امیلیا کلارک

هیو لوری و امیلیا کلارک صداپیشه انیمیشن اقتباسی شدند

به گزارش باکس افیس ایران: در اقتباسی که از کتابی مشهور از تری پرچت به عمل می‌آید هیو لوری و امیلیا کلارک صداپیشگی می‌کنند.

هیو لوری بازیگر بریتانیایی برنده سه جایزه گلدن گلوب از جمله برای «خانه» و امیلیا کلارک بازیگر «بازی تاج و تخت» از صداپیشگان یک انیمیشن بلند با عنوان «موریس شگفت‌انگیز» خواهند بود.

در گروه صداپیشگان این انیمیشن که با اقتباس از اثری به همین نام نوشته تری پرچت فقید نویسنده مشهور بریتانیایی تهیه می‌شود، دیوید تولیس (از فیلم «زن شگفت‌انگیز»)، همیش پاتل (از فیلم «دیروز»)، جما آرترتون (بازیگر «ویتا و ویرجینیا») و هیو بونِویل (بازیگر «دانتون ابی») نیز حضور خواهند داشت.

کارگردانی این فیلم را توبی جنکیل و فلورین وسترمان برعهده دارند.

این فیلم اقتباسی از یک کتاب پرفروش است که سال ۲۰۱۱ منتشر شد و بخشی از داستان مجموعه کتاب‌های مشهور «دیسک‌ورلد» است. این کتاب که داستانی فولکلوریک را روایت می‌کند برنده مدال کارنگی شده و به عنوان بهترین کتاب کودک بریتانیا شناخته می‌شود.

داستان کتاب درباره یک گربه زنجبیلی خیابانی است که یک روش عالی برای کلاهبرداری بلد است. او با بچه‌ای آشنا می‌شود که نی می‌زند و با گروه موش‌های سخنگو دوست می‌شود. وقتی آنها به شهر بلینتز می‌رسند بازی به ضررشان تمام می‌شود.

این فیلم محصول مشترک شبکه اسکای بریتانیا، کمپانی اولیس آلمان و استودیو راکت مستقر در هامبورگ و کمپانی جنتیل‌اور میدیا بریتانیا خواهد بود. این انیمیشن با حمایت بنیاد پرچت ساخته می‌شود.

این فیلم قرار است سال ۲۰۲۲ در بریتانیا توسط «اسکای سینما» اکران شود.

پرچت که سال ۲۰۱۵ درگذشت نویسنده ۴۱ رمان برای کودکان بود. از آثار وی بیش از ۹۰ میلیون نسخه به فروش رفته و به ۳۷ زبان ترجمه شده است. او سال ۲۰۰۹ مقام شوالیه دریافت کرد و جایزه فانتزی جهانی برای یک عمر دستاورد نویسندگی سال ۲۰۱۰ به او اهدا شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند