اسکوبی-دو

کن اسپیرز خالق «اسکوبی-دو» درگذشت

به گزارش باکس افیس ایران: کن اسپیرز خالق انیمیشن «اسکوبی-دو» در ۸۲ سالگی درگذشت.

کن اسپیرز از خالقان سریال انیمیشن محبوب «اسکوبی-دو» و از ‌موسسان شرکت تهیه روبی-اسپیرز در کنار جو روبی، در ۸۲ سالگی درگذشت.

کوین اسپیرز پسر او گفت اسپیرز به خاطر مشکلات ایجاد شده به دلیل بیماری دمانس اجسام لویی از دنیا رفت.

کوین اسپیرز گفت: کن همیشه به خاطر هوش، داستان‌سرایی، وفاداری به خانواده و اخلاق کاری قوی‌اش در یادها خواهد ماند. کن نه تنها اثری بلندمدت روی خانواده‌اش گذاشت، بلکه به عنوان هم‌خالق «اسکوبی-دو» بر زندگی خیلی‌ها اثر گذار بود. کن در تمام طول عمرش برای ما یک الگو بود و در قلب‌های‌مان زنده خواهد ماند.

اسپیرز که دوازدهم مارس ۱۹۳۸ به دنیا آمده بود، در لس‌آنجلس کالیفرنیا بزرگ شد و با پسر ویلیام هانا تهیه‌کننده انیمیشن دوست شد. او بعداً در شرکت هانا به عنوان تدوین‌گر صدا استخدام شد.

او در حالی که در بخش صدا کار می‌کرد با جو روبی آشنا شد و آنها شراکت نویسندگی موفق خود را آغاز کردند. آنها با هم، برای هانا نمایش‌های تلویزیونی نوشتند و برای شرکت تهیه تلویزیونی مارتی کرافت و دوپتی-فرلنگ انترپرایزز محتوا تولید کردند.

اسپیرز و روبی سریال‌های انیمیشن محبوب «اسکوبی-دو، کجایی!»، «داینوموت»، «سگ پدیده» و «جبرجا» را برای هانا و «بارکلی‌ها» و «گربه‌های شکاری» را برای دوپتی-فرلنگ تولید کردند.

فرد سیلورمن رییس بخش برنامه‌های کودک شبکه سی‌بی‌اس هر دوی آنها را در اوایل دهه هفتاد میلادی برای نظارت بر کارتون‌های صبحگاهی شنبه سی‌بی‌اس استخدام کرد و وقتی سیلورمن به ای‌بی‌سی رفت، آنها هم با او رفتند. اسپیرز همچنین مشاور داستان سریال تلویزیونی «سیاره میمون‌ها» سال ۱۹۷۴ بود.

در سال ۱۹۷۷ اسپیرز و روبی استودیوی خودشان را با عنوان روبی-اسپیرز پروداکشنز خلق کردند. آنها چند سریال انیمیشن از جمله «سوپرمن»، «آلوین و چیپمانکس»، «میستر تی» و «ساعت کمدی-ماجراجویی مرد پلاستیکی» را خلق کردند.

شرکت تفت انترتینمنت که کمپانی مادر شرکت هانا یعنی هانا-باربرا بود شرکت روبی-اسپیرز پروداکشنز را خرید. در نهایت در سال ۱۹۹۱ شرکت ترنر برادکستینگ این کمپانی و همچنین هانا-باربرا را خرید.

روبی روز بیست‌وششم آگوست از دنیا رفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند