انجمن تهیه‌کنندگان مستند

از «اکران حقیقت» استقبال کنیم

به گزارش باکس افیس ایران: رئیس هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستند در یادداشتی، خانواده سینمای مستند را دعوت به تماشای اکران حقیقت و ایجاد بستری برای رشد کمی و کیفی آن کرد.

رامین حیدری فاروقی دریادداشتی درباره «اکران حقیقت» و سینمای مستند نوشت: «زندگی، کوتاه است و اسناد، فرّار! به همین دلیل، عده‌ای شوریده بر ناپایداری هستی، کوشیده‌اند به ثبت خلاق، منتقد و پیشنهاد دهندهٔ رخدادهای زیستن بپردازند تا زندگی در تداومی تمدنی، معنادارتر شود. مستندنگاری و مستندسازی سینماییِ رویداد زندگی، کار دشواری‌ست که نتیجهٔ سفرِ ماجراجویانه است به تمنای آزادی و تأکید بر انتخابِ فرهیختهٔ تعقل، تخیلِ خلاق و عاطفهٔ آزموده.

سینمای مستند ایران، پس از سال‌ها اکنون صاحب امکانی فراهم و در دسترس است برای تماشای مستند؛ سازکاری که در مرکزگسترش تدوین و راه‌اندازی شده تا بشود از طریق پلتفرم تخصص، مستند دید و باز دید و توصیه و راهنمایی کرد و نشانی داد. خوب است اهالی عرصهٔ مستند با استقبال و تبلیغ آن، دامنهٔ توسعهٔ کمی و کیفی آن را مطالبه کنند و در عمل، با پشتیبانی از آن، تماشای مکرر اسناد دراماتیک زندگی را وارد جریان جاری زندگی کنیم.

زندگی با مستند، مخاطرات کمتری خواهد داشت و در فضای آگاهی، به زندگی، رونق و ذوقِ پویا خواهد بخشید. با احترام به اسنادِ شوریدگی و شیدایی متفکر و عواطفِ پالوده؛ رامین حیدری فاروقی.»

رامین حیدری فاروقی رئیس هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستند است و کارگردانی مستندهای «اینجا آفریقاست»، «رودی تا بهشت» و «در شبه قاره هند» و … را در کارنامه دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند