ابرقهرمان

متولدین ۱۳ ژوئن سینما ، تئاتر و موسیقی؛ رابرت ایوانز 

به گزارش باکس افیس ایران:کریستوفر رابرت ایوانز (به انگلیسی: Christopher Robert “Chris” Evans) (متولد ۱۳ ژوئن ۱۹۸۱) بازیگر آمریکایی است. وی بیشتر برای بازی در نقش دو ابرقهرمان مارول کامیکس شناخته می‌شود. ایوانز در دنیای سینمایی مارول در نقش کاپیتان آمریکا (کاپیتان استیو راجرز) ظاهر شده‌است. وی همچنین در دو فیلم چهار شگفت‌انگیز و چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای وظیفه بازی در نقش مشعل انسانی را برعهده داشت.

ایوانز فعالیت خود را از سال ۲۰۰۰ و با بازی در سریال برخلاف جنسیت آغاز کرد. در کنار فیلم‌های ابرقهرمانی؛ او در فیلم‌هایی همچون اسکات پیلگریم در برابر دنیا، برف‌شکن، آفتاب و با استعداد بازی کرده‌است. فیلم برف شکن با بازی وی که در سال ۲۰۱۳ اکران شد، مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت. او به تازگی در مینی سریال دفاع از جیکوب نیز به ایفای نقش پرداخته‌است

نام در زمان تولدکریستوفر رابرت اِوانز
زادهٔ۱۳ ژوئن ۱۹۸۱ ‏(۳۹ سال)
بوستون، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا
پیشهبازیگر
سال‌های فعالیت۱۹۹۷ تا کنون
خویشاونداناسکات ایوانز (برادر)
مایک کپوانو (دایی)

زندگی‌نامه

او در بوستون و در ایالت ماساچوست به دنیا آمد اما دوران نوجوانی اش را در سادبری سپری کرد.مادرش لیزا کاپاآنو یک مدیر هنری در تئاتر جوانان کنکورد و پدرش رابرت دندانپزشک است.

او خواهری بزرگتر به اسم کارلی و یک خواهر کوچکتر به اسم شانا و برادری به اسم اسکات ایوانز دارد که او نیز بازیگر است. البته او دو خواهر و یک برادر ناتنی بچه سال هم دارد.

او و خانواده اش کاتولیک‌های مسیحی هستند. از طرف مادری مادربزرگ او ایرلندی و پدربزرگ اش ایتالیایی است. از طرف پدری هم پدربزرگ او انگلیسی و اسکاتلندی است و مادربزرگی آلمانی دارد. دایی او مایک کپوانو سیاستمدار است

وی از دبیرستان لینکن سدبری فارغ‌التحصیل شد و پس از آن به نیویورک نقل مکان کرد و به کلاس‌های بازیگری رفت.

زندگی شخصی

کریس یکی از طرفداران پروپاقرص تیم فوتبال آمریکایی نیو انگلند پتریوتس است. او در سال ۲۰۱۷ به مراسم آکادمی علوم و هنرهای سینما دعوت شد. کریس از سال ۲۰۰۱ با جسیکا بیل دوست بود. او و بیل با هم در فیلم موبایل ۲۰۰۴ و لندن ۲۰۰۵ بازی کردند ولی در سال ۲۰۰۶ از هم جدا شدند.

ایوانز رابطه دوستی خوبی با اسکارلت جوهانسون، الیزابت اولسن، آنتونی مکی، کوبی اسمالدرز، هایلی اتول، کریس همسورث، سباستین استن و رابرت داونی جونیور دارد.

حرفه

اولین حضور رسمی و عمومی ایوانز در جلوی دوربین به سال ۱۹۹۷ و یک ویدیویی آموزشی بازمی‌گردد. در سال ۱۹۹۹ او به مدل یک بازی تخته ای تبدیل شد. بعد از بازی در فیلم “نه به یک فیلم نوجوانی دیگر ۱۹۹۹”، در سال ۲۰۰۱ موفق شد تا به عنوان بازیگر نقش اول مرد در فیلم‌های بالاترین نمره و موبایل به ایفای نقش بپردازد. او در چندین فیلم دیگر بازی می‌کند تا اینکه در سال ۲۰۰۵ در فیلم چهار شگفت‌انگیز که اقتباسی از کتاب کمیک به همین نام بود، ظاهر می‌شود. کریس در این فیلم در نقش شخصیت “مشعل انسانی” بازی می‌کند. ایوانز در ادامه این فیلم یعنی چهار شگفت‌انگیز: قیام موج سوار نقره ای هم بازی کرد.

در سال ۲۰۰۸، او در کنار بازیگران بزرگی همچون تنسی ویلیامز، کیانو ریوز، الن برستین و همچنین برایس دالاس هاوارد در فیلم «الماس گمشده تیردراپ» بازی کرد. در همان سال، او در کنار داکوتا فانینگ و کمیلا بل در فیلم علمی تخیلی فشار ظاهر شد. در سال ۲۰۱۰ کریس در دو فیلم اقتباسی دیگر به ایفای نقش پرداخت. او در کنار جفری دین مورگان و زویی سالدانا در فیلم کمیک بوکی بازنده‌ها بازی کرد. ایوانز در همین سال در فیلم اسکات پیلگرام در برابر دنیاً که آن هم یک فیلم اقتباسی دیگر بود، نقش لوکاس لی را ایفا کرد. در سال ۲۰۱۱ کریس نقش یکی از شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول استودیوز یعنی کاپیتان آمریکا را در فیلم «کاپیتان آمریکا: اولین انتقام جو» بازی کرد. در همان سال نیز در کنار آنا فاریس در فیلم کمدی-رومانتیک [[شماره ت چنده؟]] ظاهر شد.

بعد از آن، ایوانز در چندین فیلم دیگر از جمله فیلم‌های انتقام‌جویان (فیلم ۲۰۱۲)، ثور: دنیای تاریک ۲۰۱۳، کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان ۲۰۱۴، انتقام جویان: عصر اولتران ۲۰۱۵، مرد مورچه ای ۲۰۱۵، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ۲۰۱۶، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه ۲۰۱۷، انتقام جویان: جنگ ابدیت ۲۰۱۸ و انتقام جویان: آخر بازی ۲۰۱۹ نقش کاپیتان آمریکا را ایفا کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۵ کریس اعلام کرد که اگر مارول قرارداد او را گسترش دهد دوست دارد که بعد از فیلم چهارم انتقام جویان فیلم‌های بیشتری را در نقش کاپیتان آمریکا بازی کند اما بعداً اعلام کرد که فیلم انتقام جویان ۴ آخرین حضور او در نقش کاپیتان آمریکا خواهد بود. هر چند که جدیداً گمانه زنی‌هایی مبنی بر حضور مجدد او در دنیای سینمایی مارول وجود دارد اما به نظر می‌رسد که در صورت همکاری مجدد ایوانز او دیگر نقش کاپیتان آمریکا را بازی نخواهد کرد و احتمال دارد به عنوان کارگردان یا یکی از عوامل پشت صحنه مشغول به کار شود

در سال ۲۰۱۲، ایوانز در کنار مایکل شنون، دیوید شویمر و وینونا رایدر در فیلم آیسمن به ایفای نقش پرداخت. در سال ۲۰۱۳ او در فیلم برف شکن که اقتباسی از یک رمان تصویری بود، ظاهر شد و توانست یکی از ماندگارترین بازی‌های خود را به اجرا بگذارد. کریس بعد از بازی در فیلم‌های بازی آرام نقش و پیش از آنکه برویم در سال ۲۰۱۴، در فیلم با استعداد ۲۰۱۷ بازی کرد.

فیلم‌شناسی

سینما

سالعنوان فیلمنقشتوضیحات
۲۰۰۰تازه‌واردجود
۲۰۰۱نه یه فیلم نوجوانی دیگهجیک وایلر
۲۰۰۳پسر کاغذیبن هریسفیلم کوتاه
۲۰۰۴بالاترین نمرهکایل کورتیس
۲۰۰۴موبایلرایان هویت
۲۰۰۵مردم ستمکاربرایس لانگلی
۲۰۰۵چهار شگفت‌انگیزجانی استورم / مشعل انسانی
۲۰۰۵لندنسید
۲۰۰۷لاک پشت‌های نینجاکیسی جونزصداگذار
۲۰۰۷آفتاب (نور خورشید)رابرت میس
۲۰۰۷چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ایجانی استورم / مشعل انسانی
۲۰۰۷خاطرات پرستار بچههاروارد هاتی
۲۰۰۷نبرد برای خاکاستوارت استنتنصداگذار
۲۰۰۸سلاطین خیابانپال دیسکنت
۲۰۰۸الماس گمشدهٔ تیردراپجیمی دابین
۲۰۰۹فشارنیک گانت
۲۰۱۰بازنده‌هاجیک جنسن
۲۰۱۰اسکات پیلگریم در برابر دنیالوکاس لی
۲۰۱۱سوراخمایکل دیوید
۲۰۱۱کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جواستیو راجرز / کاپیتان آمریکا
۲۰۱۱شماره ات چنده؟کالین شی
۲۰۱۲انتقام‌جویاناستیو راجرز / کاپیتان آمریکا
۲۰۱۲آیسمنرابرت پران
۲۰۱۳برف‌شکنکورتیس اورت
۲۰۱۳ثور: دنیای تاریکاستیو راجرز / کاپیتان آمریکاحضور افتخاری
۲۰۱۴کاپیتان آمریکا: سرباز زمستاناستیو راجرز / کاپیتان آمریکا
۲۰۱۴سرد بازی کنراوی
۲۰۱۴پیش از آنکه برویمنیک وانهمچنین کارگردان و تهیه‌کننده
۲۰۱۵انتقام‌جویان: عصر اولتراناستیو راجرز / کاپیتان آمریکا
مرد مورچه‌ایاستیو راجرز / کاپیتان آمریکاحضور افتخاری
بازی آرام نقش
۲۰۱۶کاپیتان آمریکا: جنگ داخلیاستیو راجرز / کاپیتان آمریکا
۲۰۱۷با استعدادفرانک ادلر
مرد عنکبوتی: بازگشت به خانهاستیو راجرز / کاپیتان آمریکا
۲۰۱۸انتقام جویان: جنگ ابدیتاستیو راجرز / کاپیتان آمریکا
۲۰۱۹انتقام‌جویان: پایان بازیاستیو راجرز / کاپیتان آمریکا
کاپیتان مارولاستیو راجرز/کاپیتان آمریکاحضور افتخاری
چاقوکشیرنسوم
میعادگاه غوطه ور دریای سرخآری لوینسون
۲۰۲۱بالا رو نگاه نکننامعلوم

سریال

سالعنوان فیلمنقشتوضیحات
۲۰۲۰دفاع از جیکوباندی باربرمینی سریال شبکه اپل تی‌وی پلاس

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند