سیمافیلم

احساس نمی‌کنیم کیفیت سریال‌های رمضان پایین است

به گزارش باکس افیس ایران: مدیرگروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم درباره کیفیت سریال‌های رمضانی امسال گفت: ما چنین احساسی نداریم که کیفیت این آثار پایین است و هنوز زود است که در این باره قضاوت شود.

مجید اکبرشاهی مدیرگروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم درباره سریال‌های رمضانی امسال و نقدهایی که نسبت به کیفیت این آثار در روزهای ابتدایی ماه رمضان مطرح شده است بیان کرد: ما این احساس را نداریم که کیفیت‌ها پایین است، هنوز آمار و نظرسنجی‌های مردمی اعلام نشده که مردم گفته باشند کیفیت پایین است.

وی ادامه داد: از نظر ما کیفیت مطلوب است، یک سری هم نقد دارند به هر حال همیشه به کارها نقد وارد می‌شود ولی فعلاً سریال‌ها در شروع است و خیلی از کسانی که باید نقد کنند هنوز قلم برنداشته‌اند تا آثار را نقد کنند و به نظرم هنوز زود است که کارها را قضاوت کنیم.

اکبرشاهی درباره اینکه چقدر در زمان تصویب فیلمنامه یا بازبینی سریال‌ها این حساسیت برای کیفیت آثار وجود دارد؟ بیان کرد: حتماً همینطور است. من با قاطعیت می‌گویم سریالی مثل «احضار» به لحاظ درام و قصه شاید در ۲ سال گذشته نظیر ندارد و من کاری که این چنین قصه درست، منسجم، روان و پرکشش داشته باشد به خاطر نمی‌آورم.

وی در واکنش به اینکه این سریال نسبت به آثار قبلی علیرضا افخمی در دهه ۸۰ از کیفیت پایین‌تری برخوردار بوده است و برای بسیاری هم عیان بوده است، عنوان کرد: نمی‌شود که چون شما می‌گویید عیان است این اتفاق درست باشد من هم می‌توانم بگویم خیلی عیان است که قصه این کار خیلی قوی‌تر است. هنوز باید بگذرد و به طور مثال با منتقدان حرف بزنیم که آیا استفاده از بازیگر ناشناخته خوب است یا خیر یا درباره موارد دیگر باید صحبت کرد.

حتماً دقت و وسواس روی کارها وجود دارد

مدیرگروه فیلم و سریال سیما فیلم درباره وسواس روی فیلمنامه‌ها و خروجی سریال‌ها بیان کرد: حتماً دقت می‌شود هم ما و هم گروه سازنده این دقت را دارند و هم شوراهای مختلفی که در سیمافیلم دایر است دقت می‌کنند و حتماً تشخیص ما این بود که این کار بهتر است و اگر این تشخیص نبود آن را انجام نمی‌دادیم و به تولید نمی‌رسید.

وی اضافه کرد: زمانی هست که در پروسه تولید اتفاقی می‌افتد که کار خوب درنمی‌آید ولی هنوز فکر می‌کنیم سریال‌ها خوب هستند. ممکن است منتقدی نظر مخالفی داشته باشد گاهی خود منتقدان هم بین شان موافق و مخالف وجود دارد اما هنوز برای این قضاوت‌ها زود است.

«احضار» از کارهای قبلی علیرضا افخمی عقب‌تر نیست

اکبرشاهی درباره جلسات پیش از تولید سریال «احضار» عنوان کرد: ما فیلمنامه را با آرامش خوانده‌ایم و جلسات متعددی با علیرضا افخمی کارگردان و محمودرضا تخشید تهیه‌کننده برگزار کرده‌ایم، حرف‌هایمان را زده‌ایم و بخش‌هایی هم تغییر کرده است. فرایند تولید هم با وجود کرونا خیلی روان و راحت جلو رفت و ما در این پروژه کمترین مشکل را داشتیم هنوز هم فکر می‌کنم باید زمان بگذرد و پیش رود. به نظرم این سریال اثر خوبی است و از کارهای قبلی آقای افخمی عقب تر نیست. با این حال باید اجازه بدهید که جلوتر برویم چون قصه تازه دارد شکل می‌گیرد.

مدیر گروه فیلم و سریال سیمافیلم در بخش دیگر این گفتگو درباره درج رده بندی سنی برای صحنه‌های حساس درست در فاصله نزدیک با صحنه مورد نظر بیان کرد: ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه قبل از سکانس این هشدار اطلاع رسانی می‌شود اما کل پلان‌های حساس مگر چقدر است؟ در قسمت اول ۱۵ تا ۲۰ ثانیه بود.

وی ادامه داد: به نظرم با توجه به تیزرهایی که از سریال پخش شد خانواده‌ها می‌دانسته‌اند که این سریال چه فضایی دارد و باید در برخی از قسمت‌ها تمهیدی برای تماشای سریال داشته باشند.

انتخاب با خود مخاطب است

اکبرشاهی انتخاب نهایی را با خود مخاطب دانست و عنوان کرد: ما در قسمت اول هم چندین بار زیرنویس کردیم که فضای سریال چگونه خواهد بود و غیر از آن هم همان هشدار سنی را می‌گذاریم و خانواده‌ها می‌توانند با چنین دیدگاهی، تمهید و روش مورد نظر خود را لحاظ کنند. انتخاب با خود مخاطب است تذکر هم داده شده است و این مخاطب است که در نهایت می‌تواند انتخاب کند.

مدیرگروه فیلم و سریال سیمافیلم درباره پروژه‌هایی که این روزها همچنان در حال تصویربرداری هستند و باید به آنتن برسند و چالش کرونا نیز تصریح کرد: به شکل کلی راهی را پیدا کردیم که در برخی پروژه‌ها که امکانش هست انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم تیم و گروه تولید را تا حد امکان ایزوله کنیم تا تردد خارجی در تیم رخ ندهد مثلاً اگر در «احضار» ۳۰ یا ۴۰ نفر درگیر هستند تلاش می‌کنیم تولید به صورتی باشد که حتی‌الامکان افراد خارج از پروژه در آن حضور پیدا نکنند.

گروه‌ها در شرایط کرونا ایزوله می‌شوند

وی درباره شرایط ایزوله گروه‌ها عنوان کرد: اگر عوامل در شهرستان باشند مثل عوامل «زیرخاکی» که در شمال کشور یا مکان‌های دیگر کار می‌کردند دیگر کسی حق تردد و ورود خروج به تیم و پروژه را ندارد، راننده‌ها مشخص هستند، کسی که غذا می‌برد و می‌آورد مشخص است و فرد خارجی نباید وارد گروه شود. حتی ترجیحاً تلاش می‌شود گروه یک آشپزخانه راه بیندازد و فقط مسئول خرید با بیرون ارتباط داشته باشد.

مدیر گروه فیلم و سریال سیمافیلم درباره اینکه چرا «زیرخاکی» که قرار بود سریال رمضانی باشد به امسال نرسید بیان کرد: پروسه تولید زیرخاکی طول کشید، این سریال به دلیل تنوع و تعدد لوکیشن و اتفاقاتی که در طول داستان داشت عملاً امکانپذیر نبود که به رمضان برسد. تصویربرداری صحنه‌های اکشن و جنگ و صحنه‌هایی در شمال کشور مانده بود.

وی درباره پروژه‌هایی مثل «رعد و برق» که به دلیل همین پروسه سنگین در ابتدای پخش از کنداکتور حذف شد نیز عنوان کرد: این سریال به شبکه پنج تعلق دارد ولی بر اساس آنچه که گفته شد سریال «رعد و برق» حجم زیادی سی جی و گرافیک و تروکاژ داشته است و خیلی بدیهی است در کار به مشکل رندر یا مشکلاتی از این قبیل بر بخورید.

اکبرشاهی در پایان گفت: صحنه‌هایی از سریال پخش شد که در میان برف و کوه بود و این صحنه‌ها همه با جلوه‌های ویژه طراحی شده بود. اینگونه هم نبود که بگویند الزاماً نمی‌رسد ولی به هر حال رسیدن و نرسیدن سریال با مخاطره مواجه بود و پردازش زیادی نیاز داشت. دوم اینکه اگر می‌خواستند به اجبار برسانند مجبور بودند از کیفیت کار کم کنند. با این دو نکته گفتند بهتر است با کیفیت بهتر روی آنتن برود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند