جشنواره فیلم سن سباستین

دفاع جشنواره اروپایی از اهدای جایزه افتخاری به جانی دپ

به گزارش باکس افیس ایران: دبیر جشنواره فیلم سن سباستین از تصمیم این رویداد برای دادن جایزه افتخاری به جانی دپ دفاع کرد.

دبیر جشنواره اسپانیایی فیلم سن سباستین از تصمیم این رویداد برای دادن جایزه افتخاری به جانی دپ دفاع کرد.

در هفته اخیر پس از آنکه اهدای این جایزه افتخاری به جانی دپ تایید شد، انتقاد‌هایی به این تصمیم صورت گرفت. این اعتراض‌ها به دلیل شکست جانی دپ در پرونده شکایتش از مجله «سان» در دادگاه لندن است. این مجله با استفاده از کلمه همسر آزار به طور غیرمستقیم به جانی دپ اشاره کرده بود که شکایت این بازیگر را به همراه داشت. دادگاه لندن در پایان این شکایت اعلام کرد که ادعای مجله انگلیسی «سان» درست بوده است.

دبیر جشنواره سن سباستین، خوزه لوئیس روبردینوس، در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، نسبت به کسانی که جشنواره را در دادن جایزه افتخاری به جانی دپ مورد انتقاد قرار داده بودند، واکنش نشان داد.

او در این باره گفت: در وهله اول به عنوان کارگردان و کسی که بیشترین مسئولیت را در جشنواره دارد باید تکرار کنم که ما متعهد به مبارزه در برابر نابرابری، سوء استفاده از قدرت و خشونت علیه زنان هستیم.

او ادامه داد: طبق مدارک ثابت شده‌ای که در دست داریم، جانی دپ دستگیر نشده و به هیچگونه حمله یا خشونت علیه هیچ زنی محکوم نشده است. او از سوی هیچ مقام رسمی و دادگاهی گناهکار شناخته نشده است.

گفتنی است که دادن این جایزه افتخاری به جانی دپ، در روز‌های اخیر از سوی انجمن فیلمسازان اسپانیا مورد انتقاد قرار گرفته بود. آن‌ها معتقدند دادن چنین جایزه‌ای به جانی دپ که یکی از مهمترین جوایز جشنواره سن سباستین است، باعث بدنامی این رویداد خواهد شد.

شکست جانی دپ در پرونده شکایتش از مجله انگلیسی «سان» باعث شد که او از بازی مجدد در قسمت سوم فیلم سینمایی «جانوارن شگفت انگیز» نسخه فرعی فیلم‌های هری پاتر هم کناره گیری کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند