مرضیه فخار

«تی‌تی» روایت زنی در آستانه تغییر جنسیت

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم کوتاه «تی‌تی» به کارگردانی مرضیه فخار پس از چهار جلسه فیلم‌برداری در تهران به پایان رسید.

تولید فیلم کوتاه «تی‌تی» به نویسندگی و کارگردانی مرضیه فخار با پشت سر گذاشتن چهار روز فیلم‌برداری، به پایان خود رسید و وارد مرحله تدوین و صداگذاری شد.

تهیه‌کنندگی این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای را مسلم سالاری و زیبا دل‌افروز بر عهده داشته‌اند.

در خلاصه‌داستان این فیلم آمده: زنی پس از پنج سال زندگی مشترک درست زمانی که تمامی اقدامات را برای عمل تغییر جنسیتش انجام داده، متوجه می‌شود باردار است.

مرضیه فخار درباره تولید این فیلم می‌گوید:«هدف و دغدغه‌ام در وهله اول نمایش درونیات زنی با تمایلات مردانه بود، طوری که از کلیشه‌ها فاصله داشته باشد و ما فقط ظاهر مردانه و نخ‌نماشده این افراد را نبینیم. در وهله دوم نیز نشان‌دادن این موضوع که حس مادرانگی بالاترین و خاص‌ترین حس دنیاست، تا جایی که باعث می‌شود در یک لحظه از تمام خواسته‌هایت دست بکشی که فقط فرزندت را در آغوش بگیری».

فخار از سال ۸۶ در رادیو، تلویزیون و سینما به عنوان نویسنده،گوینده، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز فعالیت داشته و پس از چند سال تدریس در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی،کارگردانی و ساخت چند فیلم کوتاه، فیلم پرچالش و دشوار «تی‌تی» را نوشته و کارگردانی کرده است.

فریبا طالبی ، نیوشا شهریوری ، مریم حسن‌زاده ، مهرزاد نیکنام ، پروانه کاظمی ، مبینا حسن‌زاده و روبیتا رستمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دیگر عوامل گروه تولید فیلم «تی‌تی» عبارتند از: دستیار یک کارگردان:کیانوش عینی، دستیار برنامه‌ریز و دستیار ۲ کارگردان: لیلا حسن‌نژاد، برنامه‌ریز: الهام‌السادات حسینی، منشی صحنه: حدیث بهرام‌خانی، مدیر فیلم‌برداری: محمد غزازانی، سرپرست گروه فیلم‌برداری: شیوا وندا، دستیار یک فیلم‌بردار: ایمان حبیبی، دستیاران فیلم‌برداری: مهدی دوستی و علی جوادی، تهیه‌کنندگان: مسلم سالاری و زیبا دل‌افروز، دستیار تهیه‌کننده: سهراب سالاری، مدیر تولید: پیام فرامرزیان، طراح صحنه و لباس: ستاره قره‌گوزلو، دستیار: پویان عینی، طراح و اجرا گریم: عاطفه رضایی، دستیاران گریم: فاطمه تهمتن/ مجید آریان‌پور، مدیر صدابرداری: حسین سلیمی، صدابردار: امیرعلی شهلایی، مدیر تدارکات: امید غفوری، خدمات: علی حمیدی، حمل‌ونقل: مرتضی خرمی و اکبر کاوه، سینه‌موبیل: مجید اسماعیل‌زاده،گرافیست: مهدی فخار، عکاس: خاطره سالاری، روابط‌عمومی و مشاور رسانه‌ای: احمدرضا حجارزاده.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند