جشنواره تئاتر دانشگاهی

«اسطرلاب» وارد تئاتر می‌شود

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «اسطرلاب» از آثار برگزیده بیستمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران از تیرماه سال جاری در یکی از سالن‌های حرفه‌ای تئاتر روی صحنه می‌رود.

براساس اطلاعات گروه کارگردانی، کمدی_تراژدی «اسطرلاب»، نگاهی است دوباره به بنیان خانواده و پدید آمدن وضعیت‌هایی که معناباختگی این واژه را تداعی می‌کنند. این نمایش قصد دارد در روزهای منجمد و ویروسی تعاملی دگربار برقرار کند بین بازیگران و تماشاگران. تلاشی در جهت بازنمایی شادی و مصیبتی که همزمان و بدون هشدار امکان وقوع دارد؛ بازتاب پارودی زندگی بر صحنه تئاتری که آیینه زندگی است.

نمایش، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند درگیر بر سر میراثی که در پی مرگ عموی‌شان باید به آن‌ها برسد. عمویی که قرار بوده نباشد اما هست و همین وضعیت بر روابط افراد تاثیری تیره و تار گذاشته و سرنوشت همه را تغییر می‌دهد.

نویسنده، طراح و کارگردان، صدرا صباحی؛ تهیه‌کننده، یاسمن اسمعیل‌زادگان؛ دراماتورژ، صبا نجاتی.

گروه بازیگران‌: مهدی سقا ، محمد صادقی ، زهرا بهروزمنش ، مژده قربانی و الناز اسمعیل‌زادگان. بر اساس طرحی از علی نرگس نژاد.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده، ونداد خائفی؛ هویت بصری، سینا سرمدی؛ گروه عکاسی، اردلان آشناگر، غزل اسدزاده رج؛ طراح نور، حسن محمدی فرانی؛ طراح لباس و منشی صحنه، ارغوان مروتی؛ دستیار اول و برنامه‌ریز، پیام رضوانی؛ گروه کارگردانی، جلیل محمودی، یوسف محمودی؛ تبلیغات، ایران تئاتر رسانه مستقل هنر؛ مشاور امور رسانه‌، بابک احمدی.

در خلاصه داستان «اسطرلاب» آمده است: بزرگ خاندان در سن ۱۰۰ سالگی پس از سکته سوم و بعد از قطع امید کردن پزشکان از او به خانه می‌آید. ورثه او دورش گرد آمدند و منتظر رو به احتضار رفتن او هستند اما بر خلاف پیش‌بینی پزشکان حال او رو به بهبودی می‌رود که این وضعیت به مزاج برخی ورثه خوش نمی‌آید و….

انتخاب به‌عنوان نمایش برگزیده بخش رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و کاندیدای بهترین «نمایشنامه» بخش مسابقه صحنه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از افتخارات این نمایش محسوب می‌شود.

این نمایش در سال ۹۹ به‌عنوان پرمخاطب‌ترین اجرای سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی معرفی شد.

اطلاعات تکمیلی مرتبط با تاریخ و همچنین سالن اجرای نمایش به زودی منتشر می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند