برخط ماه و نوا

ششمین دوره کنسرت های آنلاین به پایان رسید

به گزارش باکس افیس ایران: ششمین دوره کنسرت های آنلاین انجمن موسیقی ایران با عنوان «برخط ماه و نوا» جمعه پانزدهم مرداد ماه با سه اجرای اینترنتی به پایان رسید.

ششمین دوره کنسرت‌های آنلاین «برخط ماه و نوا ۳» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی به پایان رسید.

روز چهارم و پایانی اجراها، در ابتدا به گروهی سه نفره متشکل از مرضیه رحیم‌زاده نوازنده سنتور، نازنین غنیزاده نوازنده کمانچه و بامداد ملکی نوازنده تنبک اختصاص داشت. این گروه قطعات ضربی آشکار مطلق، چهار مضراب افشاری، ضربی عراق، تصنیف قدیمی و ضربی «بر گُردهی باد» را اجرا کردند.

اجرای دوم روز چهارم، گروهی سه نفره متشکل از مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه، امین گلستانی نوازنده عود و فرهاد صفری نوازنده تمبک بود و این گروه در این کنسرت قطعات پیش درآمد از ساخته‌های مهرداد ناصحی، هفت ضربی بداهه، ضربی عشاق اثر استاد پایور و رِنگ اصفهان اثر فرامرز پایور را اجرا کردند. قطعات این کنسرت در آواز بیات اصفهان اجرا شد.

اجرای سوم و پایانی روز چهارم به تکنوازی زمان خیری نوازنده نی اختصاص داشت و این هنرمند در این کنسرت بداهه‌نوازی و تکنوازی در دستگاه شور را اجرا کرد.

این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهانه اجرا شد. در این چارچوب گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.

مجموعه کنسرت‌های آنلاین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ طبق جدول‌های اجرایی پخش شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند