چالش کورش کبیری با آرش فاتح

هنرمند:آرش فاتح

پرسش+چندسالتان است؟

پاسخ-بنده امسال ۵۱ ساله میشوم.

پرسش+میتواندی برای ما تعریف کنید که از چهزمانی آغاز به کار کردید؟

پاسخ-حوزه اصلی بنده واردات فروش است،اگرچه تا قبل ازبیماری منحوس کرونا خوب پیش میرفت اما در حال حاضر تحت شعاع اینبیماری کمی کار ما هم نزول پیدا کرده است. اما انشالله به امید خداوند متعال برایمدیریت این موضوع برنامه ریزی می کنیم.

پرسش+ آموزش در چه موردی؟ درباره استایل وخوش لباسی؟

پاسخ-ببینید من یک مطلب رو به شما توضیحبدهم؛ استایل یعنی به ترتیب چگونه راه بروید بایستید و بنشینید. این بیس اولیهآناتومی بدن میباشد. سپس به فیزیک بدن و دیگر بحث ها وارد میشود.کار ما میشه گفتکه نوعی کار نوپا و جدید میباشد، برای مثال شما در عکس های قدیمی به ندرت عکس هایخیابانی مشاهده میکنید اما امروزه تبدیل به شاخه ای شده به نام استریت فوتوگرافیشده است که امروزه جذابیت فراوانی دارد وهمین مورد باعث علاقه مردم به استایلخیابانی شده است. بخصوص با گسترش فضای مجازی و عکاسی با تلفن همرا که کمک بسیاریبه این موضوع نموده است. همین موارد ذکر شده باعث شده است که افرادی در این شاخه ویا کسانی که بتوانند این شاخه را گسترش دهند نمود بیشتری پیدا کنند.به گونه ای شغلهای اینترنتی و اینفلوئنسری نمود بیشتری یافته است.

پرسش+خود شما چگونه این مسئله رو متوجه شدهاید؟

پاسخ-یکسری چیزها اکتسابی هستند بندهذوق  سلیقه خاصی در تجمیع کردن یکسری چیزهاداشته ام(به واسطه مسافرت ها و…) و همیشه دنبال چیزهای خاصی بوده ام البنه نهصرفا گران یا ارزان چیز هایی که بتوانم با چیزهایی که از قبل دارم ادقام کرده وچیز جدید و خاصی به وجود باورم.یا اگر هم آنها را ندارم چیزهایی را جمع کنم و بههم مرتبط کنم تا حلقه ای معنا دار بین آنها بسازم.همیشه ذهنیت من برای خریدچیزهایی بوده است که یا از قبل داشته ام یا اگر نداشته ام برنامه ای برایش داشتهباشم. مثلا همیشه کمد لباس هایم مد نظرم بوده است که چه نقص هایی دارد و چه چیزهایی میخواهم اضافه کنم. و با شبیه سازی و تمرین پیشرفت نصیبم شد.

پرسش+برای افرادی که عکس های اینستاگرامیرا مشاهده میکنند چه چیزی مدنظرشان هست با توجه به این که استایل شخص در عکس ثابتاست و…؟

پاسخ-ببینید همانطور که یک سری از چیز هاعلمی است و چیزهایی هستند که پایان ناپذیرند و مد هم یکی از همین موارد است. بنظرمن مد با رنگ و طبیعت تغییر میکند. درمواردی بازگشت به مثلا حدود ۵۰ سال پیش والگو برداری تغیر ایجاد میکند. البته مد و این شغل به جایگاهی رسیده سات که پیشرفتو تغییر به صورت کمی در آن اتفاق می افتد. مگر اتفاق یا دگرگونی خاصی ایجاد شود.در حال حاضر چیزی که در دنیای مد امروز مطرح است استفاده از المان های مختلفمیباشد مثل عینک های آفتابی دستمال گردن و…درکل پکیج جدیدی که ایجاد میشودبراساس المان های قبلی میباشد با تفاوت های جزعی و براساس معیار خاصی میباشد.مثلاشلواری که قبلا استفاده میشده است امروزه آورده اند و تغیرات جزعی مثل برداشتن کمرو اولین آیتمی که تاثیر زیادی دارد و مردم بیشترین تغییر را در آن ایجاد میکنند ،تغییرات گردن به بالا میباشد. یعنی وقتی شما تغییرات گردن به بالایتان مناسب باشدو اندام مناسبی حالا نه چندان تقریبا ۸۰ درصد مد و استایل خود را دارا هستید.مثلابا کوتاه یا بلند ریش میتوان یک استایل خاص بوجود آورد ولی متاسفانه ۸۰ درصد افرادبه این موضوع دقت نمیکنند. به طور جامع استایل یک نوع پکیج میباشد نه اینکه تنهابا تهیه یک کت شما تغییر استایل دهید.

اولین کسی که میتواند به شما استایل دهد یک هیراستایلیست (طراح یا استایل شناس موی سر) هست،یعنی آرایشگری که با توجه به فرم صورت و یا موقعیت شغلی شما استایل شما را تغییر دهد و مناسب کند. متاسفانه این افراد در دنیا بسیار کم هستند ولی سرتاسر ایران برای همچین افرادی ارزش خاصی قائل هستند. متاسفانه مردم فکر میکنند که یک آرشگر معمولی میتواند یک استایلیست مو باشد ولی آرایشگر صرفا از شما میپرسد که چه مدلی بزنم ولی یک هیر استایلیست با ایده ها و نبوغ خود نوعی استایل را بر روی سر شما پیاده کند. پیشنهاد من برای افرادی که در دنیای مد و استایل کار میکنند این است که الگو سازی کنند. آن هم با فضای مجازی.مثلا شخصی را در نظر میگیرم از استایل وی الگو گرفته و حالا با شرایط و موقعیت خود و نبوغ خود آن ها را تغییر میدهم.

پرسش+مثلا مثل شعر که افراد میگوند زبانشعر خوبی دارید، زبان بدن و استایل بدن هم به مرور زبان پیدا میشود، و بعد از مدتیافراد زبان صورت و بدن خودشان را پیدا میکنند ، برای شما هم همین اتفاقی افتادهاست؟

پاسخ-خب برای شروع من ترس و لرز زیادیداشته ام و نظر خواهی کردم از مخاطبانم وبه نوعی کارکتر جدیدی به وجود آوردم، واین باعث استقبال مردم شد مثلا میگفتند کارکتری که الان هستی اصلا با کارکتر بدونریش قابل مقایسه نیست و یک استایل کاملا خاص را بوجود آورده ام.

مثلا شخصی همانند دیوید بکام با تغیراتجزعی بر روی بالای گردن بیس ها و استایل های جذاب و در عین حال متفاوت ایجاد کردهاست.

درکل آیتم مهم آیتم بالای گردن میباشد کهبا تغیرات کوچک میتوان سبک و استایل جدید و بسیار خاصی ایجاد نمود.

پرسش+بزرگترین پشیمانی شما چیست؟

پاسخ-خب این موضوع مربوط به موارد شخصیبنده میشود. نمیگویم که پشیمانم اما من در خارج از کشور زندگی میکردم و با آن نوع نگرشتصمیم به اجرای کسب و کار در داخل از ایران گرفتم و بنظر من اگر بیشتر پافشاریکرده بودم نتیجه بهتری میگرفتم.

یعنی اگر تفکر و پختگی الان را داشتم قطعامسیر بهتری را انتخاب میکردم.

پرسش+چگونه کپشن برای تصاویر خود دراینستاگرام مینویسید؟

پاسخ-با قاطعیت میتوانم بگویم که من اولینکسی بوده ام که از لوکیشن استفاده کرده ام و استایل خود را براساس لوکیشن ها تنظیمنمودم. این جسارت و خلاقیت بنده بوده است بخصوص ترکیب استایل خود با برج آزادی کهاولین نفری هستم که از همچین لوکیشنی استفاده نموده است. و نکته جالب این است کهحتی در پارک معمولی هم فتوگرافی کرده باشم؛ به نوعی من با رنگ بازی میکنم!

پرسش+استایلیستی که محبوب و الگوی شما هستکیست؟

پاسخ-این موضوع مرحله به مرحله فرق میکند.بخش استایل و پوشش در کشور ما وارداتی است مثلا بخشی از آن از ایتالیا بخاطر ترکیهوارد میشد  و بخش زیادی از آمریکا بوده اس.اما باز در سال های گذشته اتفاقی که در اوروپا افتا این بود که کشور های نظیراسپانیا و پرتغال در صنعت مد دست بردند و حرکت های بهینه ای انجام دادند. ولیکشورهای آسیایی مثل چین و کره بشدت سبقت گرفته اند و به جرات میتوانم بگویم که قطعامردم جذب خواهند شد.

به هرحال جمعیت بسیار زیادی دارند، هزینهها ارزان است و دستشان در تولید باز تر و این هنر را دارند که با تغییرات کوچکتفاوت های بزرگی ایجاد کنند.

پرسش+برای خودتان تولیدات داخلی چگونه است؟

پاسخ-من با طرز تفکری که این بیزینس راآغاز کردم تفکری مبتدی بوده است ولی الان متوجه شده ام که میتوان این بیزینس را بهبیزینسی پول ساز تبدیل نمود و حتی چیزی که خود مردم بتوانند از آن درآمد کسب کنند.درکل این شغل کاریست که هم در آن پول هست هم کارآفرینی و هم آ«وزش.

پرسش+و فکر میکنید در فضای مجازی چقدر تاثیرمیتواند بگذارد؟

پاسخ-در فصای مجازی ایران سه نوعاینفلوئنسر کار می کنند نوع اول و حوزه نخست بیوتی یا زیبایی هست که در خانم هابیشترین علاقه مندی دیده شده است و بسیار پر درآمد هستند. بعد از آن در حوزه لباسمی باشد. اما حوزه بیوتی به دلیل حمایت زیاد دارای اینفلوئنسر های زیادی است. حوزهسوم آموزش یا حوزه های غذایی است.

پرسش+بنظر شما برای موفقیت حوزه دوم بخصوصدر مد و لباس باید چکار کرد؟

پاسخ-مردم به دنبال چیز هایی میروند که یاهزینه کم کنند، یا خنده به لبشان بیاورد ویا کسب درآمد و حالا کارهای تخصصی تربکنند. ولی در لباس اعتماد بشدت کم شده است و این کار ها برای مردان بشدت سخت شدهاست.

پرسش+سه تا از آروزهایتان را میشه بگید؟

پاسخ-اولین آن قطعا درمان کرونا میباشد،دومین آن وضعیت اقتصادی مردم به ثبات برسد. و آرزوی سوم بنده احیای ایده های جذابما به همراه کارآفرینی ولی متاسفانه چون رابطه تنگا تنگی با حوزه اقتصادی درد یهخورده سخت است. ولی اینکار کاری یکدفعه ای نیست. اما ایده من پای گذاری هدفیست کهبا هزینه کم بتوان به نتیجه مطلوب رسید. یکی از فانتزی های مردم دنیا خرید کردنمیباشد بخصوص لباس که حالشان را بهتر میکند.

پرسش+محتوای مطالب شما چیست؟

پاسخ-برخی مربوط به مسائل روز است، برخی همخلاقیت ذهن خودم که ۳۰ درصد ممکن است تلفیق و ۲۰ درصد آن کپی باشد همراه با ۵۰درصد نبوغ خود. ولی باز سعی میکنم ادیت کنم و انگیزشی باشد چون برای مردم حبوباست. من شاید ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا پیام داشته ام که موهای من را بکارند اما در این بینپیام هایی داشتم که میگفتند ما نیز کم مو هستیم و با کار شما اعتماد به نفس زیادیرا به دست آوردیم و به گونه ای من انگیزه ای برای محدود افراد شبیه به خودم بامشکلات متشابه شدم. البته گله ای من این است که افرادی که استعداد ندارند محتوایطنز و… تولید می کنند پس در نتیجه دیگر زمانی برای دیده شدن ما به وجود نمی آید.درکل درخواست من این است که اگر شخصی میخواهد انفلوئنسر شود لطفا برای کارش ارزشقائل شود و محتوای جدی و مناسب تولید کند. منظور من این است که محتوایی که اکثراتولید میکنند تکراری است. برای همین افرادی که میخواهد شروع به کاری را بکنندخروجی مناسبی ندارند. مثل دریانورد حرفه ای میماند که کشورش دریا ندارد. ولی نکتهمهم این است که مردم به عکس جذاب علاقه نشان میدهند و به نوعی حال مردم را خیلیخوب میکند.

پرسش+آیا دوست دارید چیزی اضافه نمایید.

پاسخ-برخی از چیزها را واقعا نمی شود گفتولی به طور کلی دوست دارم که این مشکل بیماری کرونا برطرف شود ، اقتصاد مساعد شودو حال دل هایمان خوب باشد.

پرسش+خیلی خوب است که در ۸۰ درصد استایلخود لبخند میزنی و این بسیار خوب است.

پاسخ-من اولین کسی هستم که کپشن برایتصاویر فتوگرافی گذاشتم و با کلمه رفیق جان شروع کردم و همین باعث صمیمیت من بامخاطب میشود. من جزو معدود افرادی هستم که دنبال کنندگان خارجی ددارم و آن رامدیون این صمیمیتی که ایجاد کرده ام هستم.

پرسش+الان آموزش میدهید؟

پاسخ-آموزش امروزه بخشیش بصری هست و بخشیعلمی و بخش دیگر آن اکتسابی میباشد. کاری که ما انجام میدهیم کاری عام المنفعه است.با صبوری پاسخگوی مردم و پرسشگرها هستم. مثلا می گویند برای عروسی چه لباسی بپوشمو من اولین چیزی که میگویم این است که چه چیزی داری و با صبوری شخص را تا جایی کهبتوانم راهنمایی میکنم و گاهی اوقات کار آفرینی است.

پرسش+ و جوانانی که بر روی همین شیوه کارمیکنند چگونه هست؟

پاسخ-نود درصد افرادی که در این بازار هستند اشرافی بر این کار ندارند می دانید در واقع همانند قرآنی میماند که ما معنی اش را نمیدانیم اما میخوانیم. ولی من کاری که انجام میدهم بیس شخصی است و استفاده میکنم هم ایمان دارم و این تفاوت من با اشخاصی در این زمینه است.

آدم میخوره زمین که بعدش بلند بشه
گاهی باید از ترس‌هات حرف بزنی
گاهی از پرسه هات
گاهی از آرزوهات
هیچکس برای همیشه زندگی نمی کنه
ابراز عشق کن
درست زندگی کن
از زندگی ِ بترس که توش زندگی نکرده باشی
هرگز زندگی رو مثل قبل نخواه
بهتر از قبل بخواه

عوامل سریال چالش به این ترتیب است:

طراح ، تهیه کننده و کارگردان ؛کورش کبیری
اجرا : سلمان فرخنده
دستیار و برنامه ریز ، لوتوس موسوی
دستیار یک کارگردان، ابوالفضل طارمی
مدیر تصویر برداری ، تورج زنگیشه ای
تصویر برداران ، رضا دیبا ، ارش زنگیشه ای ، محمد شاه حسینی
مدیر پروژه ، مهسا افسری
عکاس ، محمد جواد زنگیشه ای
مدیر هنری ، کیانا همتی
طراح صحنه ، مهناز نوروزی
دکور ، کورش کبیری
طراح لباس ، حنا قره گوزلو
منشی صحنه ، فلورا رحیم بیگ لو
طراح گریم و اجرا، الهه مبرهن ، سعید مبرهن
موسیقی ، نازنین رضایی
خواننده تتیراژ ، مسیح وحید
آهنگساز و تنظیم ، حامد برادران
شاعر ، محمد رضا یوسفی
مدیر تولید ، مریم فراهانی
تدوین وله های گرافیک ، علی احمدی ،
تتیراژ ابتدا ، مهرداد اکبری
مجری طرح ، گوشه چشم
شبکه های اجتماعی ، شادی عادل راد

گردآوری:کورش کبیری


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند