هالیوودی

سهم قابل توجه آثار هالیوودی در گیشه کره جنوبی

به گزارش باکس افیس ایران: در هفته اخیر، فیلم‌های هالیوودی سهم زیادی را در بازگشت گیشه کره جنوبی به شرایط عادی داشته اند.

در هفته‌ای که آثار هالیوودی و ژاپنی گیشه کره جنوبی را تسخیر کرده اند، فیلم سینمایی «سریع و خشن ۹» از آغاز پاندمی کرونا به محبوب‌ترین فیلم سینمایی در کره جنوبی تبدیل شده است.

در رتبه بندی گیشه پایان هفته، فیلم سینمایی «کروئلا» با عملکرد خوبی که داشت در هفته سوم اکرانش جایگزین «احضار: شیطان من را وادار کرد» شد و رتبه نخست را تصاحب کرد. طبق آماری که از سوی سرویس آماری کره‌ای منتشر شده این فیلم با ثبت کاهش ۱۷ درصدی، این هفته ۱.۸۲ میلیون دلار فروخته است. «کروئلا» با اکران از ۲۶ می، تاکنون بیش از ۸ میلیون دلار در گیشه این کشور فروخته است.

«احضار ۳» هم با کاهش فروش ۴۶ درصدی نسبت به هفته افتتاحیه، ۱.۴۵ میلیون دلار فروخته است. این فیلم از سوم ژوئن اکران شده و تاکنون ۵.۵۱ میلیون دلار فروش داشته است. «خشم مردانه» اثر جدید جیسون استاتهام هم با کمتر از یک میلیون دلار در جایگاه سوم پرفروش‌ها قرار گرفته است.

«سریع و خشن ۹» در این هفته یک رتبه دیگر پایین آمد و با فروش ۷۴۶ هزار دلاری در جایگاه چهارم قرار گرفت. با این حال عملکرد این فیلم، آن را به یکی از مورد استقبال‌ترین فیلم‌ها در گیشه ۲۰۲۱ کره جنوبی تبدیل می‌کند. این فیلم از ۱۹ می‌ اکرانش را شروع کرده و تا کنون ۲.۱۹ میلیون فروش بلیت، معادل ۱۸.۹ میلیون دلار فروخته است. انیمیشن ژاپنی «ارویگ و جادوگر» هم در جایگاه پنجم قرار گرفت.

از طرفی در گیشه آمریکا، فیلم سینمایی «یک مکان ساکت ۲» برای صدرنشینی با فیلم «در ارتفاعات» رقابت می‌کرد، اما «در ارتفاعات» به خوبی پیش بینی‌ها عمل نکرد و باز هم دنباله فیلم «یک مکان ساکت» در صدر قرار گرفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند