کامران قدکچیان

تعداد پلتفرم‌های اینترنتی اکران آنلاین بسیار بیشتر از حد نیاز است

به گزارش باکس افیس ایران: کامران قدکچیان با اشاره به اینکه تعداد پلتفرم‌های اینترنتی اکران آنلاین بسیار بیش از حد نیاز است تأکید کرد که این وضعیت مخاطبان را سرخورده و دلزده می‌کند.

کامران قدکچیان کارگردان سینما اظهار داشت: اگر وضعیت سینماهای کشور به همین شکل باشد و این وضعیت به نوعی ادامه‌ داشته باشد با مصوبه جدید مجلس مبنی بر پرداخت مالیات از سوی هنرمندان با درآمد بالا وضعیت به مراتب بدتر از سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

قدکچیان تصریح کرد: وقتی چند نفر معدود درآمدی بالا دارند نباید قانونی تصویب شود که کل سینماگران و به خصوص تهیه‌کنندگان دچار مشکل شوند. این وضعیت باعث می‌شود که تولید به نابودی کشیده شود و تهیه‌کنندگان مستقل دیگر توان فعالیت نداشته باشند.

او افزود: پلتفرم‌هایی که اکران آنلاین از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد خارج از عرف سیستم دنیا عمل می‌کنند. پلتفرم‌های پخش‌کننده بسیار زیاد شده و مردم از این همه پلتفرم اینترنتی خسته می‌شوند. اینکه هر کس قرار باشد برای دیدن یک فیلم در هر یک از این پلتفرم‌ها عضو باشد و حق عضویت بپردازد طبیعی است که مخاطب پس از مدتی کوتاه از دیدن فیلم‌ها منصرف شود.

این کارگردان در ادامه گفت: باید حق عضویت حذف شود و هزینه دیدن فیلم‌ها تنها از طریق حجم مصرفی اینترنت پرداخت شود. در این صورت و با طرح‌های تشویقی است که می‌توان به موفقیت اکران آنلاین و بیشتر شدن مخاطبان آن امیدوار بود. پلتفرم‌های اینترنتی در صورتی که عملکرد درستی داشته باشند به هیچ‌وجه هیچ خطری برای سینما ندارند و وقتی سینماها دوباره باز شوند مردمی که علاقه‌مند به دیدن فیلم‌ها در سالن‌های سینما هستند قطعاً بلیت تهیه کرده و به سینما می‌روند.

کارگردان فیلم سینمایی «سوغات فرنگ» در پایان گفت: مصوبه جدید مجلس برای بحث مالیات هنرمندان باعث می‌شود در آینده پول‌های زیرمیزی بیشتر رد و بدل شود و برای فرار برخی عوامل از پرداخت مالیات مسائلی به تهیه‌کنندگان تحمیل می‌شود که به ضرر آن‌ها است


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند