مستند

مستند «کودکی ناتمام» آماده پخش شد

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان و مستند ساز ایرانی با اعلام این خبر که مستند تازه‌اش با عنوان «کودکی ناتمام» آماده نمایش است اعلام کرد در میانه اوج و فرود کرونا منتظر روزنه‌ای برای امکان نمایش مناسب این اثر است.

مستند «کودکیِ ناتمام» نام فیلم جدید ناصر صفاریان است که درباره شعر کودک در سال‌ها و فضای پس از انقلاب ساخته شده است.

علی‌اکبر زین‌العابدین (پژوهش‌گر و نویسنده کودک) با همراهی صفاریان امور پژوهشی و گفت‌وگوهای فیلم را انجام داده و مصطفی رحمان‌دوست، علی‌اصغر سیدآبادی، شکوه قاسم‌نیا، ناصر کشاورز و بیوک ملکی، به عنوان صاحب‌نظر و شاعر کودک و نوجوان در فیلم حضور دارند.

صفاریان که پیش از این، به‌جز ساخت مستندهایی درباره فروغ فرخ‌زاد و احمدرضا احمدی و…، مستند «شب شیدایی» را هم درباره تاریخ ترانه در ایران ساخته است، درباره فیلم جدیدش گفت: قصدم این بود که فیلمم درباره سیر تاریخی شعر کودک در ایران باشد و روایتِ این مسیر در دل تاریخ و مبتنی بر نگاهی تحقیقی و اطلاع‌رسان. بر همین خط اصلی هم پیش رفتیم و آبان‌ماه نودوهفت بود که تدوین‌مان نهایی شد؛ ولی در گذر زمان، حالا می‌خواستم فیلم چیز دیگری باشد و چیز دیگری بگوید. ماه‌ها با خودم کلنجار رفتم و تردید داشتم که فیلم را تمام‌شده حساب کنم یا دوباره بروم سراغش. در نهایت، آن نسخه را که به لطفِ دوستِ تدوین‌گر، سلمه اربابون، فیلم بدی هم نشده بود ولی از حیث محتوا به دلم نمی‌نشست کنار گذاشتم و نسخه جدیدی را در کنار دوست تدوین‌گر دیگری آماده کردیم؛ نسخه‌ای که دیگر روایت‌گرِ سیرِ تاریخی نیست و علاوه بر مطرح کردن حرف‌هایی درباره شعر کودک، درباره حال و هوا و فضای شعر کودک در سال‌های مورد نظر است.

وی که تهیه‌کنندگی این فیلم را هم، مانند آثار پیشینش خودش به عهده دارد افزود: این روزها در حال آماده‌سازی مقدمات عرضه فیلم هستم و پس از پایان دوره چهارساله تولید فیلم، در میانه اوج و فرود کرونا منتظر روزنه‌ای هستم تا امکان نمایش مناسب فراهم شود.

صفاریان ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون (۱۳۹۹) مشغول به ساخت فیلم هستم که مدت زمان آن هم ۵۴ دقیقه است. عوامل ساخت مستند «کودکیِ ناتمام» عبارتند از: طرح و کارگردانی: ناصر صفاریان، پژوهش و گفت‌وگو: علی‌اکبر زین‌العابدین با هم‌راهیِ ناصر صفاریان، تدوین: بابک بهرام‌بیگی، تصویر: رضا عبیات، پالایش و هم‌آهنگیِ تصویر: رضا تیموری، صدا: مازیار شیخ‌محبوبی، پالایش و هم‌آهنگیِ صدا: مهرشاد ملکوتی، عکس: پریسا پرستویی، با حضور: مصطفی رحمان‌دوست، علی‌اصغر سیدآبادی، شکوه قاسم‌نیا، ناصر کشاورز و بیوک ملکی،.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند