بوکر

«شاگی بین» رمان برنده جایزه بوکر، سریال می‌شود

به گزارش باکس افیس ایران: داستان «شاگی بین» که چندی پیش جایزه بوکر ۲۰۲۰ را از آن خود کرد، در یک سریال اقتباسی با فیلم‌نامه‌ای به قلم نویسنده کتاب، جلوی دوربین می‌رود.

دو شرکت فیلمسازی A۲۴ و اسکات رودین پروداکشنز امتیاز کتاب شاگی بین (Shuggie Bain) از داگلاس استوارت را به دست آورده و قرار است از آن یک سریال تلویزیونی بسازند.

استوارت نویسنده ۴۴ ساله اسکاتلندی- آمریکایی که شاگی بین را با الهام از دوران کودکی خود در گلاسکوی دهه ۸۰ میلادی طی ده سال نوشته، شخصا فیلمنامه این سریال اقتباسی را به رشته تحریر درمی‌آورد. اسکات رودین و الی بوش نیز تهیه‌کنندگی این پروژه تلویزیونی را برعهده خواهند داشت.

رمان شاگی بین یکی از آثار ادبی مهم سال ۲۰۲۰ است که چندی پیش جایزه معتبر بوکر را از آن خود کرد و توسط دو روزنامه تلگراف و لندن تایمز به عنوان کتاب سال انتخاب شد. این رمان از پرفروش‌های بازار جهانی کتاب نیز بود؛ قرار گرفتن در رتبه اول فهرست لس‌آنجلس تایمز و رتبه سوم نیویورک تایمز از فهرست کتابهای پرفروش، خود گواهی بر این مدعاست.

شاگی بین که در ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن- اسفند ۹۸) منتشر شد، همچنین از سوی چند نشریه شناخته شده از جمله نیویورک تایمز، واشنگتن پست، تایم، بی‌بی‌سی، گاردین، فایننشال تایمز، کرکاس ریویوز، ووگ، اِل و آبزرور نیز به عنوان یکی از بهترین کتابهای سال معرفی شده است. این رمان پرآوازه از جمله آثاری بود که به فهرست کوتاه جوایزی چون جایزه کتاب ملی در بخش داستانی، جایزه کرکاس و جایزه کتاب اول راه یافت و برای دریافت مدال اندرو کارنگی در بخش داستانی نامزد شد.

استوارت نویسنده این اثر گفت: از این که با همکاری A۲۴ و اسکات رودین پروداکشنز شاگی بین را جلوی دوربین می‌برم بسیار خوشحالم. این فرصتی‌ست تا شهر گلاسکو را با تمام سرسختی و روحیه مقاومی که دارد به تصویر کشیده و از عشق و امید جاری بین شاگی و اگنس تجلیل کنیم.

A۲۴ و اسکات رودین پروداکشنز نیز در واکنش به خبر ساخت این سریال گفتند: داگلاس استوارت یک نویسنده فوق‌العاده با استعداد و ماهر است. وی دنیای داستان و شخصیت‌هایش را با چنان اصالت، ریتم، جزئیات و احساساتی به تصویر می‌کشد که مشابهش به سختی در یک کتاب پیدا می‌شود، چه برسد به داستانی از یک رمان اولی. ما از همکاری با وی برای ارائه روایتی جدید از این داستان قدرتمند و تاثیرگذار، هیجان زده‌ایم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند