رنجر تنها

ساجیناو گرانت بازیگر سرخپوست «برکینگ بد» درگذشت

به گزارش باکس افیس ایران: ساجیناو گرانت بازیگر سرخپوست فیلم‌هایی چون «رنجر تنها» و «سریع‌ترین سرخپوست دنیا» در ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

ساجیناو گرانت که در نقش شخصیت‌های سرخپوست بازی می‌کرد و برای بازی در فیلم‌هایی چون «رنجر تنها» و سریال «برکینگ بد» شناخته شده بود در ۸۵ سالگی درگذشت.

وی که ۲۰ جولای ۱۹۳۶ در اوکلاهما به دنیا آمده بود از اواخر دهه ۱۹۸۰ بازیگری را آغاز کرد و در نزدیک به ۶۰ نقش مختلف در سینما و تلویزیون در برابر دوربین رفت. اولین فیلمی که وی در آن ظاهر شد درامی اکشن در سال ۱۹۸۸ ساخته فرانک رودام با عنوان «مهمانی جنگ» بود که بیلی ویرت و کوین دیلون از دیگر بازیگرانش بودند.

گرانت برای بازی در فیلم‌های «سریع‌ترین سرخپوست دنیا» ساخته راجر دونالدسون و «رنجر تنها» ساخته گور وربینسکی بیشتر شناخته می‌شود که در فیلم اول در برابر آنتونی هاپکینز و در فیلم دوم در برابر جانی دپ نقش‌آفرینی کرد.

از نقش‌های اولیه گرانت می‌توان به بازی در «ماجراهای ایندیانا جونز جوان»، «گوزن‌های غرب»، «لازاروس من»، «آخرین مرز» در تلویزیون اشاره کرد. وی این اواخر بیشتر در فیلم‌های کمدی تلویزیونی بازی کرد که «اسم من ارل است»، «بی‌شرم»، «جامعه»، «لیگ»، «جعبه‌ها» و «ویپ» از جمله آنها هستند. «داستان ترسناک آمریکایی» و «برکینگ بد» هم از سریال‌های مشهور وی هستند.

گرانت از اعضای تاثیرگذار جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌دیگو بود و اولین بار در سال ۲۰۱۲ در این جشنواره جایزه میراث آمریکایی را دریافت کرد. وی جایزه یک عمر فعالیت هنری را از بنیاد اوشن‌ساید گرفته بود و جایزه اسطوره زنده را از بنیاد موسیقی بومیان آمریکا در کارنامه داشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند