ناصرالدین شاه

ازدحام در صف ساخت سریال‌ برای نمایش خانگی !

به گزارش باکس افیس ایران: این روزها اخبار متعددی از سریال‌های درحال ساخت برای بسترهای نمایش آنلاین فیلم و سریال به گوش می‌رسد؛ ساخته شدن هم‌زمان سه سریال در مورد ناصرالدین شاه قاجار یکی از این خبرهاست.

زخم کاری، آکتور، ماساژور، قبله عالم، جزیره، یاغی و جیران هفت سریالی هستند که سرویس دانلود و تماشای آن‌لاین فیلیمو وعده ساخت آنها را داده است.

نکته جالب درباره سه سریال شبکه نمایش خانگی یعنی جیران، آهوی من مارال و قبله عالم این است که داستان هر سه به گونه‌ای به شخصیت ناصرالدین شاه قاجار مربوط می‌شود.

جیران به کارگردانی حسن فتحی، جزیره به کارگردانی سیروس مقدم و قبله عالم به کارگردانی حامد محمدی ساخته می‌شوند. سریال زخم‌کاری را محمدحسین مهدویان کارگردانی می‌کند. سریال ماساژور نیز به کارگردانی محسن تنابنده تولید می‌شود. نیما جاویدی پشت دوربین سریال آکتور می‌رود و کارگردانی سریال یاغی را محمد کارت به عهده دارد.

از دیگر سریال‌هایی که خودشان را برای حضور در شبکه نمایش خانگی آماده می‌کنند می‌توان ماجراهای لالا (داود شرافتیان)، دیو و ماه‌پیشونی (فرزاد اژدری و هومن اطیابی)، خسوف (مازیار میری)، خاتون (تینا پاکروان)، آهوی من مارال (مهرداد غفارزاده) را نام برد.

شقایق دهقان در نقش مهد علیا

سریال قبله عالم چند روز پیش به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی در خانه طباطبایی‌های کاشان یکی از بناهای مربوط به نیمه‌ی دوم سده ۱۳ هجری کلید خورد.

در این سریال طنز که به اتفاقات تاریخی دوران ناصرالدین شاه می‌پردازد؛ تا امروز حامد کمیلی در نقش ناصرالدین‌شاه، شقایق دهقان در نقش مهد علیا، هادی کاظمی در نقش ظل الدوله و سوگل خلیق در نقش انیس الدوله جلوی دوربین رفته‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: ناصر الدین شاه ملقب به قبله عالم در آرزوی دست یافتن به اکسیر آب حیات است. اکسیر توسط طبیب مخصوص تهیه می‌شود، اما با نوشیدن آن حوادثی پدید می‌آید که دستمایه سریال کمدی-فانتزی قبله عالم است.

حامد محمدی در اولین تجربه حضور در شبکه نمایش خانگی کارگردانی و نویسندگی قبله عالم را بر عهده دارد و قرار این سریال سال ۱۴۰۰ پخش شود.

آشنایی ناصرالدین شاه با جیران

حسن فتحی که با سریال شهرزاد نمره قابل قبولی گرفت، سریال جیران را کارگردانی می‌کند. داستان سریال از پس از مرگ امیرکبیر و آشنایی ناصرالدین شاه با جیران آغاز می‌شود و تا حدود شش سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را دربرمی‌گیرد.

سریال جیران به کارگردانی فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه قرار است سال ۱۴۰۰ پخش شود.

محسن تنابنده در سال ۱۴۰۰ سریال ماساژور را برای پخش در نمایش خانگی جلوی دوربین خواهد برد. تنابنده و تیم سریال پایتخت این روزها در حال آماده سازی دو اپیزد پایانی فصل ششم این سریال پرمخاطب برای پخش در شب سال تحویل۱۴۰۰ هستند.

سیروس مقدم، کارگردان سریال پایتخت با سریال جزیره به قلم علی طالب‌آبادی به سراغ قصه‌ای درام و اجتماعی رفته که منوچهر محمدی آن را تهیه و امیرحسین حیدری به عنوان مجری طرح او را همراهی می‌کند.

دو سریال کودکانه

ماجراهای لالا عنوان سریالی است به تهیه کنندگی و کارگردانی داود شرافتیان و نویسندگی پری سامانی که به تازگی از شورای صدور پروانه آثار غیر سینمایی مجوز ساخت دریافت کرد. این سریال در ژانر کودک و نوجوان تولید می شود.

دیو و ماه پیشونی نیز به کارگردانی فرزاد اژدری در ۱۳ قسمت برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود.

رضا عطاران، تهمینه میلانی و دیگران

مازیار میری ‌که از آخرین ساخته سینمایی اش سارا و آیدا دو سال می گذرد، قصد دارد اولین سریال خود را با نام خسوف در شبکه نمایش خانگی بسازد.

سریال پدرخوانده به تهیه کنندگی مرتضی شایسته در ایران و ترکیه ساخته می شود. این سریال یک ملودرام اجتماعی است که داستانش از سال ۵۷ آغاز شده و تا زمان حال ادامه خواهد داشت. تصویربرداری این سریال هنوز آغاز نشده است.

سریال آهوی من مارال در حال حاضر در مرحله انتخاب بازیگر قرار دارد و شبنم مقدمی تازه‌ترین بازیگری بوده که به این سریال نمایش خانگی پیوسته است. پیش از این حسن معجونی برای ایفای نقش ناصرالدین شاه قاجار و الهام کردا در نقش انیس الدوله با این پروژه، قرارداد بسته اند. در خلاصه قصه این سریال آمده است: ناصرالدین شاه، دست به ماشه برده تا آهویی صید کند که آهو چشمی، چون باد از راه رسیده و چون برق می‌گذرد و به دنبالش حال سلطان، صاحبقران می‌شود و…

سریال آهوی من مارال به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی مشترک سعید خندق آبادی و بهروز خوش رزم تولید می‌شود.

علاوه بر این از رضا عطاران و تهمینه میلانی نیز به عنوان افرادی نام برده شده که قرار است برای شبکه نمایش خانگی سریال بسازند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند