حسن وارسته

«بچه مهندس ۴» جواد جوادی را تا پای رسیدن و نرسیدن می کشاند

به گزارش باکس افیس ایران: حسن وارسته که او را به خاطر نگارش سریال های پر مخاطب و موفقی چون «زندگی به شرط خنده» ، «پایتخت ۲» ، «پایتخت ۳» ، «پایتخت ۴» ، «دودکش» ، «علی‌البدل (مجموعه تلویزیونی)»، «دیوار به دیوار» و.. می شناسند در خصوص تازه ترین سریال خود به نام «بچه مهندس ۴» ویژه ماه مبارک رمضان با خبرنگار برنا گفت و گوی کوتاهی کرد که در ذیل از نظر می گذرانید.

حسن وارسته نویسنده  در خصوص سریال «بچه مهندس ۴» گفت و گو کرد. او در مورد داستان و ساختار این سریال چنین گفت: بچه مهندس در تداوم فصول قبل می باشد با همان مولفه ای که تماشاگر با او ارتباط برقرار کرده و شاخص هایی که آن را دوست دارند.

ما تلاش کردیم داستان بیشتر حول محور جواد جوادی بچرخد به همین دلیل پیش روی این کاراکتر ماجراهایی حادث می شود  و جواد جوادی در کنار رسیدن به عشق خود با یک سری ماجرا ها در خصوص دانشگاه و مسائل نخبگی دست و پنجه نرم می کند تا بتواند خود را به مرضیه «مهشید جوادی»، آقای توفیقی «فرهاد قائمیان»، جامعه علمی و کشور خود ثابت کند.

او در این خصوص که چقدر کار خود را برای این زمان خاص (ماه مبارک رمضان) مناسب می بیند بیان کرد: ماه مبارک رمضان فقط روزه داری، افطار و نماز نیست مکارم اخلاقی که باید در عملکرد یک مومن باشد مهم است یعنی غیبت نکند، دروغ نگوید یا به قول معروف یتیم نوازی و همسایه داری کند. ما تلاش کردیم این مضامین اخلاقی که جزو ویژگی های یک مومن خوب است را در بچه مهندس داشته باشیم. بلاخره داستان ما یک جواد دارد که در بهزیستی رشد کرده و از کودکی یتیم بوده است و با سختی و تلاش به درجه خوبی رسیده است که این یکی از مولفه های جواد جوادی است. درواقع در ماه رمضان بحث یتیم نوازی را بیشتر داریم کمااینکه در شب های احیا روایت هایی از حضرت علی «ع» می شود که بیشتر به عمق ماجرا پی می بریم.

به همین دلیل سعی کرده ایم اشاراتی به صورت عملی و نه شعاری به بخش های مذهبی کنیم.

حسن وارسته در این باره که با توجه به افزایش علاقه مخاطبان به شبکه خانگی چقدر معتقد هستید سریال «بچه مهندس ۴» بتواند سریال موفق و ماندگاری در ماه رمضان شود خاطرنشان کرد: به هرحال رقابت بین مدیوم ها وجود دارد که در این میان تلویزیون با شبکه خانگی، شبکه خانگی با شبکه های ماهواره ای در حال رقابت هستند به هر صورت شبکه خانگی هم یک شبکه داخلی است چرا که در داخل کشور ساخته می شود و همکاران خودمان تولیدات را انجام می دهند ولی فقط فضای بازتری دارند.

او در ادامه افزود: اما من به یک موضوع خیلی معتقد هستم اینکه شبکه خانگی با هر گستردگی به گستردگی و پهنای شبکه سراسری نیست. چرا که این شبکه در دورترین جای کشور هم مورد استفاده واقع می شود مردم روستاهای دور افتاده هم از این رسانه استفاده می کنند. ما هزاران مجری را می بینیم که در بیرون از رسانه ملی اجرا دارند و تلاش شان این است که حداقل به شکل روتین در شبکه های سراسری حضور داشته باشند. این یک پوئن مثبت است ولی خطر هم محسوب می شود. چرا که رسالت ما را نسبت به کار بیشتر می کند. بلاخره ما باید در این رقابت همت و ماجراجویی خود را در قصه بیشتر کنیم و این ماجرا را کمی سخت تر کرده است ولی من معتقد هستم تماشاگر پای تلویزیون می نشیند و زمانی که در جریان یک قصه خوب باشد نسبت به شبکه خانگی بیشتر هم استقبال می کند.

وارسته بیان کرد: می دانیم که در همه جای کشور آنتن اینترنت موجود نیست و در قسمت هایی کند است و بعضی مکان ها فاقد اینترنت است ولی این هم موضوعی نیست که خیال کنیم ما از قبل برنده هستیم . خیر ما باید تلاش کنیم قصه جذابی ارائه دهیم و مراقب باشیم از این گوی رقابت عقب نیوفتیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند