زندگی در لانگ‌شات یا مرگ در کلوزآپ

محمدرضا مالکی : دیگر آب از سرمان گذشته است!

به گزارش باکس افیس ایران: محمدرضا مالکی همزمان با اجرای دوباره نمایش «زندگی در لانگ‌شات یا مرگ در کلوزآپ» می‌گوید: حکایت ما حکایت مردمی است که آب از سرشان گذشته است.

او شهریور امسال این نمایش را در سالن آموزشگاه امین حیایی روی صحنه برده بود که اجرای آن به دلیل تعطیلات کرونایی ناتمام ماند. مالکی حالا بار دیگر نمایش خود را با تغییراتی بسیار جزیی در تالار کوچک مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌برد.

این کارگردان تئاتر درباره اجرای دوباره نمایش خود می‌گوید: پرونده این نمایش برای من بسته نشده بود. اولین نوبت اجرای ما در سالن آموزشگاه امین حیایی بود که با تعطیلات کرونایی متوقف شد اما دلم می‌خواهد بار دیگر این نمایش را اجرا کنم.

او ادامه می‌دهد: با توجه به شرایط آن مقطع و با در نظر گرفتن اینکه ما تبلیغات زیادی هم نداشتیم، در مجموع استقبال تماشاگران خوب بود و کار تازه داشت جان می‌گرفت و مخاطب خود را پیدا می‌کرد که با تعطیلات کرونایی رو به رو شدیم.

مالکی با بیان اینکه پیگیر اجرای این نمایش در تئاتر شهر هم بوده است، اضافه می‌کند: ظاهرا تئاتر شهر تعهداتی از قبل داشت و راستش از سخنان مسئولان این مجموعه چیزی دستگیرم نشد. به همین دلیل با تالار مولوی رایزنی کردیم و خوشبختانه با استقبال آنان رو به رو شدیم و حالا نمایش ما در تالار کوچک روی صحنه می‌رود.

این فعال تئاتری در پاسخ به این پرسش که آیا نگران نیستید اجرای نمایش‌تان بار دیگر با تعطیلی رو به رو شود، می‌گوید: به هر حال همیشه سیاست‌بازی‌هایی وجود دارد ولی قضیه ما حکایت گذشتن آب از سر است. ما بدتر از اینها را دیده‌ایم و خود را برای هر چیزی آماده کرده‌ایم. کیسه‌ای هم برای این تئاتر ندوخته‌ایم که فکر کنیم قرار است با این اجرا پولی به خانه ببریم. هدف ما صرفا روشن نگه داشتن چراغ تئاتر است و دعوت از افراد برای حمایت از این هنر ناب.

مالکی هشدار می‌دهد: فکر می‌کنید انقراض چگونه رخ می‌دهد، همین که چندین ماه سالن‌های تئاتر بسته و سوت و کو باشد، آن انقراض رخ می‌دهد. پس اگر این وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، دیگر چیزی به نام تئاتر وجود نخواهد داشت. بنابراین حمایت از این هنر و تلاش برای بقای آن، وظیفه همه ماست.

او با تاکید بر اینکه حمایت از تئاتر بر عهده فعالان حوزه تصویر هم هست، خاطرنشان می‌کند: پایه سینما و تلویزیون هم از تئاتر است. بنابراین آنها هم وظیفه دارند که از تئاتر حمایت کنند زیرا اگر این شاخه دچار مشکلی شود، آسیب آن متوجه سینما و تلویزیون هم خواهد شد.

مالکی در عین حال با قدردانی از افراد زیادی که از اجرای نمایشش حمایت کرده‌اند، می‌گوید: در این مدت بسیاری از دوستان به صورت خودجوش پوستر نمایش ما را در صفحات خود گذاشتند. ضمنا هشتگ «تئاتر تنها نیست» که از دوره پیش راه‌اندازی کردیم، خوشبختانه خوب جواب داده و مجموعه اینها دلگرم‌کننده است.

نمایش «زندگی در لانگ‌شات یا مرگ در کلوزآپ» که متن آن مشترکا توسط مالکی و جواد خورشا نوشته شده، قصه رضاست؛ یک عاشق سینما که در خیاط خانه‌ای کار می‌کند و بعد از مدت‌ها فراخوانی برای آزمون بازیگری به دستش می‌رسد و متوجه می‌شود این فراخوان از سوی یکی از دوستان دوره کودکی‌اش منتشر شده که حالا تهیه‌کننده سینما شده ولی رضا همچنان یک هنرور است… او در آزمون شرکت می‌کند و این آغاز ماجراست…

محمدرضا مالکی،کارگردان و تنها بازیگر این نمایش است. سینا ییلاق بیگی،طراحی صحنه را بر عهده دارد و میثم شاه حسینی هم طراح پوستر این نمایش است.

این اثر نمایشی هر روز ساعت ۱۷ و به مدت ۶۰ دقیقه در تالار کوچک مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند