جشنواره فیلم

جشنواره فیلم برلین به دلیل کرونا در دو مرحله برگزار می‌شود

به گزارش باکس افیس ایران: برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین برنامه خود را برای برگزاری هفتاد و یکمین دوره این رویداد اعلام کردند.

جشنواره فیلم برلین تایید کرد که برگزاری یک رویداد مجازی در ماه فوریه را لغو کرده است. تغییرات مهمی در نسخه هفتاد و یکم این رویداد صورت گرفته و قرار است در دو مرحله برگزار شود.

در مرحله اول از یکم تا پنجم ماه مارس ۲۰۲۱ که فیلم‌های بخش اصلی نمایش داده می‌شوند، جشنواره برلین به صورت مجازی خواهد بود. بازار فیلم اروپا نیز همزمان با این جشنواره به صورت مجازی است. یک رویداد حضوری و فیزیکی نیز در ماه ژوئن برای عموم در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های این جشنواره در ماه فوریه منتشر خواهد شد. هیئت داوران بین المللی فیلم‌های بخش رقابتی ماه مارس را نگاه خواهند کرد و نهایتا برندگان جوایز را مشخص می‌کنند.

دبیر هنری جشنواره فیلم برلین گفت: در پاسخ به شرایط و زمانی که در آن زندگی می‌کنیم، تصمیم گرفتیم رویداد را به دو بخش تقسیم کنیم که البته کاملا به یکدیگر مرتبط هستند.

این جشنواره قرار بود به صورت فیزیکی از ۱۱ تا ۲۱ فوریه برگزار شود، اما افزایش میزان مبتلایان کرونا در آلمان باعث شد که در این باره تصمیم دیگری گرفته شود. صحبت‌هایی برای برگزاری این جشنواره در ماه آوریل هم بود، اما دولت این کشور که بخش اعظم سرمایه این رویداد را فراهم می‌کند با این موضوع مخالفت کرد. بودجه سالانه برلیناله ۲۷.۲ میلیون یورو است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند