علی قوی‌تن کارگردان سینما اظهار داشت: از نظر من آنچه که امروز برای بهبودی وضعیت سینما باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد و در اولویت باشد مقوله پخش فیلم‌ها در زمان ادامه شیوع ویروس کرونا است.

قوی‌تن خاطرنشان کرد: تا زمانی که به شرایط عادی برنگردیم و کرونا از بین نرود سینماهای ما به وضعیت مطلوب نمی‌رسند و باید مسئولان به سرعت برای پخش آنلاین فیلم‌های سینمایی فکری کنند و تمهیدی بیندیشند تا فیلم‌هایی که در سه سال اخیر ساخته شده و امکان اکران پیدا نکرده‌اند به اکران برسند.

او افزود: تولیدکنندگان آثار سینمایی چندین میلیارد تومان هزینه کرده‌اند و مدتی طولانی است که سرمایه‌شان راکد مانده و باید کارشناسی درستی صورت بگیرد تا امکان اکران فیلم‌ها به صورت آنلاین با امنیت کامل برقرار شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با راه‌اندازی پلتفرم‌های اینترنتی این امکان را فراهم کند چرا که در پلتفرم‌های موجود متأسفانه نوعی رانت و باندبازی به وجود آمده که لازم است با ایده‌ای کارساز جلوی این وضعیت گرفته شود.

این کارگردان در ادامه گفت: تعداد پایین پلتفرم‌های اینترنتی برای اکران آنلاین فیلم‌ها باعث شده تا نوعی رانت و باندبازی به وجود بیاید و به نظر من لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همه پخش‌کننده‌های قدیمی مجوز راه‌اندازی یک پلتفرم را بدهد و این افراد با راه‌اندازی پلتفرم‌هایشان بتوانند این انحصار را از بین ببرند. نکته دیگر ایجاد امنیت است، به این معنی که باید با تمهیداتی جدی جلوی دزدی آثار گرفته شود و قطعاً یکی از راه‌های اصلی برای رسیدن به این مهم به رسمیت شناختن حقوق کپی رایت صاحبان آثار است. به هر حال از نظر من رسیدگی به وضعیت پخش و اکران در حال حاضر تا زمانی که به یک شرایط نرمال برسیم باید در اولویت قرار بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی «آفتاب، مهتاب، زمین» در پایان اظهاراتش تأکید کرد: تهیه‌کننده‌های بسیاری هستند که سرمایه‌شان را برای ساخت یک فیلم سینمایی هزینه کرده‌اند و امروز حدود سه سال است که در منتظر بهتر شدن وضعیت و اکران اثرشان هستند. این افراد اگر یک ویلا خریده بودند امروز ارزش همان ویلا چند برابر شده بود و دور از انصاف است که یک نفر با دغدغه فرنگی اثری تولید کرده و اینقدر به لحاظ مالی متضرر شود. اهالی سینما امروز بیش از هر چیز به امنیت شغلی نیاز دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأمین این امنیت می‌تواند از هنرمندان سینما حمایتی جدی کند.