شاهد احمدلو

«سیاه باز» آماده نمایش است

به گزارش باکس افیس ایران: شاهد احمدلو کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون که در سال ۱۳۹۷ فیلم سینمایی مشمشه «سینماخر» را کاگردانی کرد و به تازگی به صورت اکران آنلاین به پخش رسید و علاوه بر آن در سریال «گاندو ۲» نقش آفرینی می کند در خصوص شغل و حرفه اش از بازیگری تا کارگردانی به گفت و گو نشست که در ذیل می خوانید.

شاهد احمدلو بازیگر، نویسنده، مدرس و کارگردان سینما و تلویزیون که در آثاری چون «اکباتان»، «گشت ویژه»، «گاندو ۲»، «باج خور»، «مشمشه (سینماخر)»، «سه دونگ سه دونگ»، «آقا و خانم سنگی»، «اگه میتونی منو بگیر»، «چند میگیری گریه کنی؟» و «موش» فعالیت داشته است.

شاهد احمدلو در خصوص نقش خود در سریال «گاندو ۲» گفت: من در این سریال نقش شخصیتی به نام محسن کلاهی را بازی می کردم که درواقع یکی از شخصیت هایی بود که به عنوان نماینده جاسوس سعی می کند جواب بسیاری از سوالاتی را که دیگران به دنبالش هستند را پیدا کند و در این راه، مسیر پر فراز و نشیبی را طی می کند. درواقع مهم ترین خصوصیت و تفاوت آن این است که این آدم برآمده و برگرفته از لایه های حقیقی جامعه و قشر خاص است.

او در پاسخ به این سوال که هر دو سه سال یک بار شما را در فیلم و سریال ها می بینیم آیا بازیگری تا چه اندازه و نسبت به کارگردانی دغدغه تان محسوب می شود بیان کرد: من چون عاشق سینما هستم هر اتفاقی که بتواند من را به این علاقه اصلی چه در عرصه بازیگری و چه در عرصه کارگردانی نزدیک کند کاملا استقبال می کنم.

اگر در عرصه بازیگری گزیده کار هستم برای این است که مایل هستم پیشنهاد هایی که به من داده می شود تفاوت هایی با نسل های رایجی که در سینما و تلویزیون وجود دارد داشته باشد و بتواند چالشی برای من ایجاد کند که از پتانسیل ها و ظرفیت های بازیگری خود برای ایفای آن نقش استفاده کنم. به طور کل برای من دسته بندی وجود ندارد اما شاید به این خاطر که در طول این سال ها بیشتر فیلمسازی کرده ام چنین احساسی برای مردم به وجود بیاید کما اینکه من قبل از مجموعه گاندو یک فیلم سینمایی به نام «سیاه باز» را بازی کرده ام که آماده نمایش است و به زودی اکران خواهد شد.

تا جایی که بتوانم سعی می کنم در عرصه بازیگری برای اینکه معمولی نشوم و بسیار در دسترس نباشم گزیده کار باشم.

او در این باره که بیشتر علاقه به کارگردانی دارد یا بازیگری خاطرنشان کرد: طبیعتا کارگردانی را بیشتر از بازیگری دوست دارم و عمده فعالیت هایم روی ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی به عنوان کارگردان بوده است اما هر پیشنهاد خوبی که در زمینه بازیگری به من داده شود به شدت استقبال می کنم.

احمدلو در خصوص تجربه همکاری اش با آقای جواد افشار گفت: آقای افشار کارگردان امتحان پس داده و بسیار معلوم و مشخصی هستند که نیازی به صحبت های من نیست چون آقای افشار شناخته شده هستند درواقع این کارگردان مسلط بر دنیایی که خود روایت می کند از لحاظ اجرا است و سرعت عملی که در محدوده تولیدی کار ها دارند بسیار چشمگیر است.

آقای افشار ژانر های گوناگونی را با موفقیت تجربه کرده و آثاری را ارائه کرده است که هر کدام در زمان خود مورد اقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت. راستش آشنایی من با آقای افشار به این اثر بر نمی گردد درواقع من آشنایی دیرینه و پیشینه ای با او دارم و نسبت به این کارگردان ارادت خاصی داشته و دارم و به عنوان دوست و همکار با هم در ارتباط بوده ایم اما هیچ همکاری نداشته ایم که سریال امنیتی پلیسی گاندو فرصتی شد تا این همکاری رقم بخورد و من هم به دلیل علاقه ای که به کار های او دارم و بازتابی که کار های این کارگردان در مخاطب ایجاد می کند برای من خیلی مهم بوده و هست و امیدوارم این همکاری و دوستی ادامه دار باشد.

او در این باره که سینماخر در حال نمایش است وضعیت اکران چگونه دیده می شود تصریح کرد: اکران های سینمایی تحت تاثیر کرونا قرار گرفتند که شاید به خاطر سیاست های غلط مدیریتی در سازمان امور سینمایی هستند. درواقع به هر کجا که پا بگذارید پر از جمعیت است و در این میان فقط سینما ها هستند که مهجور  و تنها مانده و قربانی صد درصدی این ویروس شده اند. به طور کل تئاتر و مسائل فرهنگی و هنری هم شامل می شود. اکنون که اکران آنلاین نیست به این خاطر است که پشتیبانی برای حمایت و بازتاب اینکه سینما ها جان دارند و زنده هستند و مردم می توانند به این سالن ها بروند وجود ندارد.

اکران آنلاین جای خودش را دارد و نمی تواند جای سینما را بگیرد به این خاطر که فیلم سینمایی را باید در خود سینما دید حال که استثنایی به نام کرونا به وجود آمده که همه چیز را تحت الشعاع  قرار داده است نمی تواند تبدیل به یک قاعده شود.

شاهد احمدلو در پایان و در این خصوص که چرا سریال «گاندو ۲» متوقف شده است خاطرنشان کرد: سریال «گاندو» قرار بر این بود که در ۳۰ قسمت ساخته شود و حال که به  قسمت ۱۵ رسیده است عوامل آغاز فیلمبرداری نیمه دوم را شروع کرده اند و توقف آن  هیچ دلیل دیگری ندارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند