جشنواره فیلم فجر

اگر درک دقیقی از هنر و تجربه دارید نامزد هنر و تجربه را اعلام کنید!

به گزارش باکس افیس ایران: کریم لک زاده با طرح سوالی از هئیت داوران جشنواره فیلم فجر گفت: اگر درک دقیقی از هنر و تجربه گرایی دارید لطفا نامزد هنر و تجربه را از بین این لیست ۱۶ تایی معرفی کنید.

کریم لک زاده کارگردان «شیرجه بزرگ» که با این فیلم در بین ۶۲ اثر حائز شرایط سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بود درباره عدم توجه به فیلم‌های تجربه گرا در لیست نامزد شده گفت: صحبت هایم را با طرح چند سوال از دست اندرکاران این موضوع انجام می‌دهم. به عنوان اولین سوال می‌گویم اگر درک دقیقی از هنر و تجربه گرایی دارید لطفا نامزد هنر و تجربه را از بین این لیست ۱۶ تایی معرفی کنید؟

وی افزود: سوال بعدی این است که در واقع جایگاه فیلم‌های هنر و تجربه، در بین لیست نامزد شده جشنواره فیلم فجر کجاست؟ یعنی بین این‌ها کدام اثر را می‌خواهند نامزد هنر و تجربه کنند یا این هیئت داوری ۱۶ فیلم، اگر می‌خواهند بین این فیلم‌ها نامزد هنر و تجربه انتخاب کنند به صراحت می‌گویم نه درک دقیقی از هنر دارند و نه درک دقیقی از تجربه و تجربه، گرایی.

لک زاده گفت: وقتی می‌توانستند بیست فیلم را نامزد کنند، ولی ۱۶ فیلم را انتخاب کردند این خساست شبیه یک نوع فرمانبری چشم و گوش بسته آن هاست.

این کارگردان بیان کرد: به چند نکته دیگر اشاره می‌کنم؛ به لیست فیلم‌ها نگاه کنید ببینید محصول کجا هستند! دو نفر از هیئت داوران یعنی نیما جاویدی و بهرام توکلی جزو هیئت تایید فیلمنامه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم هستند آیا این درست است آن‌هایی که فیلمنامه فیلم اول را در مرکز گسترش تایید می‌کنند خودشان هم برای انتخاب فیلم اول در جشنواره فیلم فجر عضو هیئت داوران باشند آیا این موضوع تاثیرگذار نیست؟!

لک زاده گفت: شاید اشتباه از طرف من است که فکر می‌کنم جشنواره‌ای مانند فیلم فجر می‌تواند جایگاهش شکل متنوعی از سینما باشد و شاید توهم من فیلمساز است که فکر می‌کنم فیلمی می‌تواند ساخته شود که شبیه فیلم‌های دیگر نباشد، اما بخشی از سینما باشد.

وی با اشاره به اینکه حداقل حق نمایش را از برخی فیلم‌ها دریغ نمی‌کردی، اظهار کرد: من به دیگر فیلم‌ها کاری ندارم، ولی در مورد فیلم خودم می‌دانم این فیلم تجربه گرا که برای آن زحمت زیادی کشیده شده حداقل لایق دو نمایش برای اصحاب رسانه است چرا این را هم از ما دریغ کردند؟!

لک زاده در پایان گفت: من در انتظار نامزد‌های هنر و تجربه، می‌نشینم و می‌خواهم ببینم با چه رویی به کدام از این فیلم‌ها می‌خواهند جایزه هنر و تجربه بدهند؟


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند