سامورایی

روایت تاریخ خونین ژاپن در سریال جدید نتفلیکس

به گزارش باکس افیس ایران: نتفلیکس از سریال جدید خود درباره یک جنگجوی سامورایی رونمایی کرده است.

شبکه نتفلیکس از سریال درام ـ مستند جدید خود با نام «عصر سامورایی: نبرد ژاپن» رونمایی کرده است.

این سریال بر اساس تحقیقات پژوهشگران و اسناد تاریخدانان قرون وسطی در ژاپن ساخته شده و درباره جنگ‌ یک سامورایی به نام «ماسامونه» برای آزادسازی منطقه شمال ژاپن در اواخر قرن ۱۳ و اوایل قرن ۱۴ است.

سریال «عصر سامورایی: نبرد ژاپن» به مرحله‌ای از تاریخ فئودالی در ژاپن می‌پردازد و بر اساس واقعیات تاریخی ژاپن بر زندگی شخصیتی به نام ماسامیونی معروف به «اژدهای یک چشم» تمرکز دارد.

ماسامیونی یکی از معروف ترین شخصیت‌های اسطوره‌ای در ژاپن و جزو چهار جنگجویی است که برای متحد و یکپارچه کردن ژاپن تمام تلاش خود را کردند. ژنرال جوان برای اینکه در ژاپن فئودال به رأس قدرت برسد تمام تلاش خود را کرد و برادرش را هم از سر راه برداشت تا از موروثی بودن حکومت میان فرزندان خودش مطمئن شود. او زمانی که تنها ۱۷ سال داشت رهبری قبیله پدرش را بر عهده گرفت و با تسخیر قبایل مجاور قصد داشت تا شمال ژاپن را متحد کند. این سامورایی پس از ابتلا به آبله و از دست دادن یک چشم به اژدهای یک چشم مشهور شد.

کلاه جنگی این شخصیت تاریخی در سریال جدید نتفلیکس از شخصیت «دارث ویدر» در سری فیلم‌های معروف «جنگ ستارگان» (جورج لوکاس) الهام گرفته شده است.

سریال جدید نتفلیکس برهه‌ای خونین از تاریخ ژاپن درباره جنگ قبایل مختلف و خانواده‌ها را روایت می‌کند.

نتفلیکس در سال گذشته سه سریال مستند با موضوع تاریخ امپراطوری‌ها از جمله درباره امپراطوری عثمانی ساخته است.

الجزیره نوشته است: «هر چند سریال‌های تاریخی نتفلیکس را نمی‌توان به عنوان منبعی موثق برای پی بردن به حقایق تاریخی به حساب آورد اما قطعا با تماشای آن‌ها می‌توان به سرنخ‌هایی از حقایقی در دل تاریخ کشورها و امپراطوری‌ها دست پیدا کرد.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند