کهبد تاراج

اجرای همزمان «مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس» , «سگک» در تماشاخانه ایرانشهر

به گزارش باکس افیس ایران: کهبد تاراج از اجرای نمایش «مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس» که به تازگی نیز متن آن منتشر شده است از فروردین ماه در تماشاخانه ایرانشهر خبر داد.

کهبد تاراج نویسنده و کارگردان تئاتر که به تازگی اجرای نمایش «یاماها» را در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر به پایان رسانده است درباره فعالیت‌های جدیدش گفت: طبق درخواستی که پاییز برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر به آقای حسین مسافر آستانه داده بودم درخواستم در شورا مورد قبول واقع و قرار بر این شد که از ۱۶ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت نمایش «مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس» را در سالن سمندریان این مجموعه به صحنه ببرم.

وی ادامه داد: با وجودی که نمایش تنها ۲ بازیگر دارد اما کار بسیار سختی است و فکر می‌کنم این آخرین کاری باشد که با این بافت از ادبیات به صحنه ببرم. این متن را پارسال نوشتم و قصه ۲ کارگر ایرانی است که در اواخر دهه ۶۰ در ژاپن کار می‌کنند. کل نمایش در یک خواب می‌گذرد و فضای ذهنی این ۲ را در خواب می‌بینیم که یکی از آنها در کالبد حسین کریمی پور معروف به حسین آدیداس می‌رود و دیگری در جلد مجتبی محرمی بازیکن سابق فوتبال می‌رود. حسین آدیداس از سرشناس‌ترین ایرانی‌هایی بوده که در ژاپن کار می‌کرده و در واقع به یکی از یاکوزاهای ژاپن تبدیل شده و بعدها نیز کشته می‌شود.

تاراج یادآور شد: حمید پورآذری طراحی صحنه نمایش را برعهده دارد که دکور سخت و نورپردازی پیچیده‌ای خواهیم داشت. بهروز پناهنده و ارسطو خوش رزم نیز بازیگران نمایش هستند. البته ابتدا قصد نداشتم خودم نمایش را کارگردانی کنم و قرار بر این بود که ۲ نفر دیگر این کار را انجام دهند اما در نهایت خودم علاقه مند به اجرای اثر شدم. نمایش مانند کارهای قبلی‌ام دیالوگ محور است و در فضایی سوررئال اتفاق می‌افتد.

این کارگردان تئاتر درباره اجرای همزمان ۲ متن از وی در تماشاخانه ایرانشهر توضیح داد: همزمان با اجرای این نمایش، رضا بهرامی هم نمایش «سگک» را که نوشته من است در همین سالن سمندریان به صحنه می‌برد. خوشحالم که ۲ متن متفاوت از من همزمان در یک سالن اجرا می‌شود؛ اتفاقی که کمتر ممکن است برای یک نویسنده رخ دهد.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: امیدوارم فعالیت‌های تئاتری رونق بگیرد و دوباره با تعطیلی سالن‌های تئاتر روبرو نشویم چون این بار اگر سالن‌ها تعطیل شود دیگر توان این را ندارم که مانند نمایش «یاماها» چند ماه صبر کنم و دوباره و با تغییر بازیگر و شرایط جدید اجرا بروم بنابراین با وجود هزینه زیادی که برای نمایش کرده‌ام، از اجرا انصراف می‌دهم که البته امیدوارم این اتفاق رخ ندهد و بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند