جشنواره بین‌المللی فیلم آتلانتا

«خرچنگ» به جشنواره فیلم آتلانتا راه یافت

به گزارش باکس افیس ایران: پویانمایی «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی به بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه چهل ‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم آتلانتا ایالت متحده آمریکا راه پیدا کرد.

فیلم کوتاه «خرچنگ» که از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، شانزدهمین حضور بین‌المللی خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم آتلانتا ایالت متحده آمریکا تجربه کرد.

انیمیشن «خرچنگ» روز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ به همراه چند فیلم کوتاه دیگر از کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، قطر، لبنان، تایوان، چین، کلمبیا، مکزیک و پورتوریکو به نمایش درآمد.

پیش از این نیز پویانمایی «خرچنگ» در سومین حضور بین‌المللی خود در سال ۱۴۰۰ در بخش مسابقه رسمی ششمین جشنواره فیلم‌های انیمیشن «گلس»، ایالت کالیفرنیای آمریکا حضور داشت.

این انیمیشن ۱۱ دقیقه‌ای تاکنون موفق شده است در بخش مسابقه چندین جشنواره بین‌المللی همچون جشنواره فیلم زنان «کرتی»، انیمیشن «مونترال»، فیلم نوجوانان «الکینو»، فیلم «شب‌های سیاه تالین»، فیلم مستند و کوتاه «بیلبائو»، فیلم‌ «انیمست»، فیلم «سنت لوئیس»، فیلم «آدلاید»، انیمیشن «اتاوا»، انیمیشن «هیروشیما»، «انیمافست»، فیلم «شانگهای» و … به رقابت بپردازد.

جشنواره آتلانتا یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم در ایالات متحده آمریکا و مورد تایید آکادمی اسکار است که هر ساله بیش از ۹ هزار فیلم برای شرکت در این جشنواره و حضور در بخش‌های مختلف آن شانس خود را امتحان می‌کنند.

چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی آتلانتا از ۲ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با ۲۲ آوریل تا ۲ می ۲۰۲۱ به صورت فیزیکی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نیز به صورت مجازی برای مخاطبان این کشور در حال برگزاری است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند