برزو نیک‌نژاد

کارگردان «باخانمان» از سختی‌های ساخت این سریال گفت

به گزارش باکس افیس ایران: برزو نیک‌نژاد کارگردان «باخانمان» درباره ویژگی‌های این سریال و موقعیت‌های طنازانه و در عین حال تلخ آن توضیحاتی ارائه کرد.

سریال «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی، حدود یک ماه است که روی آنتن شبکه سه رفته است. این سریال با فضایی طنز و با ترکیبی از بازیگرانی که برخی‌شان بیشتر در کارهای جدی و ملودرام حضور داشته‌اند، ساخته شد.

«باخانمان» ابتدا با قصه مسعود با بازی حسام محمودی و ماجرای ازدواج او آغاز می‌شود و سپس داستان به خانواده واقعی او کشیده می‌شود؛ خانواده‌ای که حالا پس از سال‌ها یکی‌یکی فرزندانش را پیدا می‌کند و این میان مخاطب را به دورهم جمع شدن یک خانواده دعوت می‌کند.

برزو نیک‌نژاد ، کارگردان این سریال در گفت‌وگویی از سختی کار در شرایط کرونایی، انتخاب بازیگران و همچنین فضای طنازانه و شوخی‌های سریال سخن گفت که در زیر می‌خوانید.

  • قطعاً خود کار در تلویزیون سختی دارد حتی در شرایط عادی هم کار سختی است. ماجرای کرونا باعث شد همه این سختی‌ها چند برابر شود و حتی همه با استرس کار کنند. مثلاً اگر زمانی سکانسی داشتیم که دو نفر کنار هم بودند و یکی عطسه می‌زد، همه از هم فرار می‌کردند.
  • برخی از بازیگران مثل الهام اخوان و امیر کاظمی کرونا گرفتند و مجبور شدیم چند روزی به آن‌ها استراحت بدهیم. سکانسی با حضور حسن پورشیرازی داشتیم که بخشی را ضبط کردیم و بخشی دیگر را به دلیل مشکل چشم و این‌که لازم بود برای معاینه برود، نتوانستیم از او استفاده کنیم و در سکانس بعدی صبح روز بعد بدون این‌که او را ببینیم صدایش را می‌شنویم. با این حال مشکلات کرونا سختی کار ما را بالا برد اما سعی کردیم در عین این سختی‌ها سریال را به پخش برسانیم مثلاً خود من هم مبتلا شدم درحالی‌که نتوانستم خودم را تعطیل کنم.
  • اگر قرار است کسی را بخندانیم، موقعیتی که آدم‌ها در آن هستند تاثیر زیادی دارد. مثلاً اگر در یک جشن عروسی باشند راحت‌تر با هر موضوع طنزی لبخند بر لب شان می‌آید و می‌خندند تا این‌که در موقعیت تلخ و پراسترسی باشند. الان هم شرایط معیشتی مردم و زندگی این‌جوری نیست که اطمینان داشته باشیم آمادگی خندیدن دارند. ما در سریال «باخانمان» تماشاگر را آماده می‌کنیم برای خنداندن و قرار نیست در همه موقعیت‌ها بخندند اما زمینه‌سازی‌هایی می‌کنیم تا لحظاتی را شاد باشد.
  • در انتخاب بازیگران، سعی کردم به ترکیب متفاوتی برسم که اگر تماشاگر سریالی می‌بیند، دچار تردید نشود که این سریال جدید است یا خیر چون آن‌قدر برخی بازیگران در کمدی‌ها حضور یافته‌اند که مخاطب ابتدا دچار سوال می‌شود که دارد یک سریال جدید می‌بیند یا بازپخش است. از طرف دیگر برخی از ما فکر می‌کنیم کمدی یعنی برخی از عزیزانی که کمدین هستند کنار هم قرار بگیرند و بعد می‌خواهیم بر اساس تلاش کمدین تماشاگر را بخندانیم.
  • از کمدی خسته‌ام چون خنداندن خیلی سخت است و همین که یک سکانسی یا نکته‌ای در سریال به کسی بربخورد فکر می‌کنم من یک جای کار اشتباه کرده‌ام. اگر یک ماما از یک دیالوگ سریال من دلخور می‌شود، من هم ناراحت می‌شوم و این دلخوری‌ها خود به خود این را می‌گوید که کمدی ساختن سخت است. راضی نیستم کسی از سریالم ناراحت شود مردم حق دارند از اثر من راضی باشند یا نباشند اما من راضی نیستم کاری بسازم که کسی دلخور شود.
  • «دودکش» در مرحله نگارش است و خانم زینب تقوایی، تهیه‌کننده سریال باید تصمیم بگیرند چه زمانی وارد تولید شود. با این حال من همان زمان که فصل اول سریال را نوشتم، سعی کردم یک کمدی بنویسم که مردم با آن بخندند و لحظاتی شاد داشته باشند. لحظات احساسی و تلخ هم داشت و خیلی دوست داریم با فصل دوم این سریال یک بار دیگر مردم لبخند بزنند.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند