انیمیشن

یادبود مجازی محمد ابوالحسنی

به گزارش باکس افیس ایران: مراسم یادبود مجازی زنده یاد محمد ابوالحسنی امروز برگزار شد و چهره‌های حوزه انیمیشن درباره او سخن گفتند.

مراسم یادبود زنده یاد محمد ابوالحسنی امروز دوشنبه نهم فروردین با حضور برخی از کارگردانان حوزه انیمیشن و همچنین جمعی از مدیران فرهنگی به صورت آنلاین برگزار شد.

بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» در این مراسم بیان کرد: برای همه ما که محمد ابوالحسنی را می‌شناختیم هنوز این رفتن باور کردنی نیست. او تکیه گاه بود و همه ما دستمان رو به سوی او دراز بود و از او کمک می‌خواستیم و در هر مشکلی می‌ماندیم چه مادی چه معنوی او مشکلات را حل می‌کرد بسیار باقدرت بود و اعتماد به نفس می‌گرفتید.

وی ادامه داد: همه جا نوعی لبخند داشت و هر چه می‌گفتید می‌گفت درست می‌شود. امکان نداشت در این ۱۶ سال که در خدمت او بودم مشکلی مطرح شود و او امیدواری ندهد و مشکل را حل نکند.

عظیمی اظهار کرد: اگر مشکل به ظاهر حل نشدنی بود او اینقدر مثبت بود که مشکل بسیار عادی می‌شد. خدا رحمتش کند اصلاً رفتنش باورکردنی نیست، در این زندگی ۵۴ ساله‌ام رفتن دو نفر برایم باورنکردنی نبود، با وجود اینکه بسیاری از فامیل و دوستانم را از دست داده‌ام. اولین نفر علی معلم بود و دومین نفر ابوالحسنی و جالب است که این دو خلی شبیه هم بودند هر دو ستون و روزی رسان بودند و هر دو جریان ساز بودند. هنوز وقتی می‌بینم زده‌اند مرحوم علی معلم باور نمی‌شود ابوالحسنی هم همینطور است. هر لحظه که آدم عکس او را می‌بیند می‌گوید مگر می‌شود او رفته باشد.

وی در بخش دیگر بیان کرد: بارزترین ویژگی او که به گمانم همه بگویند همین است که مثل تکیه گاه و کوه پشت فرد بود. وقتی صحبت می‌کردید لبخند می‌زد و می‌گفت حل می‌شود.

عظیمی در پایان عنوان کرد: امیدوارم فرزندان او مثل پدرشان راهشان را ادامه دهند. خداوند به خانواده او صبر بدهد.

حسین شیخ الاسلامی مشاور حوزه کارافرینی نیز گفت: بیشترین تاثیری که از او می‌شناختند در حوزه پویانمایی بود با این حال دایره تاثیر او در سینما و حوزه‌های مختلف بود. زحمت او در حوزه شتابدهی و سامان دهی در حوزه کارآفرینی و نزدیک به ۳۰ سفر مختلف در استان‌ها و پیدا کردن نیروهای آماده به کار بود.

تاثیرگذاری روی فرهنگ و مدیران و مردم

روانبخش صادقی عضو هیات مدیره خانه سینما نیز در سخنانی بیان کرد: او مردی چند وجهی بود وقتی با او حرف می‌زدید وقت کم می‌آورد چون دائم فکر خلاقه داشت.

وی ادامه داد: اقای ابوالحسنی در سال ۹۳ یک روز دیدمش واژه دیرین دیرین را تکرار می‌کرد و بعد از من درباره این اسم پرسید. به نظرم تاثیری که روی انیمیشن گذاشت جدا بود و حتی روی فرهنگ و مدیران تاثیر داشت. در هر اداره‌ای پا گذاشت مدیران را قانع کرد تا وارد فرهنگسازی با مدل جدید شود.

روانبخش صادقی یادآو شد: او باید در حیطه کلان مدیر می‌شد که در بهره وری از بهترین‌ها موفق بود. اگر روی صنعت هم دست می‌گذاشت موفق بود. متاسفانه قدر این افراد را نمی‌دانیم باید اینها را جذب کرد تا از انها تکثیر شود.

وی با اشاره به اینکه محمد ابوالحسنی دوست داشت در سینما بیشتر ورود کند، گفت: «تهران ۱۵۰۰» به نسبت زمان خودش هم خوب فروش کرد هم ایده و فکر آن خیلی خوب بود. او جزو کسانی است که اگر بیشتر وقت داشت در سینما بیشتر ورود می‌کرد و اتفاقات عجیبی را رقم می‌زد. من خیلی ناراحتم و فکر می‌کنم کسی مثل او نخواهد رفت. او همیشه زنده است. محصولاتی داشت که اگر به منصه ظهور برسد ماندگار خواهد دبود. نام نیک و فرهنگسازی او و اتفاقاتی که رقم زده است حتماً جریان دارد.

روانبخش صادقی اظهار کرد: ای کاش در سیستم کلان مدیریتی کشور بتوانیم چنین افرادی را جذب کنیم. او می‌خواست «دیرین دیرین» را در شهرهای مختلف و با گویش‌های مختلف گسترش دهد و سفرهای مختلفی کرد. با این حال به نظرم کسی مثل او دست تنها می‌ماند.

معماهایی را حل کرد که خیلی‌ها نه شهامت و امکانش را نه انرژی آن را داشتند

امیر سحرخیز کارگردان انیمیشن نیز در سخنانی بیان کرد: او معماهایی را حل کرد که خیلی‌ها نه شهامت و امکانش را نه انرژی آن را داشتند. من فقط با تصور او کلمه انرژی به ذهنم می‌رسد. او شهامت و انرژی‌ای تمام نشدنی داشت.

وی ادامه داد: تولید سینمایی انیمیشن تا قبل از «تهران ۱۵۰۰» کمی دور از دسترس بود. یا «وب سری» که با انیمیشن‌های «دیرین دیرین» امکانپذیر شد قبلاً شناخته شده نبود.
سحرخیز در پایان سخنانش بیان کرد: به نظرم مهمترین اتفاق این است که نباید بگذاریم مسیرهایی را او که باز و روشن کرد متوقف بماند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند