محسنی نسب

ابراز خوشحالی آقای کارگردان از حذف هیات انتخاب جشنواره فجر

به گزارش باکس افیس ایران: محسنی نسب کارگردان سینما گفت: متاسفانه بودجه کلانی از سهم سینمای ایران به جشنواره اختصاص پیدا می‌کند.

محسن محسنی نسب کارگردان سینما در پاسخ به این سوال که آیا نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال می‌تواند الگویی برای سال‌های بعد باشد، گفت: برگزاری جشنواره طی سال‌های اخیر اصلا خوب نبود. در دهه شصت و هفتاد جشنواره فجر قالب جشن را داشت. یعنی مسئولان جشنواره آن زمان شرایطی ایجاد کرده بودند که تمام فیلم‌های ساخته شده نمایش داده می‌شد و در هفته دوم اسامی فیلم‌هایی که کاندیدا شده بودند را اعلام می‌کردند. این باعث شده بود که همه سینمای ایران درگیر شوند و شور و هیجان فراوانی مشاهده شود. جو بسیار مثبتی بر فستیوال حاکم بود و از همه مهمتر هیئت انتخاب مفهومی نداشت.

وی افزود: در نیمه دهه هفتاد به بعد گروهی که در حوزه فرهنگ سر کار بودند، تلاش کردند تعدادی از سینماگران را حذف کنند. در نتیجه این افراد شرایطی چون هیئت انتخاب را به وجود آوردند و این باعث شد سینما مافیایی شود و وضعیت فلاکت باری به وجود بیاید. متاسفانه این روند تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

این کارگردان ادامه داد: اینکه در جشنواره سی و نهم فیلم فجر هیئت انتخاب را حذف کردند، اتفاق بدی نیست و باید در سال‌های آینده هم این اتفاق رخ دهد. باید تمام فیلم‌های تولید شده را در سطح گسترده‌تر نمایش دهند و بعد هیئت داوران از بین آن‌ها کاندیدا‌ را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جشنواره فیلم فجر امسال برگزار شد، گفت: بسیاری از پیشکسوت‌ها و اساتید مورد احترام سینما با برگزاری جشنواره مخالفت کردند؛ چراکه جشن وقتی اتفاق می‌افتاد که شادی باشد، اما زمانی که سینمای ما به علت نبود فروش و نداشتن امکانات رفاهی و مادی با مشکلات فراوانی روبرو است، برگزاری آن معنایی ندارد. البته اگر بدون هزینه باشد استقبال می‌کنیم، اما متاسفانه بودجه کلانی از سهم سینمای ایران را به خودش اختصاص می‌دهد که می‌توانست به جای این اسراف کاری، بین اهالی سینما به خصوص کم درآمد‌ها و بی درآمد‌ها تقسیم شود.

محسنی نسب در پایان عنوان کرد: امیدواریم حالا که برگزاری جشنواره راه افتاده است، وضعیت کرونا به نحوی باشد که نمایش فیلم انجام شود و چرخه سینما بچرخد. مردم به سینما می‌روند و شادی و نشاط بین مخاطبان شکل می‌گیرد. همه این اتفاقات باعث می‌شود سینما از وضعیت بحرانی کنونی خارج شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند