شبکه خانگی

پیش‌بینی‌ام درباره «سایه‌بان» محقق نشد

به گزارش باکس افیس ایران: محمد ولی‌زادگان بازیگر سریال «سایه‌بان» که این روزها مشغول نقش‌آفرینی در سریال‌های شبکه خانگی است، به بهانه بازپخش «سایه‌بان» از تجربه حضور در این مجموعه گفت.

محمد ولی زادگان از جمله بازیگران جوان سینما و تلویزیون است که با نقش سعید در سریال «سایه بان» دیده شد. «سایه بان» توسط برادران محمودی ساخته شد و این روزها از آنتن آی فیلم عربی در حال پخش است و محمد ولی زادگان درباره کم و کیف حضورش در این سریال توضیح داد.

محمد ولی زادگان درباره انتخابش برای این نقش بیان کرد: ابتدا نظر بر این بود که سن من برای ایفای نقش سعید شاید کم باشد، چرا که در فیلمنامه سعید و همسرش به جوانی آنچه در نهایت دیدیم، نبودند. حتی صحبت از بازی من در نقش پیمان هم بود اما بالاخره بازیگر نقش سعید شدم.

وی درباره علاقه‌اش به این نقش گفت: قطعاً نقش سعید را دوست داشتم که پذیرفتم ایفاگرش باشم. بازی در چنین نقشی واقعاً برای خودم جذاب بود. سعید جوان سالم و بامعرفتی به نظر می‌رسد که اهل رفاقت است و به دلیل غروری که دارد، حاضر نیست زیر بار هر حرفی برود و هر خفتی را تحمل کند. با وجودی که در میانه قصه، مخاطب احساس می‌کند که شاید سعید به سهراب نارو زده و از اعتمادش سواستفاده کرده؛ اما در نهایت می‌بینیم که او برای رفاقت ارزش زیادی قائل است.

ولی زادگان درباره شناختش نسبت به افرادی چون سعید عنوان کرد: خودم تقریباً در بیشتر مناطق تهران از بالا تا پایین شهر زندگی کرده و با مردمانش آشنا هستم. تجربه زندگی در محله‌هایی شبیه فضایی که سعید و خانواده‌اش در آن ساکن هستند، دارم و امثال سعید و سهراب برایم غریبه نبودند.

وی درباره همکاری با برادران محمودی گفت: یکی از حسن‌های همکاری با برادران محمودی این است که همه چیز سر جای خودش قرار دارد. شخصیت پردازی خیلی خوبی روی کاراکترهای سریال انجام و نوع بازی هنرپیشه‌ها کاملاً در ذهن برادران محمودی از پیش طراحی شده بود و آنها می‌دانستند که از هر نقش چه می‌خواهند. در چنین شرایطی بازیگر فقط باید خودش را در قالب کاراکتر فرض کند و در شرایط و موقعیت او قرار دهد تا به بهترین شکل نقش آفرینی کند.

ولی زادگان که پیش از این در فیلم «چند متر مکعب عشق» هم بازی کرده بود افزود: من همیشه دوست داشتم با این دو برادر کار کنم، چرا که کارشان را خوب بلد هستند و تسلط کامل دارند. در «سایه بان» هم یک همکاری خیلی خوب و ماندگار را با هم داشتیم.

این بازیگر درباره بازخوردها نسبت به سریال اظهار کرد: «سایه بان» از جمله سریال‌های خوب تلویزیون در آن زمان بود و مخاطبان زیادی با این مجموعه ارتباط گرفته بودند. از بازخوردهایی که به شخصه از مردم می‌گرفتم هم مشخص بود که مردم «سایه بان را دوست دارند و پیگیرش هستند تا ببینند آخر و عاقبت کاراکترها چه می‌شود.

وی ادامه داد: شخصیت‌های «سایه بان» همگی واقعی بودند. قصه‌ها هم واقعی به نظر می‌رسیدند. سریال قصه همین آدم‌ها را روایت می‌کرد و طبیعی است که مخاطب با چنین شخصیت‌هایی ارتباط برقرار کند. کاراکترهای سریال به گونه درستی شخصیت پردازی شده بودند و قصه هم جذابیت‌های خودش را داشت. «سایه بان» نگاه مستندواری بر زندگی مردم و به خصوص اقشار فرودست جامعه دارد.

ولی زادگان در بخش دیگر درباره اینکه «سایه بان» چقدر توانست سکوی پرتاب بازیگران این سریال به ویژه برای خودش باشد بیان کرد: پاسخش کمی پیچیده است، تا همین چند سال پیش وقتی بازیگری یکی دو نقش در سریال بازی می‌کرد اتفاقات ویژه ای برایش می‌افتاد و صاحب نقش‌های یک و دو می‌شد. وقتی سریال «سایه بان» پخش شد و مورد استقبال مخاطبان گرفت، پیش بینی می‌کردم این اتفاق برای بازیگران جوانش تکرار شود اما اوضاع آنطور که فکر می‌کردیم پیش نرفت. البته این موضوعات، چیدمان از قبل تعریف شده‌ای ندارد و شاید بخت با ما به عنوان بازیگران سریال یار نبوده باشد. به هر حال زندگی در جریان است و همیشه امید وجود دارد.

وی درباره اینکه چقدر سریال‌ها را از شبکه آی فیلم می بیند، گفت: گاهی که با خانواده تلویزیون می بی نم، آی فیلم را هم تماشا می‌کنم.

ولی زادگان در پایان از بازی در سریال‌های شبکه خانگی گفت و عنوان کرد: بازی ام در سریال «سیاوش» به کارگردانی سروش محمدزاده برای شبکه نمایش خانگی به پایان رسیده است. این روزها هم مشغول بازی در سریال «میدان سرخ» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان هستم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند