اسپایک لی

ترامپ شبیه هیتلر است

به گزارش باکس افیس ایران: شب پیش اسپایک لی فیلمساز برجسته در مراسمی مجازی از سوی حلقه منتقدان فیلم نیویورک با دریافت یک جایزه ویژه تجلیل شد.

در مراسم اهدای جوایز حلقه منتقدان فیلم نیویورک، اسپایک لی یک جایزه ویژه برای فیلم کوتاهش «نیویورک نیویورک» که در دوره پاندمی فیلمبرداری شد، دریافت کرد.

پس از آنکه مارتین اسکورسیزی این جایزه را به وی اهد کرد، وی در سخنرانی پذیرش جایزه‌اش ترامپ و هوادارانش را که به کنگره حمله کردند از قلم نینداخت.

وی در این باره گفت: این یک روز بسیار غم‌انگیز در تاریخ آمریکا بود.

او به صراحت افزود: همه دنیا حالا دارند به آمریکا که به عنوان مهد دموکراسی خوانده می‌شود می‌خندند، ما اکنون در یک دوراهی هستیم… و همه باید در امنیت باشند. این یک بازی نیست… این افراد اسلحه و مهمات به دست آورده‌اند. از خدا می‌خواهم که اشتباه کنم، اما مردمی هستند که دارند برای این مزخرفات کشته می‌شوند. این رییس جمهور نارنجی (ترامپ) در تاریخ با افرادی مانند هیتلر مقایسه خواهد شد.

وی یادآوری کرد همه آنهایی که هنوز در کنار ترامپ ایستاده‌اند سمت اشتباه تاریخ را انتخاب کرده‌اند.

اسپایک لی همچنین از حلقه منتقدان فیلم نیویورک برای دریافت این جایزه تشکر کرد. وی درباره حرفه‌اش هم گفت که هیچ وقت فقط خودش سازنده یک کار نبوده و از همه افرادی که از روز ورودش به مدرسه فیلم نیویورک در پشت و جلوی دوربین به او کمک کردند تشکر کرد. وی افزود: همه ما، به عنوان آمریکایی‌های واقعی، باید واقعاً به آنچه مهم است فکر کنیم.

اسپایک لی این ویدئو را روز ۶ ژانویه که همان روز حمله هواداران ترامپ به کنگره بود ضبط کرده بود.

در این مراسم فیلم دیگر لی که سال ۲۰۲۰ دیده شد یعنی «۵ قطره خون» هم دو جایزه برد که یکی جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای دلروی لیندو و دیگری جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل بود که به چادویک بوزمن فقید تعلق گرفت.

در این مراسم جایزه بهترین فیلم از سوی بونگ جون هو که سال پیش از همین انجمن برای «انگل» به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان سال انتخاب شده بود، به فیلم برنده امسال یعنی «گاو اول» اهدا شد. وی گفت کلی ریچارد سازنده این فیلم همیشه کارهای زیبایی خلق کرده و افزود: من بارها فیلم‌های ظریف او را دیده‌ام. همه آنها بینشی عمیق از وضعیت انسان را نشان می‌دهند.

فرانسیس مک دورماند بازیگر فیلم «سرزمین آوارگان» نیز جایزه بهترین کارگردان را به کلوئی ژائو کارگردان این فیلم اهدا کرد.

سیدنی فلانیگان برای «هرگز به‌ندرت گاهی همیشه» جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل هم به ماریا باکالووا برای «بورات ۲» اهدا شد.

این هشتاد و ششمین دوره برگزاری مراسم حلقه منتقدان فیلم نیویورک بود که اسامی برندگانش را پیشتر اعلام کرده بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند