ایتالیا

رقابت و جوایز فیلم‌های ایرانی از قرقیزستان و گرجستان تا ایتالیا

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم‌های ایرانی در تازه‌ترین حضور خود در جشنواره‌ های خارجی در کشورهای قرقیزستان، گرجستان و ایتالیا رقابت می‌کنند.

فیلم کوتاه تایلیور به نویسندگی و کارگردانی اکبر روح و تهیه کنندگی علی محسنی‌پور که در بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره فیلم کوتاه «پلنگ برفی» (snow leopard) حضور داشت، موفق به کسب تندیس پلنگ طلایی بهترین فیلم کوتاه این جشنواره شد.

هیات داوران جشنواره به کارگردانی خوب و فیلمبرداری زیبای فیلم اشاره کرده و فیلم کوتاه تایلیور را شایسته تندیس طلایی و جایزه نقدی این رویداد دانسته‌اند. پخش بین المللی فیلم کوتاه تایلیور را علیرضا شاهرخی بر عهده دارد.

اولین نمایش جهانی آپارات در جشنواره باتومی گرجستان

فیلم کوتاه آپارات به نویسندگی و کارگردانی حسن نجم‌آبادی در اولین حضور جهانی خود در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های هنری باتومی گرجستان رقابت می‌کند.

هدف این جشنواره که از جشنواره های معتبر شرق اروپاست، فراهم کردن فرصت مناسبی برای فیلمسازان، تهیه کنندگان و منتقدان است تا در طول برگزاری جشنواره علاوه بر دیدار با یکدیگر، دانش و تجربه خود را به منظور ارتقای سطح شناخت و دانش مخاطبان از سینما در اختیار علاقمندان سینما قرار دهند.این جشنواره هرساله در بخش مسابقه فیلم کوتاه ۲۵ فیلم می پذیرد.

آپارات داستان شش پسر نوجوان است که در یک روستای دور افتاده تصمیم می گیرند برای اجاره یک آپارات ۸ میلیمتری از یک دوره گرد در آغل های روستا کارگری کنند تا پول مورد نیاز خود را برای اجاره آپارات مهیا کنند.

در این فیلم کوتاه مهدی قلی‌زاده ، ابراهیم نجم آبادی ، عماد محبی ، ابوالفضل نجم آبادی ، امیر نجم آبادی ، امیر محمد نجم آبادی ، محمدرضا نجم آبادی ، زری نجم آبادی و مهدی رضایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شانزدهمین دوره این جشنواره ۱۸ تا ۲۴ سپتامبر (۲۷ شهریور تا ۲ مهر) در شهر بندری باتومی در گرجستان برگزار می شود.

حضور جبرئیل در جشنواره ایتالیایی

فیلم کوتاه جبرئیل ساخته یوسف کارگر در بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم «سینه‌فست تورین» در کشور ایتالیا حضور دارد. جبرئیل در این دوره از جشنواره که فیلم‌های بلند و کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن را به نمایش می‌گذارد، در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه به رقابت خواهد پرداخت.

هشتمین دوره جشنواره بین روزهای ۲ تا ۹ سپتامبر (۱۱ تا ۱۸ شهریور) در تورین ایتالیا در حال برگزاری است.

یوسف یزدانی ، شبنم یوسفی ، علی مکرم ، سینا فرامرز ، منظر اصغری و رسول عمرانی‌فر بازیگران این فیلم کوتاه هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند