کامبوزیا پرتوی

بزرگانمان یک به یک می روند…

به گزارش باکس افیس ایران: منیژه حکمت که حدود سی سال پیش در فیلم «گربه آوازه‌خوان» با کامبوزیا پرتوی همکاری کرده است، هم از درگذشت این هنرمند متاسف و اندوهگین است و هم از عملکرد مسئولان در کنترل شیوع کرونا گِله دارد.

این کارگردان سینما می‌گوید: چه روزهای غم‌انگیز و دردناکی را سپری می‌کنیم. هر روز صبح‌مان با یک خبر ناگوار آغاز می‌شود. هنوز داغ یک همکار تازه است که همکار دیگری را از دست می‌دهیم.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما ادامه می‌دهد: باورتان نمی‌شود اما از دنیای مجازی بیزار شده‌ام. از اینکه هر روز باید عکس یکی از بزرگان و دوستان‌مان را که از دست داده‌ایم، منتشر کنیم و تسلیت بگوییم.

او با ابراز تاسف از اینکه در چند وقت اخیر چندین تن از هنرمندان نام‌آور کشورمان را به دنبال ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم، اضافه می‌کند: بزرگان‌مان یک به یک می‌روند و هیچ کاری از دست‌مان بر نمی‌آید جز اینکه نظاره گر و سوگوار رفتن‌شان باشیم.

حکمت سپس از ویژگی‌های مثبت کامبوزیا پرتوی یاد می‌کند و می‌گوید: همیشه پاسخگو بود؛ هر زمان که درباره فیلمنامه‌ای از او هم‌فکری و مشورت می‌خواستید، همواره با صبوری و حوصله به شما مشاوره می‌داد. همیشه برای همکاران خود وقت و انرژی می‌گذاشت. کمتر کسانی را داریم که جایگاهی در حد و اندازه او داشته باشند و این گونه برای همکاران خود وقت بگذارند.

او از پرتوی به عنوان فیلمنامه‌نویسی بی‌بدیل یاد می‌کند و ادامه می‌دهد: آثار بسیار ارزشمندی از خود به جای گذاشته است و جایش در سینمای ما قطعا بسیار خالی خواهد بود.

حکمت با یادآوری تجربه شیرین خود از همکاری با کامبوزیا پرتوی در فیلم «گربه آوازه خوان» می‌گوید: آن تجربه که سی سال پیش اتفاق افتاد، نقطه عطفی بود و دوستی خانوادگی ما را در پی داشت. روزهای خوشی را داشتیم که حالا فقط خاطره‌اش با ما مانده است.

این سینماگر در پایان سخنان خود با ابراز تاسف از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور ادامه می‌دهد: متاسفم که مسئولان آن اندازه که باید و شاید برای بریدن زنجیره ابتلای این ویروس کاری نمی‌کنند و این چنین است که هر روز شاهد از دست رفتن تعداد زیادی از هموطنان خود هستیم و خانواده‌های زیادی داغدار عزیزان خود می‌شوند.

گفتنی است: هر دو دختر منیژه حکمت، پگاه و مهشید آهنگرانی در فیلم «گربه آوازه‌خوان» حضور داشته‌اند و این فیلم، اولین تجربه پگاه آهنگرانی در سینماست.

کامبوزیا پرتوی، کارگردان این فیلم که در کارنامه هنری خود آثار دیگری همچون «گلنار» ، «ماهی»،«کافه ترانزیت»،«بازی بزرگان»،«کامیون» و … را دارد، روز سه شنبه ۴ آذر ماه درگذشت، او برای عمل قلب به بیمارستان رفته بود و آنجا به کرونا مبتلا شد و از دنیا رفت.

او در کارنامه هنری خود، نگارش فیلمنامه‌هایی همچون «دایره»،«گل پامچال»، «من ترانه ۱۵ سال دارم»،«فِراری»،«محمد رسول‌الله» و … را دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند