فیلم کوتاه

تجربه متفاوت نقش‌آفرینی در فیلم کوتاه «گوسفند»

به گزارش باکس افیس ایران: هومن بنایی بازیگر فیلم کوتاه «گوسفند» عنوان کرد که فرزند تئاتر است و در انتخاب نقش‌ها دقت می‌کند.

هومن بنائی بازیگر فیلم کوتاه «گوسفند» به کارگردانی مهران قریشی و تهیه‌کنندگی فرید ابراهیمی درباره این اثر گفت: وقتی فیلمنامه را مطالعه کردم متوجه شدم که فیلم پرزحمتی است و نیاز به تمرکز بالا برای احیای کاراکتر غلام دارد که یک سلاخ بود متوجه شدم باید تلاش بسیاری کنم تا به نقش برسم. تصور کنید که در صحنه‌ای باید لاشه گوسفندی را سلاخی می‌کردم که حتی عوامل پشت صحنه هم طاقت تماشای این لحظات را نداشتند. به هنگام بازی باید در طویله گوسفندی را با تمام سختی‌ها کنترل می‌کردم که در آغوشم آرام بگیرد و چند برداشت ادامه می‌دادیم. حتی مجبور شدم در صحنه‌ای سرم در آبخوری گوسفندان فرو کنم. از همین رو تمام تلاش خودم را کردم تا غلام به یک شخصیت تبدیل شود.

وی افزود: فیلمبرداری در ناحیه‌ای دورافتاده و بسیار بکر از استان تهران انجام شد و همین موضوع در شکل‌گیری درست شخصیت در بازیگر نقش اصلی آن موثر بود. اصلاً تصور نمی‌کردم که در نزدیکی پایتخت چنین لوکیشن بکر و دست نخورده‌ای وجود داشته باشد، علاوه بر این نقشی که در فیلم کوتاه «گوسفند» برعهده داشتم بسیار برایم جذاب بود و برای اینکه مهران قریشی کارگردان این فیلم کوتاه نماهای مطلوبش را ثبت کند، تلاش بسیاری کردم و امیدوارم که کار خوبی شده باشد.

بنائی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایلی که بازی در این نقش را قبول کردم این بود که تاکنون تجربه‌ای مشابه آن نداشتم و اولین بار بود که چنین نقشی را ایفا می‌کردم. از نظر من یک موضوع و سوژه را می‌شود به اشکال مختلف به فیلمنامه تبدیل کرد اما نخستین چیزی که نظرم را جلب کرد تفاوتی بود که در نوع نگرش به یک سوژه اجتماعی و دوم زیر متن فیلم که نوع جدیدی از دگرگونی‌ها بود، داشت و با دقت به آن پرداخته‌شده بود. من به شخصه این فیلم را بسیار دوست دارم و از همان مراحل اول مطالعه فیلمنامه برایم تاثیرگذار بود. در انتخاب نقش‌ها دقت فراوانی دارم و این باعث می‌شود تقریباً از کارهایم رضایت داشته باشم و افسوس نخورم که چرا این نقش را بازی کردم. به همین دلیل برای ایفای نقش انرژی زیادی صرف می‌کنم و امیدوارم که این زحمات دیده شود. من فرزند تئاتر هستم و همین باعث می‌شود خیلی در انتخاب و ایفای نقش‌ها حساس باشم.

این بازیگر در پایان با اشاره به دیگر فعالیت‌های خود گفت: در حال مطالعه ۲ فیلمنامه کوتاه هستم که هر ۲ اثر در مراحل پیش تولید هستند و اگر محدودیت‌های کرونا اجازه دهد تا پایان سال ساخته می‌شوند. حدود ۲ سال است که خاطره‌نگاری می‌کنم و این مجموعه در قالب یک کتاب با نام «کثیف‌ترین ماهی‌تابه دنیا» در سال آینده توسط انتشارت «آماره» به چاپ می‌رسد. فیلمنامه «یکشنبه» را سال گذشته نوشته‌ام و در حال بازنویسی آن هستم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند