جشنواره بین المللی

جشنواره فیلم برلین در تدارک برگزاری حضوری

به گزارش باکس افیس ایران: جشنواره بین المللی فیلم برلین در حال برنامه ریزی برای برگزاری به صورت حضوری و با کاهش شمار تعداد فیلم ها در سال آینده میلادی است.

هفتاد و یکمین جشنواره بین المللی فیلم برلین طبق برنامه قرار است از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ فوریه برگزار شود و بر اساس اعلام مسئولان این رویداد سینمایی برای تصمیم گرفتن درباره لغو جشنواره در سایه شیوع ویروس کرونا، هنوز خیلی زود است.

در دوره آتی جشنواره فیلم برلین، بلیت نمایش فیلم های از قبل رزرو خواهند شد و ظرفیت سالن های نمایش نیز باید بین ۴۵ تا ۵۰ درصد و بر اساس قوانین فاصله گذاری اجتماعی باشد.

جشنواره برلین تائید کرده که بخش مسابقه اصلی و بخش جدید «Encounters» که در سال ۲۰۲۰ ایجاد شد، بدون تغییر برگزار خواهند شد اما بخش های بزرگ تر چون نسل و پانورامای این رویداد سینمایی با شمار کمتری از آثار سینمایی همراه خواهد بود.

بازار فیلم اروپا (EFM) که سالانه و در جریان جشنواره برلین برگزار می شود نیز در دوره آتی خود به صورت ترکیبی از رویدادهای فیزیکی و مجازی و با محدودیت هایی برپا خواهد بود.

سخنگوی برلیناله اعلام کرده است: «جشنواره برلین قصد دارد به صورت رویدادی فیزیکی در فوریه ۲۰۲۱ بزگرار شود و نمایش های عمومی و نمایش های ویژه رسانه ها طبق روال همیشه برپا خواهد بود اما دسترسی مخاطبان به سینما تنها از طریق صندلی های رزرو شده امکان پذیر است. سلامت و ایمنی مخاطبان و میهمانان مطمئنا اولولیت نخست ماست و با وضع دستورالعمل های گسترده کرونایی سلامت و ایمنی حاضران در جشنواره را تضمین خواهیم کرد. امیدواریم قوانین کنونی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا موثر واقع شود و محدویت های سفری نیز تسهیل شود. اگر قرار باشد برلین ۲۰۲۱ را لغو کنیم این تصمیم باید با موافقت کلی مقامات اتخاذ شود و مسلما در مقطع زمانی کنونی برای تصمیم گرفتن درباره چنین قدم بزرگی خیلی زود است».

جشنواره بین المللی فیلم برلین سالانه با فروش ۳۰۰ هزار بلیت و میزبانی از ۵۰۰ هزار نفر، بزرگ ترین جشنواره سینمایی جهان است که از زمان آغاز به کار در سال ۱۹۵۱ به صورت مستمر برگزار شده است.

آلمان نیز همچون سایر کشورهای اروپایی در شش هفته گذشته با افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا درگیر بوده و روز گذشته ۲۳ هزار ابتلا و ۲۹۶ کشته در این کشور گزارش شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند