الهام پاوه‌نژاد

به هر قیمتی کار نمی‌کنیم!

به گزارش باکس افیس ایران: الهام پاوه‌نژاد که به زودی اجرای نمایش «لاموزیکا» را آغاز می‌کند، معتقد است در حال حاضر نمی‌توان برنامه بلندمدتی برای اجرای تئاتر در نظر گرفت و تاکید دارد که حاضر نیستیم به هر قیمتی کار کنیم.

این کارگردان و بازیگر تئاتر ادامه داد: خوشبختانه بعد از شروع بلیت فروشی نمایش‌مان، استقبال خوبی از سوی تماشاگران اتفاق افتاد. با این حال به اجراهای محدود فکر می‌کنیم چون شرایط، قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان برنامه‌ریزی طولانی مدتی داشت.

او که قصد دارد این نمایش را در کافه گالری باروک اجرا کند، اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های نمایش ما این است که در کافه بزرگی اجرا می‌شود که طبیعتا رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی در آن آسان‌تر است. اصولا هم نوع اجرا و چیدمان ما به گونه‌ای است که تماشاگر با فاصله ایمنی می‌نشیند.

پاوه‌نژاد درباره اجرای تئاتر در دوران دشوار کرونایی گفت: ما با علاقه و انرژی فراوان شروع به کار کردیم. خوشحالیم که بعد از حدود دو سال بار دیگر مشغول به کار شده‌ایم. ضمن اینکه نوع این کار کم ریسک‌تر است. هرچند که در تمام این مدت مردم در مراکز خرید، مترو، اتوبوس، رستوران‌ها و … رفت و آمد داشته‌اند و دارند و این در حالی است که پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها به مراتب کمتر از تئاتر و سینما رعایت می‌شود.

این کارگردان در عین حال تاکید کرد: البته اگر شرایط خیلی بد باشد، با وجود هزینه‌ای که کرده‌ایم، قطعا کار را متوقف می‌کنیم چرا که اصل اول، حفظ سلامت و جان افراد است و قرار نیست به هر قیمتی کار کنیم و با جان دیگران و خود بازی کنیم.

او ادامه داد: در این شرایط مدام مشغول آزمون و خطا هستیم. شخصا مدام از پزشکان وضعیت را جویا می‌شوم. هرچند شرایط ملتهب است ولی در عین حال همه چیز هم در جریان است. در این میان ما هم باید ببینیم چگونه می‌توانیم به فعالیت خود ادامه بدهیم. متاسفانه در این وضعیت کسی مسئولیت نمی‌پذیرد. مدیران فرهنگی هم به روی خود نمی‌آورند که پاسخی به خانواده تئاتر بدهند. لابد به این فکر می‌کنند که در مدت زمان کوتاهی که از عمر این دولت باقی مانده، نام نیکی از خود به جای بگذارند.

«لاموزیکا» به نویسندگی مارگریت دوراس از مهم‌ترین آثار تک پرده‌ای ادبیات نمایشی محسوب می‌شود که توسط زنده‌یاد هوشنگ حسامی ترجمه شده و با بازی پاوه نژاد و احسان کرمی اجرا می‌شود و مجری طرح آن نورالدین حیدری‌ماهر است.

الهام پاوه‌نژاد پس از اجرای نمایش «کافه پولشری» به عنوان اولین تجربه کارگردانی‌اش که نزدیک به ۱۰۰ اجرا در سالن‌های مجموعه تئاترشهر، پردیس تئاتر شهرزاد، خانه موزه انتظامی و پنج شهر در استرالیا داشته است، نمایش «لاموزیکا» را برای دومین تجربه کارگردانی و دراماتورژی خود انتخاب کرده است.



بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند