمان،شبکه ان بی سی رسماً اعلام کرد که فلن،متعاقب با المپیک زمستانی ٢٠١۴،به عنوان ششمین مجری دائمی برنامه ی امشب جانشین جی لنو خواهد شد. فلن و لنو پارودی آهنگ “امشب” از برنامه امشب را با هم خواندند.شروع برنامه امشب فلن در ١٧ فوریه ٢٠١۴ در شبکه ان بی سی،١١.٣ میلیون بیننده را به همراه داشت.

زندگی شخصی

فلن در ۲۲ دسامبر ۲۰۰۷ با تهیه‌کننده آمریکایی نانسی جوونن ازدواج کرده‌است. همسر وی یکی از مالکان شرکت فلاور فیلمز است که در زمینه تولید فیلم فعالیت می‌کند. این زوج صاحب دو فرزند، یکی متولد سال ۲۰۱۳ و دیگری متولد سال ۲۰۱۴ هستند. هردو فرزند آن‌ها به روش رحم اجاره‌ای متولد شدند.

جیمی فلن خود را یک مسیحی کاتولیک دانسته و در دوران کودکی تمایل زیادی برای کشیش شدن داشت.

وی همچنین مالک سگی گلدن رتریور به نام «گری فریک» است که یک‌بار در برنامه آخرشب با جیمی فلن حضور داشت.

در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۵، فلن دچار سانحهٔ کنده شدن حلقه از انگشت شد. وی در ابتدا روی قالیچهٔ آشپزخانه‌اش لغزید و در حال افتادن بود که انگشترش به لبهٔ بالایی پیشخوان گیر کرد و انگشت‌اش تقریباً پاره شد. پس از مراجعه به اورژانس، به نزد جراح فرستاده شد که عمل جراحی سرپایی و ۶ ساعته‌ای را روی انگشت وی به انجام رساند. فلن پس از ده روز ماندن در بخش مراقبت‌های ویژه، به خانه بازگشت. چندین ماه انگشت او بی‌حس و نسبتاً بی تحرک بود تا جایی که فلن اعلام کرد به یک جراحی دیگر نیاز دارد. او در مراسم جایزه امی، با انگشتی بدون بانداژ ظاهر شد و در نهایت با انجام فیزیوتراپی، صدمهٔ وارد شده به انگشت‌اش را بر طرف کرد.

پس از چندین هفته پخش نشدن برنامه امشب، در سیزدهم جولای به برنامه برگشت و از زحمات کادر پزشکی و پرستاران اورژانس تقدیر کرد. همچنین دربارهٔ قالیچهٔ بافتهٔ آشپزخانه که مورد علاقهٔ همسرش بود و نزدیک بود به قیمت از دست دادن انگشتش تمام شود گفت: «تحمل صبر کردن برای موقعی که آتشش می‌زنم را ندارم.»

فیلم شناسی

فیلم

سالنامنقشیادداشت
۲۰۰۹شلاق بزن
۲۰۱۰آرتور ۳: جنگ دو جهانPrince Betameche (voice)
۲۰۱۱باکی لارسون: ستاره مادرزادخودشCameo
۲۰۱۵سرسخت شوخودشUncredited cameo
۲۰۱۵تد ۲خودشCameo
۲۰۱۵دنیای ژوراسیکخودشCameo
۲۰۱۶ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوندخودشCameo

تلویزیون

سالنامنقشیادداشت
۲۰۱۴–تاکنونبرنامه امشب با اجرای جیمی فلنخودش (مجری)Also writer and producer
۲۰۱۵–تاکنونمسابقه لب‌خوانیخودشExecutive producer; appeared in “Dwayne Johnson vs. Jimmy Fallon”
۲۰۱۹پسرها (مجموعه تلویزیونی ۲۰۱۹)خودشEpisode: “The Name of the Game”

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند