کسب درآمد

هنرمندان تئاتر درگیر گذران زندگی

به گزارش باکس افیس ایران: یک بازیگر تئاتر گفت: در زمان تعطیلی تئاتر مشکل کسب درآمد و‌ گذران زندگی از بزرگترین مشکلات هنرمندان است.

سوگند صدیقی بازیگر تئاتر درباره فعالیت هنری خود در دوران کرونا گفت: به عنوان بازیگر در نمایش «روز‌های رادیو» به کارگردانی محمد رحمانیان باز می‌کردم. پس از چهار اجرا به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرا لغو شد. در طول این یک سال که بیماری کرونا اپیدمی شد، در فیلم «دختر الهام» به کارگردانی دانش اقباشاوی کار کردم. همچنین در فیلم کوتاهی به کارگردانی محمد رحمانیان و یک نمایشنامه خوانی به ایفای نقش پرداختم.

وی در ادامه درباره دیگر فعالیت‌های هنری خود افزود: به تازگی در سریال جدید اسدی زاده هم فعالیت داشتم. همچنین سر تمرین یک نمایشنامه خوانی به کارگردانی ساشا کشوادی هستم. در خصوص کار در نمایش دیگر هم به دلیل اینکه هنوز رسانه‌ای نشده اجازه‌ی بازگویی در خصوص موضوع و‌ عوامل کار را ندارم، ولی با جرأت می‌گویم بهترین و پر مخاطب‌ترین کار تئاتر در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

صدیقی درباره خسارات کرونا به تئاتر اظهار کرد: متاسفانه از زمان شیوع بیماری کرونا تمامی اقشار با مشکلات زیادی مواجه شدند که حوزه‌ هنر، خصوصاً تئاتر از این قضیه مستثنی نبوده است. کما اینکه تعطیلی‌های پی در پی سالن‌های نمایش و بی برنامگی در مدیریت این بحران موجبات خسارات جبران ناپذیری برای تمامی دوستان در حیطه تئاتر شده است.

وی درباره اجرا در برابر تماشاگران مطرح کرد: به عنوان کوچکترین عضو این حوزه، با عشق به کارم در تمرینات شرکت می‌کنم. بی صبرانه منتظر بازگشایی سالن‌ها و اجرا در برابر چشمان تماشاگران هستم. در حقیقت عشقی که تماشاگران در پایان هر اجرا به ما بازیگران و عوامل کار منتقل می‌کنند، تحمل سختی‌ها و نا عدالتی‌ها را برایمان آسانتر می‌کند.

صدیقی در پایان سخنانش درباره کسب درآمد در دوران تعطیلی مشاغل خاطرنشان کرد: در زمان تعطیلی تئاتر مشکل کسب درآمد و‌ گذران زندگی از بزرگترین مشکلات هنرمندان است. من به واسطه‌ مهارت‌های دیگر همچون ترجمه و تدریس زبان انگلیسی مشغول کسب درآمد بودم. البته که هیچ کاری نمی‌تواند هنرمند را از عشق و ارادتی که به تئاتر دارد، جدا کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند