تیتانوس

بازگشت ۴۰۰ فیلم دوران طلایی سینمای ایتالیا روی پرده

به گزارش باکس افیس ایران: تیتانوس و آرای‌آی ۲ کمپانی ایتالیایی ۴۰۰ عنوان فیلم قدیمی این کشور را بازیابی و توزیع می‌کنند.

دو استودیوی ایتالیایی آثار دوران طلایی سینمای ایتالیا را بازیابی می‌کنند و به توزیع جهانی آنها می‌پردازند.

توافق‌نامه ارزنده‌ای که بین ۲ کمپانی تیتانوس و آرای‌آی منعقد شده شامل همکاری برای بازسازی و حفظ فیلم‌های محفوظ در آرشیو تیتانوس است که به عنوان گنجینه‌ای از کارهای اولیه استادان ایتالیایی از جمله فدریکو فلینی و فرانچسکو رزی و کلاسیک‌های لوکینو ویسکونتی می‌شود. آثار کالت ترسناک داریو آرجنتو و ماریو باوا نیز در این مجموعه جای دارند.

گفته شده این مجموعه شامل ترکیبی از فیلم‌های کلاسیک که خیلی از آنها این روزها بندرت دیده می‌شوند با بازی ستارگان فقید و زنده این کشور از آلبرتو سوردی گرفته تا مارچلو ماسترویانی و از سوفیا لورن تا جینا لولوبریجیدا و کلودیا کاردیناله می‌شود.

تیتانوس سال ۱۹۰۴ توسط گوستاوو لومباردو تاسیس شد و در دهه ۱۹۶۰ با مترو گلدوین مایر همکاری کرد. این کمپانی پس از تولید «پلنگ» در سال ۱۹۶۳ با بازی آلن دلون و کاردیناله که بودجه ساختش خیلی از برنامه پیش‌بینی شده فراتر رفت، بتدریج فعالیتش کاهش یافت و در دهه ۱۹۸۰ تولیداتش بسیار کم شد و بیشتر برای تلویزیون به تولید پرداخت.

«نان، عشق و رویاها» محصول ۱۹۵۳ ویتوریو دسیکا، «روکو و برادرانش» فیلم مشهور نئورالیست ویسکونتی محصول ۱۹۶۰، «کلاهبردار» از فیلم‌های اولیه فلینی محصول ۱۹۵۵ و نخستین فیلم ارمانو اولمی با عنوان «شغل» محصول ۱۹۶۱ از دیگر فیلم‌های این مجموعه هستند.

«پدیده»، «گربه‌ای با ۹ دم» و «پرنده با پرهای کریستال» ساخته داریو آرجنتو نیز در این مجموعه جای دارند.

از این مجموعه تاکنون ۱۷۴ عنوان بازیابی شده و با کیفیت عالی در اختیار کمپانی آرای‌آی قرار گرفته است.

اکنون بازسازی ۲۹ فیلم دیگر در دست اجراست که درام فرانچسکو رزی با عنوان «من مگالیاری» و درام عاشقانه والریو زورلینی با عنوان «دختری با چمدان» از سال ۱۹۶۱ از جمله آنها هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند