عادل عزیزنژاد

«چرک»، داستانی شگفت از خانواده‌‌ای بحران زده

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «چرک» به نویسندگی و کارگردانی عادل عزیزنژاد در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت.

عادل عزیزنژاد کارگردان تئاتر درباره نمایش «چرک» گفت: نمایش چرک برساخته از فرمت مینیمالیستی است. همچنین به شیوه مدرن، اجرای آن طراحی و کارگردانی شده است. این نمایش پیش از این در پاییز سال جاری در مجموعه شهرزاد اجرا شد، اما محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانع از ادامه کار این نمایش بر روی صحنه شد؛ بنابراین گروه ناگزیر از اجرا‌های بعدی خود بازماند.

وی درباره داستان نمایش «چرک» بیان کرد: این اثر نمایشی با پرداختن به یک مسئله غیر عادی که در جامعه به شکل یک تابو نمود پیدا کرده است، مشکلات خانواده‌ای را دست‌مایه قصه خود قرارداده است. عزیز خانم نامادری این خانواده دچار بحران هویت جنسی می‌شود. در نتیجه تصمیم به تغییر جنسیت می‌گیرد. این تصمیم او مشکلات و حواشی را برای سایر افراد خانواده به وجود می‌آورد؛ به گونه‌ای که زمینه ساز حوادثی در بستر خانواده می‌شود.

عزیز نژاد درباره پیشینه هنری خود اظهار کرد: در سریال «گروهبان بلال» به کارگردانی ابراهیم شلیلیان به عنوان بازیگر حضور داشتم. همچنین در سی و هفتمین دوره جشنواره تئاتر فجر با نمایش «یک خانواده محترم» در شش بخش کاندید دریافت جایزه شدم. اسفند ۹۸ با نمایش «کَر» به کارگردانی فریدون ولایی روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر حاضر شدم. در آخرین حضورم در پردیس تئاتر شهرزاد نمایش «مِزون» را به روی صحنه بردم که در آن پرستو گلستانی و صحرا اسداللهی ایفای نقش کردند.

وی درباره چاپ کتاب «چرک» تصریح کرد: نمایشنامه چرک از سوی نشر روزگار زیر چاپ رفته است که همزمان با هفته پایانی اجرای نمایش از این اثر رونمایی خواهد شد.

کارگردان «چرک» درباره کار در دوران کرونا مطرح کرد: از اواخر خرداد تا اوایل تیر ماه که تماشاخانه‌ها اجازه کارپیدا کردند؛ برخی گروه‌ها نمایش خود را روی صحنه بردند. در این شرایط که گروه‌ها برای اجرا نمایش خود تردید داشتند؛ برخی گروه‌های تئاتر برای اجرای نمایش خط شکن شدند تا به دیگر گروه‌ها شجاعت فعالیت دهند.

عزیر نژاد درباره کیفیت جشنواره تئاتر فجر خاطر نشان کرد: برای دلگرمی تئاتر‌ی‌ها جشنواره برگزار شد. به طور کلی این جشنواره با توجه به شرایط فعلی و محدودیت‌ها برای اهالی تئاتر خیلی ارزشمند بود. امسال کار‌ها پر بازدید و اکثر بلیت نمایش‌ها به فروش رسید.

وی درباره جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: دو مرد و دو زن در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. نمایش چرک برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده شده بود، اما به دلیل تعطیلی سالن‌ها و وقفه‌ای که میان اجرا‌ها افتاد یکی از بازیگران تغییر کرد. در نتیجه نتوانستیم نمایش را به جشنواره برسانیم.

سودابه بختیاری، نفیسه مهری و محمدرضا اکبری در نمایش «چرک» به ایفای نقش می‌پرداختند. همچنین رخسان معینی صالح دستیار کارگردان، امیرحسین علیپور طراح صحنه و دکور، پانیذ حمیدیان فر طراح لباس و سعید مهاجر آهنگساز از جمله دست اندرکاران این نمایش هستند.

چرک از ۲۷ بهمن تا ۱۵ اسفند هر شب از ساعت ۱۸ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند