سمفونی نهم

موسیقی متن فیلم‌های «سمفونی نهم» و «قصر شیرین» منتشر شد/ فیلم

به گزارش باکس افیس ایران: آلبوم موسیقی متن فیلم‌های سینمایی «سمفونی نهم» و «قصر شیرین» به آهنگسازی امین هنرمند، از سوی موسسه بانگ آوای سارنگ (باس) منتشر شد.

فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی و با حضور حامد بهداد محصول سال ۱۳۹۷ است. موسیقی متن این فیلم به آهنگسازی امین هنرمند، برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و نامزد دریافت بهترین موسیقی از جشنواره‌های ایمجین ایندیا (اسپانیا) و مذهب امروز (ایتالیا) شده است. 

فیلم «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و با حضور حمید فرخ نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن و پژمان بازغی محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم هم نامزد دریافت ۵ جایزه از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بود. 

آلبوم منتشر شده شامل تنوع قابل توجهی در سبک و ترکیب‌سازی است و علاوه بر سازهای مرسوم ارکستر سمفونیک، گروه کُر، سازهای ایرانی و بانسوری (ساز هندی-پاکستانی) نیز در آن به کار رفته است. نوازندگانی از جمله علی جعفری پویان، امین غفاری، شروین مهاجر، ارژنگ سیفی زاده و ساندرو فردریک در ضبط این مجموعه نقش داشته‌اند. 

همچنین، بخش‌هایی از منشور کورش به زبان اکدی و با گویش بابلی نو در آن شنیده می‌شود که برای صحنه‌های مربوط به کورش ساخته شده است. 

این سی‌دی به صورت فیزیکی از فروشگاه مرکزی شهر کتاب و مرکز پخش بانگ آوای سارنگ و همینطور به صورت مجازی از سایت بیپ تیونز قابل تهیه است. 

سیدمحمد تنکابنی مدیر موسسه بانگ آوای سارنگ از علاقمندان به موسیقی درخواست کرده که در راستای حفظ حقوق مادی هنرمندان ایرانی، تنها به صورت قانونی این آلبوم را خریداری و استفاده کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند