ملاقات

بیانیه هیات داوران جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ هیجان‌زده‌ام کرد

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان فیلم کوتاه «ملاقات»، گفت: بیانیه هیات‌داوران جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ درباره این فیلم هیجان‌زده‌ام کرد.

آزاده موسوی روز چهارشنبه با تشریح جزئیات دریافت جایزه اصلی هفتمین دوره از جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ که شامل منشور طلایی کوروش و جایزه نقدی جشنواره است، اظهار داشت: جشنواره فیلم‌های ایرانی در زوریخ که به مدیریت یدالله داج برگزار می‎‌شود، پلی‌ست برای ارتباط فرهنگی با کشور سوئیس. به نظر من آنچه بخش مسابقه این جشنواره را مهم می‌کند داوران کاربلد آن است که همگی از سرشناسان این حرفه هستند.

وی درباره دریافت این جایزه گفت: از جایزه‌ای که در این جشنواره دریافت کردم، خوشحال هستم به ویژگی وقتی بیانیه هیات داوران را خواندم بسیار هیجان‌زده شدم؛ در آن بیانیه فیلم را اثری باورنکردنی و دستآوردی منحصر به فرد و انسانی دانستند.

موسوی با اشاره به اینکه امکان سفر به زوریخ را نیافت تا حضوری جایزه اش را دریافت کند، ادامه داد: این فیلم تاکنون در بخش مسابقه بیش از ۵۰ فستیوال بین‌المللی حضور موفقی داشته و جوایز مهمی را کسب کرده است ولی متاسفانه به دلیل شرایط کرونا نتوانستم در این فستیوال‌ها شرکت کنم.

وی با بیان اینکه زوریخ هم یکی از جشنواره‌هایی بود که بسیار دوست داشتم در آن حضور داشته باشم و متصدیان آن نیز برای این حضور تلاش بسیاری کردند ولی متاسفانه، نشد، افزود: در هر صورت این ۲ سال کرونایی، شرایط عجیبی بر جهان حاکم شده و یکی از صنایعی که بسیار تحت فشار قرار گرفته، سینما است. امیدوارم بتوان در آینده این ضرر و زیان را جبران کرد.

یکی از کارگردانان مستند تحسین شده در جستجوی فریده در پایان درباره آینده فیلم خود، خاطرنشان کرد: بعد از تمام شدن دوره حضور جشنواره‌ای فیلم «ملاقات» که تا مهرماه ادامه دارد، آن را در وی.او.دی (سامانه ویدئوی درخواستی) به نمایش درمی‌آورم. البته امیدوارم بتوانیم فیلم را در ایران هم به همین ترتیب به نمایش عموم بگذاریم.

در خلاصه داستان ملاقات آمده است: بعد از ۶ ماه بالاخره به الهه اجازه داده می‌شود که همسرش را در زندان ملاقات کند. الهه به همراه دختر کوچکش تارا، خودشان را برای این ملاقات مهم آماده می‌کنند.

هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ به دبیری یدالله داج بین روزهای ۲۶ می ‌تا ۳ ژوئن (۵ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰) در سوییس برگزار و برندگان آن۱۱ خرداد معرفی شدند.

در این دوره از جشنواره فیلم های ایرانی زوریخ به دلیل وجود بیماری همه گیر کرونا نمایش‌ بیشتر فیلم‌های فستیوال به صورت آنلاین برگزار شد، با این حال برخی از فیلم‌ها نیز در شهر زوریخ روی پرده سینما خواهند رفت. در رویداد فیلم‌های ایرانی زوریخ هر ساله ۲ گروه از هیات داوران در بخش‌های کوتاه و بلند، فیلم‌های حاضر در فستیوال را داوری می‌کنند و برگزیدگان جایزه استوانه یا منشور طلایی کوروش را دریافت می‌کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند