فروش

کاهش چشمگیر فروش «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴»

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم سینمایی «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» در هفته دوم اکران، افت فروش ۶۷ درصدی را رقم زد.

فیلم سینمایی «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» در هفته اخیر ۵.۵ میلیون دلار فروخت تا هالیوود همچنان برای گذر از بدترین سال خود به دلیل ویروس کرونا ناتوان باشد.

فروش این فیلم ابرقهرمانی در گیشه داخلی به ۲۸.۵ میلیون دلار و در گیشه خارجی به ۹۰ میلیون دلار رسید.کمپانی برادران وارنر در اقدامی غیرمنتظره این فیلم را همزمان در سینما‌ها و شبکه HBO Max منتشر کرد؛ چرا که کووید ۱۹ باعث شد سینماهای بازار‌های مهم تعطیل شوند.

فیلم «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» در کشور استرالیا مورد استقبال نسبی قرار گرفته است، اما این دنباله ابر قهرمانی در مارکت‌های آسیایی مثل چین موفق نبوده است. این فیلم در مقایسه با هفته گذشته ۶۷ درصد کاهش درآمد داشته که حتی در شرایط کرونایی هم عملکرد ضعیفی محسوب می‌شود. برای مثال انیمیشن «غارنشین ها: یک عصر جدید» که با ۲.۲ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفت، در این هفته ۲۵ درصد افزایش فروش نسبت به هفته گذشته داشته است. فروش این انیمیشن تا روز یکشنبه از مرز ۱۱۵ میلیون دلار در گیشه جهانی عبور کرده است. بخش مهمی از درآمدزایی این فیلم از گیشه چین بود.

دیگر انیمیشن هالیوودی که در چین موفق بوده، محصول مشترک دیزنی و پیکسار به نام «روح» است که ۱۳.۷ میلیون دلار در هفته دوم اکران فروخته است.

فیلم «اخبار جهان» با بازی تام هنکس هم با ۱.۷ میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفته است. این فیلم هم کاهش فروش ۲۵ درصدی را تجربه کرد. «شکارچی هیولا» فیلمی که در گیشه چین جنجال آفرین شد هم در جایگاه چهارم پرفروش‌ها قرار گرفت و رتبه پنجم هم به «فاتال» رسید.

مدتی پیش بود که به صورت رسمی اعلام شد فروش گیشه هالیوود در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش ۸۰ درصدی داشته و این نسبت در مجموع کشور‌های جهان نیز ۷۰ درصد است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند