محمدرضا عطایی‌فر

تا به حال چند نماینده مجلس به تماشای تئاتر رفته‌اند؟!

به گزارش باکس افیس ایران: محمدرضا عطایی‌فر کارگردان تئاتر معتقد است در این اوضاع و حمایت‌های ناچیز مسئولین باید برای حمایت از گروه‌های تئاتری دست به دامن مردم شد.

محمدرضا عطایی‌فر نویسنده و کارگردان تئاتر، درباره کنسرت نمایش «مرگ گرم» گفت: کنسرت نمایش «مرگ گرم» یک نمایش ۷ اپیزودی است. این نمایش از دهه ۴۰ شروع و با پیش بینی دهه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد. اپیزود‌ها داستانگو هستند. در عین حال به رخداد‌های مهم هر دهه‌های مختلف می‌پردازند. به عنوان مثال اتفاق مهم دهه ۶۰ هشت سال دفاع مقدس بود که به آن پرداخته شد. همچنین داستان‌های متفاوت این نمایش به همراه موسیقی به اجرا در می‌آید.

وی درباره لغو کنسرت نمایش «مرگ گرم» اظهار کرد: «مرگ گرم» به مدت ۸ ماه آماده اجرا بود که متاسفانه بنا به شرایط کرونایی فعالیتمان متوقف شد. با تمام این مشکلات در طول این ۸ ماه دست از تمرین برنداشتیم. با امید به اینکه فروردین روی صحنه برویم. متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب کرونا و تعطیلی مشاغل دوباره اجرا لغو شد.

عطایی‌فر با اشاره به میزان حمایت مسئولان از گروه‌های تئاتری عنوان کرد: حمایتی که از گروه‌های نمایشی از سمت مرکز هنر‌های نمایشی و انجمن نمایش می‌شود، پاسخگوی هزینه‌های نمایش و دستمزد عوامل آن نخواهد بود. عوامل کنسرت نمایش «مرگ گرم» حدود ۵۰ نفر هستند. همچنین ساخت کلیپ و تیزر هزینه گزافی به همراه دارد؛ بنابراین حمایت مختصر مسئولین دردی از هنرمندان دوا نمی‌کند.

وی در پایان درباره حمایت موثر مردم مطرح کرد: یکی از ستون‌های اصلی فرهنگ کشورمان تئاتر است. با این وجود از سوی مسئولین حمایت نمی‌شود. تا الان چند نماینده مجلس به تماشای تئاتر رفته‌اند؟ بنابراین در این اوضاع و حمایت‌های ناچیز مسئولین باید برای حمایت از گروه‌های تئاتری دست به دامن مردم شد. همچنین بخشی از رشد و آموزش کودکان در بحث فرهنگی را می‌توان از تئاتر تامین کرد. در نتیجه حمایت مردم بی ثمر نخواهد بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند