منک

جایزه اصلی انجمن فیلمبرداران آمریکا به «منک» رسید

به گزارش باکس افیس ایران: جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا در حالی به «منک» رسید که برنده آن در دهه اخیر چندین بار برنده اسکار بهترین فیلمبرداری هم بوده است.

اریک مسرشمیت فیلمبردار فیلم سیاه و سفید «منک» جایزه بهترین فیلم را در رویداد مجازی سی و پنجمین دوره جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا دریافت کرد. این فیلم ساخته دیوید فینچر در دهه ۱۹۳۰ می‌گذرد و زندگینامه هرمن منکویتس به عنوان نویسنده «همشهری کین» را روایت می‌کند.

مسرشمیت، در حالی در این زمینه جایزه گرفت که فیلمبرداران آثاری مثل «دادگاه شیکاگو ۷»، «عشایر»، «گیلاس» و «اخبار جهان» در آن بخش رقابت می‌کردند. فیلم‌های «منک»، «عشایر»، «اخبار جهان» و «دادگاه شیکاگو ۷» به همراه «یهودا و مسیح سیاه پوست» نامزد‌های بخش فیلمبرداری اسکار هستند.

در دهه گذشته جوایز سینمایی، ۶ فیلم سینمایی که جایزه بهترین فیلم را از انجمن فیلمبرداران آمریکا گرفته اند، موفق به کسب جایزه بهترین فیلمبرداری از آکادمی اسکار نیز شده اند. از جمله سال گذشته که راجر دیکنز برای فیلم سینمایی «۱۹۱۷» ساخته سم مندس هر دو جایزه را تصاحب کرد. امسال راجر دیکنز به همراه همسر و دستیارش جایزه بهترین فیلم را اهدا کردند.

جایزه اسپات لایت که جایزه‌ای برای فیلم‌های مستقل و خارجی زبان است، به «دو نفر از ما» رسید. جایزه بخش مستند هم به وسیله الن کوراس به گریگوری کرشاو و مایکل دوک برای «شکارچیان ترافل» رسید.

در شاخه سریالی هم جایزه بخش سریال کوتاه به «گامبی وزیر»، جایزه سریال یک ساعته به «تاج» و «سرزمین مادری» و جایزه سریال نیم ساعته هم به «ماندالوریان» رسید.

جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا، آخرین انجمنی است که جایزه اش را پیش از برگزاری اسکار در ۲۵ آوریل اعطا کرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند