زالاوا

دوسال بلاتکلیفی برای بازگشت سرمایه

به گزارش باکس افیس ایران: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زالاوا» با اشاره به بلاتکلیفی سرمایه فیلم‌های مانده در صف اکران طی دو سال گذشته، تاکید کرد برخی از فیلمنامه‌ها ارزش ساختن ندارد.

سمیرا برادری تهیه کننده فیلم سینمایی «زالاوا» با اشاره به برنامه اکران این اثر سینمایی گفت: «زالاوا» از جمله فیلم‌هایی است که قبل از اینکه بخواهد وارد چرخه اکران شود، امیدواریم بتواند سفر جشنواره‌ای خود را طی کند، در حال حاضر این فیلم دست، پخش کننده بین‌المللی است که این مسیر را پیش برد، در همین راستا در حال مذاکره با پخش کنندگان بین‌المللی هستیم تا بتوانیم مسیر جشنواره‌ای آن را پیش ببریم.

«زالاوا» را اکران آنلاین نمی‌کنم

وی بیان کرد: برای پخش «زالاوا» نیز با دوستان پخش داخلی صحبت کرده‌ایم، البته نه تنها این فیلم بلکه دیگر فیلم‌ها نیز در بهترین شکل خود به دلیل شرایط کرونا به سختی به دست مخاطب می‌رسند، «زالاوا» نیز فیلمی نیست که بخواهم آن را اکران آنلاین کنیم، امیدوارم تزریق واکسن در جامعه و ایجاد ایمنی برای حضور مردم در سینما زودتر رخ دهد، در این فاصله نیز در جشنواره‌های مختلف حضور خواهد داشت.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه امیدوار است «زالاوا» را نیمه دوم سال روی پرده سینماها ببرد، تاکید کرد: امیدوارم شرایط مناسبی برای اکران فیلم‌های سینمایی فراهم شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «زالاوا» با توجه به اینکه می‌تواند در دسته فیلم‌های ترسناک قرار گیرد، تا چه اندازه می‌تواند در جذب مخاطب موفق عمل کند، توضیح داد: این فیلم یک اثر بین ژانری است و تنها نمی‌توان آن را یک فیلم ترسناک دانست، با وجود اینکه می‌دانم زمانی که یک فیلم ژانری می‌شود، سخت‌تر نیز هست، اما این را می‌دانم که مخاطبان خود را پیدا می‌کند، اما خب مانند هر فیلم دیگری باید روی تبلیغات آن کار شود تا بتواند برای مخاطب شناخته شود.

برادری گفت: البته من نگرانی در جذب مخاطب ندارم، چرا که این فیلم یک اثر بین ژانری است و با توجه به موفقیت‌هایی که در جشنواره فیلم فجر به‌دست آورده است، تمام تلاش خود را می‌کنیم که این فیلم در یک شرایط خوب اکران و در جذب مخاطب موفق عمل کند.

وی در جواب این سوال که تا چه اندازه ساخت فیلم‌هایی از این دست در سینمای ایران خالی است، بین کرد: دقیقاً چون جای ساخت چنین فیلم‌هایی خالی است، برای شخص من مهم است که به سمت چنین آثاری بروم، به خصوص فیلمی که دارای لایه‌های گسترده‌تری نیز باشد و محدود به یک ژانر یا یک فضایی که مخاطب به آن عادت ندارد نباشد، ضمن اینکه من فکر می‌کنم سلیقه مخاطب با محصولی که به آن عرضه می‌شود، تربیت می‌شود، اگر تا الان در این زمینه موفق عمل نکرده‌ایم، پس از این به بعد وظیفه سنگین‌تری خواهیم داشت.

باید سلیقه مخاطب را تربیت کنیم

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه نسبت به «زالاوا» بسیار خوشبین است، ادامه داد: «زالاوا» با تلاشی که گروه سازنده‌اش انجام داد و فیلمنامه‌ای که داشت به عنوان فیلمنامه‌ای که در عین حال که تنه می‌زند به ژانر وحشت، اما کاملاً در یک فضای بین ژانری قصه‌گو است و در آن بستری است از یک داستان عاشقانه و تمام عناصری که شاملش می‌شود، می‌تواند با ایجاد مسیر عادلانه در پخش موفق خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز امیدواری کرد که جریان واکسیناسیون در کشور جدی گرفته شود تا هرچه سریع‌تر امنیت در کشور فراهم شود.

برادری گفت: امیدوارم جریان عدالت در اکران توسط مدیران سینمایی جدی‌تر گرفته شود و برنامه‌ریزی مناسبی برای آن صورت گیرد.

تهیه کننده فیلم «بی‌سر» در پاسخ به این پرسش که در صورت موفقیت این فیلم در اکران عمومی، به سمت تولید فیلم‌هایی در حوزه وحشت خواهد رفت هم توضیح داد: به عنوان یک تهیه‌کننده هیچ گاه تصمیم نمی‌گیرم که فیلمی را در یک ژانر خاصی بسازم یا خیر، معمولاً در این زمینه از مسیر فیلمنامه ورود پیدا می‌کنم و با توجه به اینکه در حوزه فیلمنامه دچار ضعف و فقر هستیم، نمی‌توان تصمیم درستی گرفت، به همین دلیل تصمیم برای ساخت فیلم در یک ژانر خاص، برای سینمایی است که صنعتی شده باشد و تهیه‌کننده بتواند براساس جای خالی ژانر تصمیم بگیرد که چه اثری را با حضور متخصصان خاص جلوی دوربین ببرد، اما چون عملاً سینمای استانداردی نداریم نمی‌توانیم به این راحتی تصمیم بگیریم، امیدوارم روزی به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم در فضای ژانر کار کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پروژه‌های سینمایی که در دست دارد، بیان کرد: تقریباً فیلمنامه‌های بسیار بدی می‌خوانم و بیشتر از اینکه فکر کنم کار کنم، به این فکر می‌کنم که بهتر است برخی از فیلمنامه‌ها را کار نکنم، البته در حال بررسی چند پروژه در فضاهای مختلف نه لزوماً سینما هستم تا ببینم کدام یک از این آثار را می‌توانم جلوی دوربین ببرم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «درساژ» ادامه داد: البته این را هم باید بگویم که تنها شرایط فیلمنامه نیست، بلکه همه چیز دست به دست هم می‌دهد که شرایط سخت شود، ما تهیه کنندگانی هستیم که این ۲ سال فیلم‌هایمان اکران نشده و نمی‌دانیم چه زمانی شرایط مناسبی برای اکران فراهم شود تا سرمایه‌ها بازگردد.

برادری در پایان گفت: متاسفانه فیلمنامه‌ها کیفیت خوبی ندارد، البته این را هم باید بگویم که این نظر شخصی من است، به عنوان مثال در هر جشنواره‌ای چند فیلم هست که به ما پیشنهاد داده بودند اما برای من دغدغه‌ای ایجاد نکرده است، این فیلم‌ها ساخته شده و برخی از آن‌ها موفق بوده است، با نگاه شخصی باید بگویم که خیلی کم پیش می‌آید فیلمنامه‌ای به من پیشنهاد شود که از نظر من ارزش ساخته شدن داشته باشد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند