اکران

مردم باور ندارند که سینماها باز هستند

به گزارش باکس افیس ایران: یک پخش‌کننده و سینمادار می‌گوید: ‌اگر مردم بدانند که سینماها باز و فیلم‌های جدیدی در حال اکران هستند، اوضاع سینما در سال جدید بهتر می‌شود.

استقبال خیلی کم تماشاگران از فیلم‌های نوروزی سینماها اگرچه نشان می‌دهد سینما چندان جایگاهی در سبد تفریحی مردم ندارد، اما برخی آن را به حساب بی‌خبری مردم از فیلم‌ها و دایر بودن سینماها می‌گذارند. البته عده‌ای هم معتقدند فیلم‌های انتهاب شده برای اکران نوروزی ۱۴۰۰ جذابیتی برای کشاندم مخاطب به سینما در دوران کرونا ندارد.

با این حال علی سرتیپی می‌گوید، فیلم‌های امسال شاید شاخص نباشند اما خوبند و می‌توانند برای محاطب جذاب باشند.

او درباره وضعیت ناامیدکننده آمار فروش و حضور مخاطب در سینما بیان کرد:‌ ما چند مشکل اصلی داریم که کلی‌ترین آن به نبود تبلیغات برمی‌گردد.

وی افزود: اگر مردم بدانند که سینماها باز هستند وضعیت اکران فیلم‌های نوروزی بهتر می‌شود ولی الان نه تلویزیون کمکی در این باره کرده و نه بیلبوردهای شهری دباره فیلم‌ها تبلیغ می‌کنند.

این سینمادار گفت:‌ نکته مهم دیگر این است که خوب است بازیگران فیلم‌ها هم در صفحه‌های شخصی خود نسبت به باز بودن سینماها و اکران فیلم‌ها اطلاع‌رسانی کنند. سینما در شرایط فعلی و براساس پروتکل‌ها که با ظرفیت ۳۰ یا ۵۰ درصد سالن‌ها همراه است، واقعا یکی از امن‌ترین فضاهایی است که مردم برای تفریح می‌تواند سراغش بروند منتها مردم همچنان فکر می‌کنند سینما تعطیل است یا فیلم‌های جدیدی اکران نشده است. به طوری که الان بیش از ۷۰ درصد تماس‌هایی که داریم این پرسش است که آیا سینما باز است؟ انگار کسی باور ندارد که سینماها فعالیت می‌کنند.

سرتیپی ادامه داد:‌ یکی دیگر از مشکلات ما و لطمه‌هایی که در این دوران شیوع کرونا وارد شده، ساعت پایان کار سینماهاست، چون بخاطر محدودیت رفت و امد از ساعت ۲۱ باید نهایتا ساعت ۲۰ اخرین سانس تمام شود تا یک ساعت هم زمان برگشت مردم به خانه‌هایشان باشد، اما باز هم خیلی‌ها فکر می‌کند ممکن است نرسند و جریمه ‌شوند و به همین دلیل قید سینما رفتن را می‌زنند ضمن اینکه برای همین منظور مجبوریم سانس اخر را ساعت ۱۸ شروع کنیم و الان هم که ساعت‌ها جلو رفته درواقع انگار ساعت ۱۷ آخرین سانس است این در حالی است که در شرایط عادی کار سینماها تازه از ساعت پنج عصر به بعد شروع می‌شد. ما در تعطیلات نوروزی سال‌های بالاترین میزان فروشض و حضور مردم را در سانس‌های حول و حوش نیمه شب داشتیم که بعد از دید و بازدیدهای خود تازه به سینما می‌آمدند ولی الان چنین موقعیتی نداریم و بهترین سانس‌های سینما را از دست داده‌ایم.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که با سپری شدن چند روز ابتدایی تعطیلات نوروز و همراهی برای اطلاع‌رسانی بیشتر استقبال از سینما بیشتر شود.

در حال حاضر پنج فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی، «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد، «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و «تکخال» به کارگردانی مجید مافی در سینماهای کشور در حال اکران هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند