محمد نقوی

آلبوم تک‌نوازی «لب خاموش» منتشر شد

به گزارش باکس افیس ایران: آلبوم «لب خاموش» به آهنگسازی و نوازندگی نی محمد نقوی و دف‌نوازی حامد علیپور در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«لب خاموش» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار منتشر شده در بازار فروش محصولات موسیقایی است که به آهنگسازی و نوازندگی محمد نقوی و نوازندگی دف حامد علیپور در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران منتشر شد.

«سرمست (چهارگاه)»، «وصال (ماهور)»، «هانیه (همایون)»، «فغان (افشاری)»، «شور (تک نوازی دف)»، «سوز ساز (دشتی)»، «نیاز (سه گاه)»، «دیدار (مخالف سه گاه)» اسامی قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

محمد نقوی درباره این اثر نوشته است: «آلبوم نی‌نوازی حاضر، جرعه‌ای است از دریای بی‌کران موسیقی ایرانی و بداهه‌نوازی با برداشت و سلیقه شخصی، و همچنین حاصل دو دهه ممارست در آثار یکی از بزرگ‌مردان تاریخ موسیقی ایران، زنده‌یاد استاد سیدحسن کسایی.»

محمد تقوی از جمله هنرمندان مشکین شهری است که از سال ۱۳۷۵ با تشویق پدر مرحومش فعالیت هنری را آغاز کرد. او دوران مقدماتی نوازندگی را نزد هنرمندانی چون هاشمی و فرج‌زاده فراگرفت و چندین سال بعد با حضور در تهران به فراگیری موسیقی از حسن مکانیکی و محمد علی کیانی نژاد پرداخته و به فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه موسیقی ادامه داد.

حضور در جشنواره موسیقی جوانی، جشنواره‌های موسیقی استانی، سرپرستی و آهنگسازی گروه موسیقی «ندای ارغنون»، عضویت در انجمن موسیقی استان اردبیل، عضویت در شورای بررسی و صدور مجوز برنامه‌های موسیقی، مدیریت گروه کانون موسیقی بسیج هنرمندان شهرستان مشکین شهر، همکاری با صدا و سیمای استان‌های اردبیل، حضور در ادوار مختلف جشنواره موسیقی فجر، برگزاری چندین کنسرت موسیقی در شهرهای مختلف کشور و چند کشور از جمله سوابق هنری تقوی در عرصه موسیقی ایرانی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند