مسعود کیمیایی

«خائن‌کشی» کیمیایی در سکوت خبری کلید زد

به گزارش باکس افیس ایران: پس از گذشت دو ماه از انتشار خبر آعاز پیش‌ تولید فیلم «خائن‌کشی» کارگردان قدیمی سینما مسعود کیمیایی ، خبر رسید که چندی پیش این فیلم در تهران جلوی دوربین رفته است.

«خائن‌کشی» که داستانش مربوط به دهه‌های سی و چهل است از حدود بیست روز پیش در لوکیشن شهرک غزالی تهران جلوی دوربین رفته و کار فیلمیرداری در سکوت کامل خبری پیش می‌رود!

اینکه چرا «خائن کشی» برخلاف دیگر فیلم‌های کیمیایی که با فضاسازی‌های خبری خاص، که کیمیایی در انجامش تبحر دارد، بی‌سروصدا آغاز شده، گویا به دلیل اصرار و صلاحدید علی اوجی تهیه کننده این فیلم مبنی بر فیلمبرداری در سکوت کامل خبری بوده است. بر اساس شنیده‌ها، دلیل این اصرار دور ماندن «خائن کشی» از حاشیه‌های احتمالی است!

نکته عجیب این پنهان‌کاری برای فیلمبرداری «خائن‌کشی» در سکوت خبری این است که شخص علی اوجی که امسال برایش سال پرکاری در مقام تهیه‌کننده است -گویا «خائن کشی» سومین فیلم او‌ست که با سرمایه اول مارکت به مرحله تولید رسانده- اساسا اهل جاروجنجال در فضای مجازی و حاشیه‌سازی‌های خبری‌ست!

با وجود همه موضوعاتی که در مورد «خائن‌کشی» می‌تواند حاشیه‌ساز باشد اما باید به این تصمیم علی اوجی تهیه‌کننده فیلم آخر مسعود کیمیایی احترام گذاشت. به هر حال بنابر صلاحدید علی اوجی، مسعود کیمیایی می‌تواند فیلمش را در آرامش و‌ به دور از تنش‌های رایج بسازد.

در مورد «خائن کشی» یادآوری این نکته هم لازم است که برخلاف برخی شایعات مبنی بر حضور نداشتن پولاد کیمیایی، او ‌در این فیلم هم مانند دیگر ساخته‌های پدرش حضور دارد.

براساس برخی از شنیده‌ها، فیلمنامه «خائن کشی» بر اساس داستانی عاطفی-عشقی نوشته شده که برخی از وقایع آن به وقابع و فعالیت‌های شخصیت سیدمهدی بلیغ کلاهبردار مشهور مربوط می‌شود.

سیدمهدی بلیغ کلاهبردار معروفی بود که بیشتر کارهای غیرقانونی خود را با تیزهوشی پیش می‌برد. عمده فعالیت‌های خلافکارانه این کلاهبردار که توانسته بود با زیرکی بارها از چنگ قانون بگذیزد، در خلال دهه‌های ۳۰ و ۴۰ صورت گرفت.

بزرگ‌ترین کلاهبرداری سیدمهدی بلیغ، فروش کاخ دادگستری تهران در قالب یک هتل بود!
گفتنی‌ست که کیمیایی فیلم «خون شد» را در نوبت اکران دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند